האתר מפה מדווח על 12 אלף מנויים משלמים אחרי שנת פעילות

יוסי גולד המנכ"ל: נעבור לרווח במחצית שנת 2003, עם צפי של כ- 20,000 מנויים בתשלום נשיק מפות למחשבי כף-יד

מדריך מפה באינטרנט מדווח היום על 12 אלף מנויים בתשלום אחרי שנת פעילות אחת, עם קצב הצטרפות של 1000 מינויים בחודש, כך אמר היום יוסי גולד, מנכ"ל החברה, במסיבת עיתונאים שנערכה היום לסיכום שנת פעילות ראשונה כאתר בתשלום. אתר מפה נחשב היום לאתר הראשון בארץ המיועד לקהל הרחב, שסגור כולו בתשלום. לקראת השקתם של שירותי פרימיום באתרים השונים כדוגמת אתר YNET מבית ידיעות אחרונות ודה-מארקר, ההכנסות הללו בהחלט מהוות זריקת מרץ מרעננת והוכחה שיש מי שמוכן לשלם עבור תוכן, בתנאי שהוא בלעדי ומהווה שירות שאף גורם אינטרנטי אחר לא מסוגל לספק.

על פי הנתונים הללו ניותן לומר שהאתר מפה זוכה להכנסות חודשיות שמע בין 200-300 אלף שקל בחודש, על פי ממוצע של 20 שקל למנויי חודשי. יש לציין כי חלק מהגולשים באתר רכשו מנוי לשנה שלמה בעוד שחלקם הגדול נשען על מנויים חודשיים. האתר מפה מכיל כמות תכנים רבה בכל מה שקשור לנושאי תרבות הפנאי: מסעדות, צימרים, אתרי בילוי ותיירות, טיולים ופיקניקים, קולנוע, תאטרון ועוד.

יוסי גולד, מנכ"ל החברה, אמר ל"גלובס" כי "בחצי הראשונה פעלנו לפי מודל של תשלום לפי כניסות, אבל ראינו שזה לא פופולרי והחלטנו לעבור למנוי חודשי או דמי מנוי מפוחתים למשך שנה ומאז אנחנו גודלים בקצב טוב. בשנה החולפת ביססנו את המודל העיסקי בתחום שהוא בתולי לחלוטי בארץ תוך השענות על חוקי הכלכלה הישנה, כשהאיזון יגיע בתחילת 2003". גולד ציין כי בתקופות של חופשות וחגים קצב עשיית המנויים גדל לעומת חודשים רגילים.

ש: איך היו התגובות שעברתם לאתר בתשלום?

ת: קיבלנו לא מעט תגובות נאצה מצד גולשים שהתרגלו לקבל מוצר מסויים בחינם ועכשיו נאלצים לשלם עליו כסף, אבל עם הזמן התגובות השליליות פחתו ויותר גולשים השכילו להבין שכדי לקבל תוכן יחודי צריך לשלם".

ש: אתם נשענים על מפרסמים?

ת: "לחלוטין לא וזאת משתי סיבות אסטרטגיות. אנחנו לא חושבים שכדי להרוויח אפשר להתבסס על פרסום וסיבה שניה היא חוסר הרצון שלנו לעצבן את הלקוחות עם מכוניות שחוצות את המסך וכל מיני פופ-אפים מעצבנים. את זה אנחנו משאירים לאחרים. מי שרוצה להרוויח היום, ואני מתכוון לפורטלים הגדולים, צריך לעבוד לפי המודל של AOL כלומר חיבוריות לרשת תוך אספקת תכנים".

גולד ציין כי בשנה הבאה החברה תצע באפליקציות למחשבי כף יד, כשעל גבי מכשירי פאלם החברה תשיק מוצר אוף-ליין טקסטואלי בגירסה רזה ומחשבי הפוקט PC יוכלו להתחבר לאתר ולמשוך משם מפות ולנווט את דרכם ברחבי הארץ. בנוסף יעלה באתר ערוצים נוספים ובהם ערוץ חירום ובו פירוט אודות בתי חולים, בתי מרקחת, תחנות אב"כ, משטרה ועוד, ערוץ תחבורה, ערוץ ספורט וערוץ אמנות.

נכון להיום, אתר מפה מעסיק 16 עובדים מתוכם 7 אנשי תוכן. החברה שילבה באתר את מוצרי חברת הסטארט-אפ טלפמאפ (Telemap) שמפעילה את שירות המפות באתר. האתר הוא חברת הבת של ההוצאה לאור מפה המפיצה מפות ומדריכי טיולים. על פי סקרים שערך מדריך מפה באינטרנט עולה כי 70% מסך גולשי האתר הינם מעל גיל 25, 58% מהגולשים בעלי תואר ראשון ומעלה ו-82% מתגוררים בערים הגדולות. הערוצים הפופולאריים ביותר הינם ערוץ המפות, ערוץ המסעדות וערוץ הצימרים.