צו סגירה ל-50 מחצבות אבן עקב טענת המינהל לפיה פג תוקף ההרשאה שלהן

טירה: טענת המינהל אינה מתקבלת על הדעת והיא מסכנת פרויקטים רבים בתחום התשתית

פרויקטים רבים, וביניהם קו התפר, כביש חוצה ישראל, נתב"ג 2000, נמל היובל באשדוד, מתקני התפלה ועוד, עלולים להיעצר בתחילת 2003, בשל הוראה בלתי הגיונית בחוק חובת המכרזים. כך אמר היום (ה') נשיא התאחדות התעשיינים, עודד טירה.

במכתב ששלח לרה"מ אריאל שרון, כתב טירה, כי החל מינואר 2003 יושבתו מאונס 50 מחצבות אבן, המעסיקות 5,000 עובדים. זאת, בעקבות דרישת מינהל מקרקעי ישראל להוציא את המחצבות למכרז, בטענה כי פג תוקף ההרשאה שלהן. לטענת טירה, הדבר יגרור את הפסקת פעילותם של התעשיות המייצרות תשומות בנייה ותשתית.

לדבריו, המינהל ומשרד התשתיות הודיעו לעשרות בעלי מחצבות, כי לא יחדשו את רשיון החציבה שלהם, תוך בקשה להפסקת כל פעילות המחצבה במועד בו פג תוקף רשיון החציבה, כלומר בסוף החודש. לדברי טירה, "טענת המינהל אינה מתקבלת על הדעת, שכן בעלי מחצבות קיבלו הזיכיון מהמינהל, ולפיכך יש להם זכויות חציבה עד גמר עתודות האבן במקום".

טירה ביקש משרון להקים ועדה ציבורית ומקצועית שתפתור בעיה זו. עד אז, לדבריו, יש לאפשר את פעילותן הסדירה של המחצבות, ולבטל את כל מכתבי ההתראה של המינהל המורים על אי חידוש רשיון החציבה.

טירה מציע, שוועדה כזו תדון בין היתר גם בהוצאת מחצבות חדשות למכרז על-ידי המינהל, לאחר כניסתו לתוקף של חוק חובת המכרזים. לדברי טירה, על המינהל להעניק אישורים של 20 שנה לפחות לפעילות המחצבות, ולא לחדש הרשיון כל שנתיים, כפי שנעשה עד היום.

דוברת המינהל מסרה בתגובה: "בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה הוצא צו סגירה למחצבות אבן וחול, שתוקף ההרשאות שלהן פג. הנושא מטופל על-ידי משרדי ממשלה שונים, בהנחייתו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי".