מלחמת מים: הכבלים מכינים "סרטון מקלחת" כתגובה לסרטון בזק שנפסל

בסרטון לא תוזכר בזק בשמה המפורש ^ בזק לרשות השנייה: "יש תחושה של הפליה מצד הרשות"

חברות הכבלים מכינות סרטון תגובה לסרטון הפרסומת של בזק לאינטרנט המהיר, "WOW מקלחת", ששידורו הופסק אתמול (ד') לאחר שנפסל על-ידי הרשות השנייה.

ל"גלובס" נודע, כי גם הסרטון של הכבלים עושה שימוש באלמנט המקלחת, אך הפעם מופנית המקלחת כנגד בזק עצמה. לפי המידע, הכבלים הגישו לאישור מועצת הרשות השנייה תסריט לסרטון, שבו נראית אשה במקלחת, כשהיא מכוסה כולה בקצף ושמפו והמים מהברז מסרבים לצאת. האשה צועקת כאילו היא מכוונת מישהו ואומרת "תזוז טיפה קדימה, תזוז קצת אחורה", וכדומה. בהמשך הסרטון מתברר כי האשה מתגוררת בקרוואן הנגרר על-ידי מכונית, וכדי לשלוט בזרם המים צריך לנהל "רומן" של התרחקות והתקרבות אל מקור הזרם.

בסרטון לא יוזכר אפילו פעם אחת שמה של המתחרה - בזק, אולם הוא מתייחס לרעיון שככל שהלקוח רחוק יותר מהמרכזייה שאליה הוא מחובר, "זרם האינטרנט" שהוא מקבל נחלש. הסרטון נחתם באמירה "ספרו לך שיש אינטרנט זורם, אבל לא ספרו לך שאם אתה גר במרחק של מעל ל4 ק"מ מהמרכזייה לא תוכל להתחבר, אז או שתחליף דירה או שתעבור לכבלים".

את הסרטון מפיק עבור חברות הכבלים משרד הפרסום טמיר-כהן, שגם הפיק את סרטון הפרסומת "טרזן", שקרא לציבור להתנתק מהטלפון. זאת, למרות שבאחרונה בחרה חברת הכבלים הממוזגת העתידית במשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי Y&R לטיפול בתקציב הפרסום שלה. הבחירה נפלה לאחר מכרז שנערך בין שלושת משרדי הפרסום שטיפלו בעבר בכל אחת מהחברות בנפרד - שלמור-אבנון-עמיחי, באומן-בר-ריבנאי וטמיר-כהן. בסוף המכרז הוחלט כי שלמור-אבנון-עמיחי יטפל בתקציב, וכי בהמשך יתוסף אליו באומן-בר-ריבנאי.

משרד הפרסום טמיר-כהן סירב להתייחס לידיעה. עד לרגע פרסומה לא ניתן היה לקבל את תגובתו של רם בלניקוב, מנכ"ל חברת הכבלים הממוזגת העתידית, או של גדעון עמיחי, מבעלי שלמור-אבנון-עמיחי.

בזק: "תחושה של הפליה"

בזק אינה מוותרת על שידור הסרטון שלה והיא פנתה לרשות השנייה בדרישה לאפשר את שידורו לאלתר. במכתב שהפנתה היועצת המשפטית של החברה אל סיגלי ביטון, ראש אגף הפרסומות ברשות השנייה, היא דוחה את הקביעה כאילו הסרטון עובר על כללי הרשות לאתיקה בפרסומות ומביעה תמיהה על כך שבתוך פחות מיממה קיבלה הרשות החלטה לפסול את התשדיר, "על בסיס חומר טכנולוגי, שרק מומחה מקצועי יכול לחוות עליו את דעתו".

היועצת כתבה בין היתר כי "קשה להשתחרר מתחושת ההפליה של הרשות השנייה, כאשר רק לפני כחודשיים שודרה פרסומת של חברות הכבלים, שקבעה כי האינטרנט בכבלים תמיד מחובר, הרבה יותר מהיר וקראה לציבור להתנתק מהטלפון".

עוד טענה, כי הסרטון של בזק עושה שימוש הוגן ולגיטימי בבידול טכנולוגי, הנובע מעצם מבנה הרשת, ובמאפיין של טכנולוגיה אחת לעומת האחרת. "חברות הכבלים לא הביאו כל הוכחה ממשית, מעבר לאמירות גורפות וסתמיות, להעדר השפעות הדדיות בין לקוחות שהתחברו לאותו ענף. חברות הכבלים הרי אינן מספקות קו פרטי לכל לקוח. לא מובן גם כיצד בדיקות בקרה, שחברות הכבלים מתחייבות לקיים, לטענתן, מונעות את האטת קצב הגלישה, שכן לשם כך נדרש תהליך תיקון שוודאי אינו מיידי, וכן קצב הגלישה תלוי הרי גם בגורמים חיצוניים".

הרשות השנייה אישרה תחילה את שידור הפרסומת של בזק, והיא שודרה במשך מספר ימים. אתמול (ד') פסלה הרשות השנייה את הפרסומת, בעקבות דרישת חברות הכבלים ולאחר שאלה העבירו לה הבהרות שביקשה. הרשות קבעה כי הפרסומת מטעה ועומדת בניגוד לכללי האתיקה של הפרסומות. בזק עירערה על ההחלטה.