טהראן: ההתמודדות על הרחבת הרכבת התחתית

51% מהעבודות בפרויקט, שעלותו 2 מיליארד דולר, יבוצעו על-ידי חברות מקומיות

החלה ההתמודדות באיראן על הקמת קווים 3 ו-4 של הרכבת התחתית בבירה טהראן, שיהוו המשך לקווים הקיימים. עלות הפרויקט, שיבוצע בשיטת הטרן-קי, נאמדת ב-2 מיליארד דולר.

מדובר באחד מפרויקטי התשתית הגדולים ביותר באיראן ובעולם הערבי בכלל. בסך הכל יוספו לקווים הקיימים 56 קילומטרים: הקו השלישי יוסיף 37 קילומטרים והקו הרביעי - 19 קילומטרים. עלות כל קו מיליארד דולר. חברת הרכבת בטהראן, שהוציאה את המכרז, הודיעה, כי 51% מהעבודות השונות יבוצעו על-ידי חברות מקומיות.

מוקדם יותר השנה הודיעה ממשלת איראן, כי תקצה 4.4 מיליארד דולר לכ-100 פרויקטי תשתית בתחומי התחבורה, חשמל, גז וטלקומוניקציה. עם הפרויקטים הגדולים נמנית תוכנית למסילת רכבת באורך 1,500 קילומטר, שתקשר בין נמל התעופה הבינלאומי בנדר עבאס שבמפרץ הפרסי לעיר סרחס שבצפון המדינה. העבודות צפויות להימשך שנתיים.

על-פי נתוני משרד התחבורה האיראני, ב-20 השנים האחרונות בנתה איראן מסילות רכבת באורך כולל של 2,843 קילומטר, מתוכם 1,260 קילומטר בחמש השנים האחרונות, מאז עלה חתאמי לשלטון. כיום מסתכם אורכן הכולל של המסילות באיראן ב-6,000 קילומטר.