20 מיליון שקל הושקעו בבלומפילד; האיצטדיון החדש יוקם בעוד 10 שנים

יו"ר חברת היכלי הספורט, שמואל פרנקל ומנכ"ל איצטדיון בלומפילד, ניר פרצלינה, הודיעו היום (ב') כי האיצטדיון החדש האמור להיבנות במיתחם מגרש האימונים של מכבי ת"א בקרית שלום, יהיה מוכן, על-פי ההערכות, רק בעוד עשר שנים. ההשקעה באיצטדיון, שיכיל כ-30 אלף מקומות ישיבה, מוערכת ביותר מ-300 מיליון שקל והמימון יבוא בעיקר ממכירת הקרקע של מיתחם בלומפילד.

במסיבת עתונאים מיוחדת, מתחו פרנקל ופרצלינה ביקורת חריפה על המשטרה, בעקבות האירועים באיצטדיון בלומפילד בשבת, כאשר לתוך האיצטדיון הוחדרו עשרות אבוקות ואף רימוני עשן.

פרנצלינה אמר: "הוכנסו עשרות אמצעים מסוכנים. יכול להיות ש-280 שוטרים לא מסוגלים לשמור על נושא הביטחון. יכול להיות שצריך באמת להוריד את כמות השוטרים מ-280 ל-150 כמו שדורשים בעלי הקבוצות, כי השאר ככל הנראה לא יעילים בשמירה. הנושא מסוכן, מדובר בחומרים של אש חמה שיכולים לגרום לאסון אם ייתפסו בבגד דליק ויהפכו את האנשים ללפיד. יכול להיות שגם בחורות ונכים עם קביים מעבירים את הנפצים והאבוקות. עכשיו כל הנושא חייב להיבדק ולהיות מטופל במהירות".

פרצלינה גילה, כי בעבודות השיפוץ שנעשו בשנתיים האחרונות בבלומפילד הושקעו כ-20 מיליון שקל. הוא ציין, כי ב-2003 יורחב השטח המקורה של האיצטדיון גם מעל השערים 12 ו-3 וזאת כדי לאפשר למכבי והפועל ת"א למכור יותר מנויים.

תקציב בלומפילד ל-2003 מסתכם ב-4.75 מיליון שקל והוא כולל את הרחבת הגג מעל היציעים.

פרנקל ופרנצלינה גם גילו, כי מכבי והפועל ת"א משלמות 750 אלף שקל כ"א עבור השימוש בבלומפילד במהלך העונה. סכום זה כולל את זכויות הפירסום הניתנות להן על שלטי הפירסום מסביב למשטח הדשא ועל חלק מהיציעים.

פרנקל מתח ביקורת על מדיניות מועצת ההימורים, שלא מוכנה להירתם לסיוע כספי לשיפוץ היכל הספורט ביד אליהו. על-פי התוכנית, היכל הספורט ביד אליהו יהפך לאחד ממיתקני הספורט המשוכללים ביותר במזרח התיכון. במקום קירות הבטון יוצבו זכוכיות ענקיות ותאורה "חכמה", יוקמו מרכזים מסחריים במעטפת האיצטדיון וייבנו 24 תאי צפייה מיוחדים, בסטנדרטים גבוהים ביותר.