מע"ץ משכה את כביש 57 מהוועדה לתשתיות לאומיות

הוועדה המחוזית התחייבה לזרז הטיפול אחרי 8 שנים של דיונים

כביש 57 עוקף כפר יונה לא יקודם בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) . מע"ץ החליטה למשוך את התוכנית, לאחר שהתעוררה מחלוקת משפטית עקרונית, האם מותר להגיש לוועדה תוכנית שהוחלט על הפקדתה אך טרם הופקדה בפועל.

מע"ץ הגישה לות"ל תוכנית לקידום תוכניות של כבישים: כביש 9 כביש רחוב המחבר בין כביש חוצה ישראל לכביש החוף דרך חדרה, כביש עוקף קרית שמונה, כביש הרוחב 461 וכביש 57 עוקף כפר יונה. כביש 57 טופל במהלך שמונה השנים האחרונות בוועדה המחוזית מרכז, אלא שעל אף שהוחלט על הפקדתו לפני למעלה משנה הוא טרם הופקד. במע"ץ החליטו, לאור החשיבות התחבורתית והתנועה הצפויה של הכביש, כי יש להאיץ את ההליך לאישור הסטטוטורי ולכן פנו לות"ל.

הועדה המחוזית מרכז סירבה להעביר את התוכנית לות"ל בטענה, כי על פי החוק לא ניתן להעביר לטיפול הות"ל תוכנית שהופקדה.

במע"ץ טענו, כי כיוון שההחלטה על הפקדת התוכנית התקבלה לפני שנה ותקופת ההפקדה על פי החוק תמה, ההחלטה על ההפקדה מבוטלת. המחוזית טענה, כי על פי החוק, כל עוד לא הוחלט על ביטול הפקדה ההפקדה תקפה.

במע"ץ החליטו להימנע מוויכוח עקרוני משפטי ולתת הזדמנות נוספת לוועדה המחוזית לאשר את התוכנית, וזאת לאחר התחייבות מפורשת לזירוז הליכים. משנה למנכ"ל מע"ץ, אינג' יוסי קופ, אמר ל"גלובס": "הסכמנו לתת צ'אנס נוסף, למרות שיש לנו חשש אמיתי שלא נצליח לעמוד מול התנועה הצפויה שחוצה ישראל אמור להעביר לאזור בתוך כשנה. מדובר בכביש רוחב חשוב מאוד ויש משמעות רבה דווקא בכביש זה בזירוז הליכי תכנון".

כביש 57 עוקף כפר יונה, שאורכו 8 ק"מ, יחבר את כביש 4 באזור צומת השרון ממערב לכביש חוצה ישראל באזור צומת יד חנה במזרח. כיום עובר הכביש בתוך כפר יונה אך הכביש העתידי יעקוף את האזור המאוכלס מצפון.

מדובר בכביש דו מסלולי דו נתיבי. עלות הכביש כ-130 מיליון שקל.