חברת אינקשור גייסה 6.7 מיליון דולר בהובלת בנק השקעות אמריקאי

מצפה להתחיל ולהיסחר בעקבות כוונה להיקשר עם חברה נוספת במיזוג הפוך

חברת הסטארט-אפ הישראלית אינקשור (InkSure) הודיעה כי השלימה גיוס ראשון של 6.7 מיליון דולר וכי היא מצפה בקרוב להפוך לחברה נסחרת בעקבות אפשרות של מיזוג הפוך. הגיוס נערך לפי שווי של 12 מיליון דולר לפני הכסף, ומשקף שווי של 20 מיליון דולר אחרי הגיוס. עד לאחרונה החזיקה, סופרקום הנסחרת בנסדא"ק אירופה (סימול: SPRC) כ-48% ממניות החברה שלאחרונה מכרה את כל מניותיה בחברה.

את הגיוס הובילה חברת קומנוולט' אסוסייט (Commonwealth Associates), בנק השקעות אמריקאי. עוד הודיעה החברה כי היא נקשרת בהסכם למיזוג הפוך (Reverse Merger) עם חברת לי מארק (Lil Marc) חברה אמריקאית הנסחרת בנסדא"ק תחת מגזר ה-OTC ומניותיה נשלטות על ידי מובילת המיזוג קומנוולט'. המיזוג צפוי להכנס לתוקף לקראת סוף החודש ועל פי תכנון אינקשור, מניותיה יחלו להסחר בתחילת השנה הבאה. עד לא מזמן החזיקה סופרקום הנסחרת בנאסד"ק אירופה (SPRC) במניות החברה אך לאחרונה מכרה את כל אחקותיה לחברת ICTS. אינקשור פוצלה מסופרקום, שהחזיקה בעבר כ-90% מהון המניות שלה.

בהמשך לתהליך המיזוג, ירכשו בעלי מניות אינקשור כ-90% ממניות חברת לי מארק על בסיס ערך המניות המדוללות. לי מארק תשנה את שמה לאינקשור טכנולוג'י וכמו כן תעביר לחברה הממוזגת את יתרת המזומנים שנותרו בקופתה. מנכ"ל אינקשור, ירון מרפלד וסמנכ"ל הכספים איל ביגון וכמו כן יו"ר החברה אלי אוסמן יהפכו להיות האחראים על פעילות החברה הממוזגת. בראש החברה יעמוד ג'יימס אסף (Assaf).

איל ביגון, סמנכ"ל הכספים, אמר ל"גלובס" כי הכסף שגוויס ישמש להרחבת השיווק בארה"ב. ביגון ציין כי החברה שוקדת על העברת פעילות החברה מניו-גרסי לניו-יורק כשכל מהלכי המכירה יתבצעו משם, כשתהלכי הפיתוח ימשיכו להתבצע בישראל. לחברה אין כל כוונה להגדיל את הגיוס האמור.

"את 2001 סיימנו עם הכנסות של 1.8 דולר, כשבחצי השנה של 2002 כבר הגענו ל-1.9 מיליון דולר הכנסות. החברה רווחית מהרבעון הרביעי של 2001 וזו גם הסיבה שהצלחנו לגייס יפה בימים אלו. הפרוייקט המרכזי שלנו שממנו נגזרים רוב ההכנסות הוא זה שבוצע במערכת האוטובוסים של איסטנבול. החברה שם חיפשה פיתרון שימנע את מכת זיופי כרטיסי האוטובוס והם בחרו בפתרון שלנו ובעזרת הדיו הבלתי נתנת לזיוף, כמו גם הקוראים החכמים שהותקנו בקווי האוטובוס באיסטנבול, החברה הצליחה לפתור את הבעיה". ביגון צין כי החברה עומדת לחתום על עוד מספר הסכמים בתקופה הקרובה.

במהלך הרבעון השני של 2002 מכרה סופרקום נתח נוסף מאחזקתה בחברת InkSure לחברת ICTS מקבוצת עזרא הראל, תמורת 1.0 מיליון דולר לפי שווי של 7.15 מיליון דולר. בכך מחזיקה ICTS כ-30% ממניות אינקשור.

אינקשור פוצלה מחברת סופרקום, שהחזיקה בעבר ב-90% מהון המניות שלה. החברה מפתחת דיו מיוחד, המיועד למערכות הדפסה. דיו זה מאפשר לגלות זיופים באמצעות קורא בגודל עט. לחברה הסכם הפצה לשלוש שנים עם יצרנית מוצרי הנייר והאריזה האמריקאית ווסטואקו (Westvaco), בהיקף של 14 מיליון דולר.