אושרה בניית השכונה היהודית בראס אל עמוד

הוועדה המחוזית לתיכנון ובנייה של משרד הפנים במחוז ירושלים אישרה בניית 132 יחידות דיור בשכונת ראס אל עמוד, במיתחם שרכש המיליונר האמריקני אירווינג מוסקוביץ'.

בנוסף, אושרה בניית 500 יחידות דיור לאוכלוסיה הערבית בשכונה.

דבר אישור התוכנית פורסם ברשומות כבר לפני כשבוע, וכעת יכול מוסקוביץ' להתחיל לבנות את השכונה היהודית במיתחם.

עו"ד דני זיידמן, פרקליט עמותת "עיר שלם" המקורבת ל"שלום עכשיו", הודיע כי בדעתו לעתור לבג"ץ בנימוק שהתוכנית החדשה מפלה בין יהודים לערבים.

לדבריו, תהיה זו טעות חמורה אם הכנסת תיכנע שוב ללחצי שדולת לשכת עו"ד, ובמקום לבטל כליל את תקופת ההתמחות תיאות לשוב ולהאריך אותה מ-12 חודש ל-18 או ל-24, כדרישת הלשכה. ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת אמורה לדון בסוגיה זו בקרוב, וכמה חברי ועדה כבר הביעו את תמיכתם בעמדת הלשכה.

לדברי פרוקצ'יה, לשכת עו"ד מבקשת להנציח את שיטת תקופת ההתמחות, כדי להבטיח אספקה שוטפת של כוח עבודה זול שעושה עבודות שליחות - ולא עבודה משפטית לשמה - בשכר-רעב.

"כגילדה הם מבקשים להשיג עובדים זולים, ואינם דואגים לרמת המקצוע. בשוק חופשי, כמקובל בארה"ב, המשכילים ישרדו ללא כל קשר לתקופת התמחותם", אמר פרוקצ'יה.

פרוקצ'יה מציע, שהכנסת תבטל את קיומה של לשכת עו"ד כגוף סטטוטורי המוסמך להנפיק רשיונות למי שעומדים בבחינת הרישוי. « ידיעות אחרונות « אושרה בניית השכונה היהודית בראס אל עמוד «