סדר מקוצר

* מינויו של עו"ד מגן אלטוביה לשופט מחוזי בתל-אביב, עורר הרמת גבות בקרב עורכי דין ושופטים כאחד. שמו של אלטוביה, שעיסוקו בתחום המיסים, כמעט שאינו מוכר בקהילה המשפטית, לרבות בקרב אלו שמומחיותם מיסים.

אפילו בוועדה לבחירת שופטים, הופתעו כשהועלה שמו. חבר הוועדה, עו"ד סמי סמואל, טען בישיבה בה נבחר, כי שמו של אלטוביה מוצג לראשונה בוועדה, כעובדה מוגמרת. אלטוביה נכנס על תקן נוסף שניתן לבית המשפט המחוזי, לצורך מינוי שופט בענייני מיסים. לטענת סמואל, לא נאמר כי יש מקום נוסף, וכך לא התאפשר לו ולחבריו להציע מועמדים נוספים.

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, חה"כ מיכאל איתן, אמר בישיבה, כי הפירסום לגבי מועמדותו של אלטוביה לא חוקי, ולכן הציע לדחות את הדיון במינוי.

אלטוביה הוצע על ידי אחד משני נציגי לשכת עוה"ד בוועדה, עו"ד יורי גיא-רון, שדיבר בשבחו. בעברו עבד במחלקה המשפטית של נציבות מס הכנסה. בהמשך, שימש כעוזר הנספח הכלכלי בוושינגטון, בימיו של אמנון נויבך. בססטוס האחרון שלו, היה שותף במשרד טולצ'ינסקי-שטרן.

מקורביו מספרים, כי הוא נעים הליכות, מבין היטב במיסים, ואיש עבודה. עו"ד אבי אלתר, שקיבל אותו לעבודה בזמנו בנציבות מס הכנסה, מתקומם על התהיות לגבי התאמתו לתפקיד. אלטוביה, אומר עליו אלתר, מתאים מאין כמוהו לשמש שופט. "הוא לא מופיע בהרצאות ולא דוחף את עצמו. פירסום זה הקריטריון לאיכותו של אדם?"

* עו"ד רון גזית, יברור בסכסוך בין רובננקו לבין יובלים, אחת מבעלי מניותיה. החברות הסתכסכו על רקע העברת כספים מיובלים לרובננקו, בתמורה לשיעבוד נכסים של רובננקו לטובת יובלים. לטענת יובלים, הועברו כבר למעלה מ- 3 מיליון דולר, מתוך 5 מיליון דולר לפי ההסכם, אך רובננקו מצידה לא קיימה את התחייבותה.

רובננקו מיוצגת בידי עורכי הדין רון ברקמן וישראל שמעונוב; יובלים מיוצגת בידי עו"ד חגי שלו. בעקבות המחלוקת בין החברות, נעצרה עיסקה במסגרתה היתה אמורה חברת בן-יקר גת לרכוש 50% מהפרויקטים של רובננקו בחו"ל, תמורת 2.8 מיליון דולר. גזית אמור להחליט, אם רובננקו יכולה להתקשר בעיסקה מול בן-יקר גת.

* ב-27 בנובמבר אמורה להתקיים ישיבה מיקדמית אצל שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יעקב צבן, בתיק הנוגע לרכישת מניות בזק על ידי גד זאבי. השמועה אומרת, שהשופטת יהודית צור היא זו שתשב בתיק.

לפני כשבועיים, נפגשו הסניגורים עם מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, שמעון דולן, שהגיש את התיק לבית המשפט. הסניגורים קיבלו עשרות קלסרים של חומר חקירה, וצפויים לקבל תמלילים של האזנות סתר שנעשו במשרדו של צ'רנוי. נושא הפגישה: כיצד לאפשר לסניגורים להיחשף לחומר, מבלי לפגוע בהגנת הפרטיות. מדובר בכמות עצומה של תמלילים, שכן המשטרה ביצעה האזנה למשרדו של צ'רנוי במשך כשנתיים. בנסיבות כאלה, נעשו פה ושם גם האזנות לשיחות פרטיות. אם הנאשמים ייחשפו להן, תיפגע הגנת הפרטיות של המואזנים.

זאבי מיוצג בתיק בידי עו"ד דן שינמן; מיכאל צ'רנוי מיוצג בידי עורכי הדין אמנון זכרוני, ויהושע רזניק. באחרונה צורף עו"ד יעקב וינרוט; זאב רום, נציגו של צ'רנוי, מיוצג בידי עו"ד נבות תל-צור; ועו"ד מיקי קומיסר מיוצג בידי עו"ד דוד ליבאי.