החברות אמריקן-איירליינס וסוויס יטיסו במשותף נוסעים מישראל ליעדים בארה"ב

שתי החברות חתמו על הסכם הטסה משותפת בישראל * קיבלו פטור מהממונה מהסכם כובל

אמריקן-איירליינס, חברת התעופה הגדולה בעולם, וסוויס השווייצרית, המבצעת לישראל 14 טיסות שבועיות, חתמו על הסכם להטסה משותפת (קוד-שרינג) בישראל.

משמעות הדבר - שאמריקן-איירליינס מתחילה למעשה לטוס לארץ; נוסעים ישראלים יוכלו מעתה לרכוש כרטיס טיסה ל-220 יעדי החברה בארה"ב ולטוס אליהם בכרטיס אחד, דרך ציריך.

אמריקן-איירליינס וסוויס מסרו היום (ד'), כי קיבלו מהממונה על ההגבלים העסקיים פטור מהסדר כובל, מה שיאפשר להן לתאם את מחירי הטיסה בטיסות מהארץ.

שיתוף הפעולה החדש יתחרה הן בטיסות הישירות של אל-על וקונטיננטל לארה"ב והן בהסכם קוד-שרינג, שקיים בין סוויס עצמה לבין אל-על.

לוחות הזמנים של אמריקן-איירליינס וסוויס תואמו ולדבריהן, יוכל הנוסע מישראל בטיסת סוויס להתחבר בתוך שעה וחצי לטיסות ההמשך. לפני ההסכם, רכשו כ-100 אלף ישראלים בשנה טיסות באמריקן-איירליינס.

ההסכם החדש ייכנס לתוקף ב-25 בדצמבר. לדברי מנכ"ל אמריקן-איירליינס בישראל, גדעון טהלר, "שיתוף הפעולה יהיה קרש קפיצה, מבחינת החברה, לעסקים נוספים בישראל. לאמריקן 50 אלף נוסעים מתמידים בישראל, למרות שהיא אינה נוחתת כאן. אומנם כ-10,000 מהם הגיעו לאחר רכישת טי.וו.איי, אבל בכל מקרה, זהו נתון מרשים".

המנהל המסחרי של סוויס בישראל, אבנר גורדון, הוסיף: "ההסכם הוא מהלך לקראת כניסתה של סוויס לברית התעופה העולמית ONE WORLD. סוויס הפכה היום לגורם דומיננטי בקו התעופה החשוב בישראל.

"ישראל נמצאת במקום השני בתדירויות הטיסה בלוח הטיסות של סוויס, לאחר ארה"ב. למרות ההסכם, ייתכן שיהיו הבדלים במחירים של הטיסות לארה"ב שתציע כל אחת מהחברות".

הנוסעים מישראל בסוויס-אמריקן-איירלינס, יוכלו לצבור נקודות נוסע מתמיד בכל אחת מהחברות. כמו כן, יתאפשר להם לשלוח את המזוודות מהארץ ישירות ליעד הסופי של הטיסה בארה"ב, ללא צורך לאסוף אותן בציריך.

אמריקן-איירליינס מציעה טיסות ל-260 יעדים ברחבי העולם. היא מטיסה יותר מ-90 מיליון נוסעים בשנה, בצי מטוסים הכולל כ-1,000 מטוסים. סוויס מפעילה 128 מטוסים, ומבצעת טיסות ל-126 יעדים.