מע"ץ דורשת מוועדת המכרזים לפרויקטים של BOT לפרסם את המכרז לכביש 431 ללא 11 המחלפים המתוכננים, וזאת כדי להקטין את העלות הביצוע. הרקע לדרישה הוא המחלוקת בין מע"ץ לאוצר על גובה מענק ההקמה. האוצר קבע בניגוד לעמדת מע"ץ, כי הזכיין שייבחר יקבל מיד עם סיום העבודה מענק הקמה בגובה של 50% מגובה הפרויקט.
כביש 431, שאמור לחבר את ראשון לציון דרך מחלף הנשרים ועד לעיר מודיעין, יקודם בשיטת ה-PFI. עלות הכביש, שאורכו 18 ק"מ כולל המחלפים, כמיליארד שקל. המכרז לשלב המיון המוקדם פורסם לפני כחודשיים. שלב ב' של המכרז, הכולל את התכנון המפורט של העבודות, אמור להתפרסם בעוד כשלושה חודשים.
משנה למנכ"ל מע"ץ, יוסי קופ, שמתנגד לתשלום מענק הקמה בכלל אמר ל"גלובס": "האוצר כופה על מע"ץ סדרי עדיפות בביצוע פרויקטים. אנחנו לא היינו בוחרים לקדם את 431, כש-30% מהמיון הוא על חשבון התקציב השוטף של מע"ץ. יש לנו תוכניות חשובות יותר לקדם. כל הרעיון של מענק ההקמה הוא מעוות, ומרוקן מתוכן את כל הרעיון של שיטת ה-PFI.
באוצר אומרים מנגד, כי אי ביצוע הכביש בהתאם לתכנון המקורי יפגע ברמת השירות ויקטין את האטרקטיביות של הכביש, ולכן עשויה להיווצר בעיה בדרך תגמול על היזם. בין היתר יתוגמל היזם על-פי רמת השירות ומספר הנוסעים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.