אפלייד מארה"ב רוכשת את אורבוט ואופאל תמורת 285 מיליון ד' במזומן

אפלייד מטיריאלס רוכשת את אורבוט מיכשור ב-110 מיליון ד', ואת אופל ע"פ שווי של 175 מיליון ד' * עירד: "יום גדול להיי-טק הישראלי"

חברת אפלייד מטיריאלס מארה"ב הודיעה היום (ב') על רכישת חברת אורבוט מיכשור וחברת אופאל, בשתי עיסקאות בו זמנית, בהיקף כולל של 285 מיליון דולר.

על פי העיסקה הראשונה, תרכוש אפלייד מטיריאלס את חברת אורבוט מיכשור תמורת 110 מיליון דולר. אורבוט מיכשור היא חברה בת של אורבוט מערכות, שלא נכללה במיזוג שנעשה לפני כחמש שנים בין אורבוט לאופטרוטק. בעלי המניות העיקריים של אורבוט מיכשור הם אורמת, ביל דייווידסון וקבוצה של חמישה מייסדים.

החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות בדיקה אופטיות אוטומטיות לשימוש בייצור מוליכים למחצה. מאז הוקמה ב-88', עמדה על סף פשיטת רגל, כאשר פריצתה החלה לפני כשלוש שנים, מאז עברה לרווחיות ומכירותיה גדלות ומכפילות עצמן מדי שנה. בנוסף להשקעה של 110 מיליון דולר, תשלם אפלייד מטיריאלס כ-5 מיליון דולר עבור חובות חיצוניים.

במקביל חתמה אפלייד מטיריאלס על הסכם לרכישת חברת אופאל, על פי שווי שוק של כ-175 מיליון דולר. בעלי המניות העיקריים באופאל, שבעבר היתה חברה בת של אופטרוטק, הם אורבוטק, המחזיקה כ-%15, כלל אלקטרוניקה, המחזיקה כ-%30, ומייסדים. סך הכל מחזיקים בעלי המניות ב-%49 מהחברה, כשהיתרה נסחרת על ידי הציבור בבורסה בניו-יורק.

העיסקה לרכישת אופאל מותנית בהצעת רכש שתבוצע על ידי אפלייד מטיריאלס. יצויין, כי השווי המוצע, 175 מיליון דולר, גבוה ב-%50 מהשווי הבורסאי של חברת אופאל. אופאל היא ספקית של מערכות CD-SEM מבוססות על מיקרוסקופ אלקטרוני, למדידת מימדים קריטיים של מעגלים משולבים.

יצויין, כי על אף שהעיסקה תניב לבעלי המניות של אופאל כ-175 מיליון דולר, המחיר נטו שתשלם אפלייד מטיריאלס יהיה כ-145 מיליון דולר, בהתחשב בהוצאות העיסקה ויתרות המזומנים של אופאל.

יו"ר אופאל, ומנכ"ל כלל אלקטרוניקה, מנדי עירד, ציין היום: "זהו יום גדול לתעשיית ההיי-טק הישראלית".

*« מאת אורנה רביב « אפלייד מארה"ב רוכשת את אורבוט ואופאל תמורת 285 מיליון ד' במזומן *« אפלייד מטיריאלס רוכשת את אורבוט מיכשור ב-110 מיליון ד', ואת אופל ע"פ שווי של 175 מיליון ד' * עירד: "יום גדול להיי-טק הישראלי"