עו"ד פנחס רובין מונה למפרק זמני של רוגוזין; יפעילה כעסק חי

החברה הודיעה אתמול לביהמ"ש שאין מנוס מפירוק עקב כישלון ההסדר עם נושיה

בית-המשפט המחוזי בתל-אביב מינה היום (ב') את עו"ד פנחס רובין למפרק זמני של חברת תעשיות רוגוזין. השופטת ורדה אלשיך הסמיכה את רובין לתפוס, לשמור, לבטח, ואם צריך גם לנהל את נכסי החברה. נקבע, כי רובין יפעיל את רוגוזין כעסק חי, כדי לשמור על המוניטין שלה, אם ישנו, וכדי לאפשר השגת תמורה מרבית עבור נכסיה.

נקבע, כי בהתאם לצורך ולאחר מספר ימי פעילות, יערוך רובין הערכת מצב כלכלית, ואם יגיע למסקנה, כי אין כדאיות כלכלית בהמשך הפעלתה כעסק חי יגיש בקשה לבית-המשפט, בצירוף תגובת כונס הנכסים הרשמי. עד אז, לא ימומשו נכסים של החברה במהלך העסקים הרגיל כחלק מהפעלתה.

אתמול (א') הודיעה רוגוזין לבית-המשפט, כי הדירקטוריון החליט להודיע לו, לנוכח אי יכולתה להגיע להסדר עם נושיה, שהיה תנאי לגיוס הון נוסף הדרוש להמשך פעילותה כעסק חי, כי אין מנוס מפירוקה של רוגוזין וממינוי של מפרק זמני לחברה.

אלשיך ציינה בהחלטתה, כי לאור הודעת רוגוזין ועמדת הדירקטוריון שצורפה אליה, כי אינה מתנגדת למינוי מפרק זמני. ניתן צו למינוי מפרק זמני לחברה.

בחודש יולי השנה ביקשה חברת הנאמנות אינווסטק (ישראל) מביהמ"ש, בבקשה דחופה, למנות לתעשיות רוגוזין מפרק זמני, במעמד צד אחד. לטענתה, רוגוזין, שנוסדה ב-1972, היא חברת אחזקות, שלה אחזקות בשלושה תחומים עיקריים - מלונאות, נמל רוסטוק בגרמניה, ותקשורת.

לטענת אינווסטק, היא נאמן למחזיקי איגרות חוב שהנפיקה רוגוזין, ולנוכח אי פירעון חוב בכ-26 מיליון שקל למחזיקי אג"ח של רוגוזין, בחודש יוני 2002, הודיעה איוונסטק לרוגוזין, כי אסיפת מחזיקי איגרות החוב החליטה להעמיד לפירעון מיידי את האג"ח, כשסכום החוב הכולל מגיע לכ-96 מיליון שקל.

אינווסטק ציינה בבקשתה, כי חודש יוני 2002 היה גם המועד שבו הועברה השליטה ברוגוזין מחברת לידן ליוחאי שניידר.

אלשיך החליטה ב-8 ביולי השנה, כי אין מקום למנות לרוגוזין מפרק זמני במעמד צד אחד, אולם בשל החשש להברחת נכסים, הוציאה צו לרישום נכסיה.

איוונסטק פנתה בשנית לבית-המשפט בבקשה נוספת למנות מפרק זמני לרוגוזין, לאור נסיבות חדשות שהתגלו כתוצאה מצו רישום הנכסים. לטענתה, התברר, כי לחברה אין משרדים ואין מנהל, עובדיה פוטרו, אין פיקוח על נכסיה, אין במשרדיה נתונים עדכניים על התחייבויותיה ועל נכסיה.

לכן, לטענתה, יש צורך מיידי וממשי למנות לרוגוזין מפרק זמני, שינהל את נכסיה תחת פיקוח בית-המשפט לטובת הנושים.

רוגוזין התנגדה תחילה לבקשה למינוי מפרק זמני, בנימוק שאין עילה למינויו, והיא אף ביקשה מביהמ"ש למחוק על הסף את בקשת הפירוק נגדה.

ב-18 באוגוסט דחתה אלשיך את הבקשה, בנימוק שנקודות המחלוקת בין הצדדים הן מהותיות וראויות להתברר.

בדיון בבקשת הפירוק אתמול (א') הודיעה אינווסטק לביהמ"ש על הסכמתה למתן צו לפירוקה ולמינוי מיידי של מפרק זמני. לדבריה, הוא יזכה לשיתוף פעולה של ההנהלה הנוכחית של רוגוזין, אשר תפעל להעביר אליו את הניהול באופן מסודר, שיאפשר רציפות בניהול. (פש"ר 1630/02).