כאשר כתב אפרים קישון את סיפור פארטצ'יה, הוא בוודאי לא האמין שהמציאות תעלה על דמיונו הפורה. אפילו קישון לא היה כותב מערכון שבו מטופל כפי שמטופל אחד הפרויקטים החשובים של מדינת ישראל - כביש חוצה ישראל. עכשיו אולי בעצם כן.
ביום ראשון ושני השבוע, הוצפו מערכות העיתונים והרדיו בהודעות לעיתונות על פתיחתו הצפויה של הקטע השני של הכביש - מאיזור מבן שמן לנחשונים. קטע זה הוא אחד המרכזיים בפרויקט כולו, ואחד מהכלים המהותיים לשחרור הפקקים. כלי התקשורת מילאו את תפקידם ופירסמו בהרחבה את הידיעה. הציבור קיבל את החדשות בשמחה.
אלא שמי ששם אתמול (ג') את פעמיו לכביש, פגש מחסומים ושוטרים שמסרו באדיבות רבה, כי הכביש "לא ייפתח היום". מובן שנוצרו פקקים ארוכים בחלק מהכניסות לכביש, פקקים שחלקם השתרכו שעה ארוכה. הסיבה: בעיתונות הכתובה מסרו על דחיית הפתיחה רק ביום שלישי, ואילו באלקטרונית הנושא לא קיבל את אותה החשיפה, כפי שקיבל יום קודם.
הפעם התקשורת לא אשמה. חברת דרך ארץ, הזכיינית ומפעילת הכביש, מסרה, כי הודעות נמסרו לכל מערכות העיתונים עם היוודע השינוי המתוכנן בפתיחת הכביש, "מתישהו בין יום שני לשלישי". אלא שזה קרה הרבה אחרי שהעיתונים כבר ירדו לדפוס והציבור הטמיע את העובדה, כי הכביש אכן ייפתח.
לגבי עצם העיכוב אומרים בדרך ארץ, כי בעקבות צפי בדבר ביקוש רב לשימוש בקטע החדש מצד הנהגים, ולצורך שמירה מירבית על בטיחות הנוסעים בו, הוחלט לא לפתוח את הכביש במועד המקורי, יום ג' אחר הצהרים כשמחשיך ולא ביום ד' בשעות הבוקר המוקדמות, על מנת לאפשר לנהגים להתרגל לדרך החדשה באור יום ולא בשעות העומס, וזו גם הנחיית משטרת ישראל.
מנכ"ל דרך ארץ, אהוד סביון, אומר, כי החברה עושה כל מאמץ לאפשר לנהגים להשתמש בכל קטע בהקדם, על מנת להקל על עומסי התנועה בכבישים אחרים. תהליך ההשלמה של כל הנושאים, כגון מערכת שונות, נבדק על-ידי כל הגופים בכללם המועצה הארצית לתכנון ובנייה, והדבר כרוך בהערות הדורשות תיקנים אחרונים עד הרגעים האחרונים שלפני הפתיחה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.