הפניקס שכרה מכלל ביטוח 1,250 מ"ר בגבעתיים ב-15 דולר למ"ר לחודש

זקוקה לקומה נוספת בשל כישלון המיזוג עם הדר, המצריך הפעלת מחלקת תביעות נפרדת

חברת הביטוח הפניקס שכרה מכלל ביטוח קומה ורבע, בשטח כולל של 1,250 מ"ר במגדל המשרדים בית הפניקס-הדר ביטוח, בדרך השלום 53, גבעתיים. הפניקס תשלם כ-15 דולר למ"ר לחודש, צמוד למדד, בחוזה לטווח ארוך. זוהי, ככל הזכור, עיסקת נדל"ן ראשונה מסוגה בין חברות ביטוח. הפניקס שוכרת את הקומה ה-12 בבניין, וכן חלק מהקומה ה-13. בשנת 2000 רכשה הפניקס מיזמי הבניין, קבוצת ישראלום-שיכון עובדים, את הקומות 11-1 ו-21. דובר הפניקס, שמסר את פירטי העיסקה, אמר, כי השטח מיועד למחלקת התביעות של החברה. בבעלות כלל ביטוח 6 קומות בבניין, ובבעלות החברה-הבת שלה אריה קומה אחת.

העיסקה הנוכחית היא תוצאה של כישלון עיסקה בתחום הביטוח, שבה עמדו הפניקס והחברה-הבת הדר להתמזג. כזכור, לא הושג הרוב הדרוש לעיסקה באסיפה הכללית של בעלי המניות בהדר. התוכנית המקורית של הפניקס היתה למזג את מחלקות התביעות של שתי החברות.

עם כישלון המיזוג, חייבת הפניקס להמשיך ולהפעיל מחלקת תביעות נפרדת, ובה יותר מ-100 עובדים. מחלקה זו ישבה עד עתה בבניין הישן של הפניקס, ברחוב לבונטין 30 בת"א, שנמכר באחרונה ב-4.4 מיליון דולר ליוסי חכמי וניצה קנפר. עתה תעבור המחלקה לשטח ששכרה הפניקס במגדל בגבעתיים.

העיסקה מצביעה על ירידה ניכרת בדמי השכירות בבית הפניקס-הדר, כחלק ממגמה דומה בכל הארץ. כלל ביטוח השכירה לעורכי דין ולחברות פיננסיות, בעיסקאות קודמות, שטחים בבניין ב-19-18 דולר למ"ר לחודש.

דוברת כלל-ביטוח סירבה להגיב.