דרך ארץ תרכוש מכשירי פסקל מקבוצת איתוראן בעלות של 20 מיליון שקל

ישמשו לזיהוי הרכבים המנויים בכביש חוצה ישראל * 150 אלף מכשירי הפסקל ייוצרו בארץ

חברת דרך ארץ תרכוש 150 אלף מכשירי פסקל מחברת "טלמטיקס ווירלס" מקבוצת איתוראן , בעלות של 20 מיליון שקל. החברה הזמינה לאחרונה את ייצור הפסקל, שאמור להשתלב במערכת גביית האגרה האלקטרונית בכביש חוצה ישראל.

מדובר במכשיר קשר מיניאטורי המותקן על שמשת הרכב הקדמית ומחובר למערכות האלקטרוניות המותקנות על שערי האגרה לאורך הכביש. באמצעות המכשיר ניתן יהיה לזהות את הרכב ואת מספר הקטעים שעבר, ולחייב אוטומטית את בעלי הרכב.

חברת דרך ארץ עתידה לרכוש עוד מאות אלפי פסקלים נוספים עם פתיחת קטעים נוספים של הכביש ועד להשלמתו. דרך ארץ אמורה להתחיל בגביית תשלום אגרה עבור הנסיעה בתוך מספר שבועות.

לדברי מנכ"ל דרך ארץ, אהוד סביון: "בניגוד לרוב כבישי האגרה בחו"ל, לא יהיה שום צורך לעצור בעמדות האגרה, ותתאפשר זרימה רצופה של תנועה. כדי לתמרץ את משתמשי הכביש לרכוש את מנוי הפסקל, ייהנו משתמשי הפסקל מתעריפים נמוכים לנסיעה בכביש ביחס ללקוחות מזדמנים".

מנוי הפסקל יינתן תמורת פיקדון בסך 150 שקל לכל רכב (עלותו לחברה 133 שקל בלבד). בעלי רכבים שירצו לבטל את ההשתתפות בקבלת השירות יקבלו את כספם בחזרה. משתמשי הפסקל ייהנו ממחיר נמוך בחמישה שקלים לכל נסיעה ביחס ללקוחות מזדמנים.

הפסקל הוא טכנולוגיה שפיתחה חברת טלמטיקס ווירלס מקבוצת איתוראן, המתמחה בפיתוח וייצור מערכות תקשורת. מנכ"ל החברה, אדי כפרי, אמר, כי מדובר במכשיר קטן וזול הפועל במשך שנים על סוללה שאינה דורשת טעינה". דרך ארץ וטלמטיקס וויירלס החליטו במשותף על ייצור תגי הפסקל בישראל (בנצרת עילית), למרות שעלויות הייצור בארץ גבוהות יותר.