בתי הקולנוע בקניון רמת אביב לא יופעלו בשבתות

מנכ"ל תיאטראות ישראל: אנו שוקלים לצאת מהקניון * מנכ"ל מקדונלד'ס, עמרי פדן: אותי פסק הבוררות אינו מחייב

בתי הקולנוע בקניון רמת אביב לא יפעלו בשבתות. כך קובע פסק בוררות שנתן היום (א') שופט בית המשפט העליון בדימוס, דב לוין. לוין קיבל את עמדת אפריקה-ישראל, לפיה לא ניתן להפעיל את בתי הקולנע בקניון על פי דין.

לפי חוק העזר העירוני של תל-אביב, מנועות חברות, המפעילות בתי קולנוע ותיאטראות, לפעול בימי מנוחה. במקרה של קניון רמת אביב, מנועה תיאטראות ישראל לפתוח את בתי הקולנוע, למרות שזו זכותם לפי החוזה. עוד טען הבורר, שאם ישנה אי סבירות במצב, היא נמצאת לפיתחה של עיריית תל-אביב, שצריכה להתאים את החוק לאופי החיים בעיר ולאופי התושבים.

מנכ"ל תיאטראות ישראל, מוקי גרדינגר, אמר היום ל"גלובס" בתגובה, כי חברתו מכבדת את החלטת הבורר, לומדת אותה ואת השלכותיה. לדבריו, שוקלת החברה יציאה מקניון רמת אביב.

מהנהלת אפריקה-ישראל נמסר, כי החברה מכבדת את החלטת השופט, בהיותה חברה עיסקית הפועלת על פי חוק. סמנכ"ל השיווק של אפריקה-ישראל, חיים ברקן, אמר ל"גלובס", כי בחוזה שנחתם עם תיאטראות ישראל נכתב, שפתיחת בתי הקולנוע תלויה בדין, אם יאפשר זאת. "אנחנו פועלים על פי דין ולכן החלטנו לפעול נגד פתיחת בתי הקולנוע", אמר ברקן.

באשר לדבריו של גרדינגר על בחינת האפשרות לצאת מן הקניון, אמר ברקן, כי לדעתו תהא זו טעות. "קניון רמת אביב קרוב לאוניברסיטה וניתן יהיה לקיים בו הצגות רבות במשך היום ולהרוויח בכבוד. אנחנו עובדים היום על מציאת חברה חלופית. יחד עם זאת נשמח, אם תיאטראות ישראל יישארו בקניון", אמר. ברקן הוסיף, כי אם יחליטו תיאטראות ישראל שלא להפעיל את בתי הקולנוע, הם יקבלו חזרה את השקעתם, כפי שנקבע בתנאים המקדימים שבהסכם הבוררות.

להחלטת הבורר השלכות גם לגבי מקדונלד'ס. על פי החוזה שנחתם בין מקדונלד'ס ישראל ואפריקה-ישראל, תלויה פתיחת מסעדת מקדונלד'ס בקניון בשבתות בפתיחת בתי הקולנוע בשבתות.

מנכ"ל מקדונלד'ס ישראל, עמרי פדן, אמר ל"גלובס" בתגובה: "אני תובע שעיריית תל אביב תשנה את חוק העזר העירוני מייד ולאלתר. חוק העזר, אותו 15 שנה לא אכפו, משמש כנשק בידי גורמים "פוליטיים דתיים", שכוונתם לעצור את פעילות הבידור בשבתות. אותי פסק הבוררות איננו מחייב. אנחנו נהפוך כל אבן על מנת לבדוק אם יש עילה משפטית לאכוף על אפריקה-ישראל את החוזה שלנו".

גורמים המקורבים לעירית תל-אביב אמרו ל"גלובס", כי במשך יותר מ-20 שנה יש בתל-אביב סטטוס קוו בנושא הפעלת בתי קולנע ותיאטראות. זאת, להבדיל מבתי קפה, מסעדות ופאבים, הפועלים על פי החוק. שינוי חוק העזר העירוני דורש אישורו של שר הפנים, ובעירייה מעריכים ששר הפנים הנוכחי, אלי סויסה, לא יסכים לשנות את החוק. אותם גורמים מערי כים גם שסגירת בתי הקולנוע בקניון רמת אביב לא תשפיע על פעילות שאר בתי הקולנוע בשבתות, במסגרת הסטטוס קוו. לא ניתן היה להשיג את תגובת עיריית תל-אביב. « מאת זהבה דברת « בתי הקולנוע בקניון רמת אביב לא יופעלו בשבתות « מנכ"ל תיאטראות ישראל: אנו שוקלים לצאת מהקניון * מנכ"ל מקדונלד'ס, עמרי פדן: אותי פסק הבוררות אינו מחייב