שטרום אישר מיזוג בין שניר תעשיות נייר לבין ישראפייפר תעשיות נייר

במסגרת עסקת המיזוג, רוכשת סנו באמצעות חברת הבת שניר שליטה בישראפייפר

הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, אישר מיזוג בין שניר תעשיות נייר לבין ישראפייפר תעשיות נייר. במסגרת עסקת המיזוג, רוכשת סנו , באמצעות חברת הבת שניר, שליטה בישראפייפר.

שניר, חברה פרטית בשליטת סנו מפעלי ברונוס, עוסקת בעיבוד נייר גולמי היגייני למוצרים מוגמרים, כמו נייר טואלט ומגבות נייר, ובשיווקם לשוק הקמעונאי ולשוק המוסדי. סנו, חברת האם, עוסקת אף היא בפעילות זו. כמו כן, מחזיקה סנו בחברת שניב, העוסקת בייצור חומר הגלם הנייר הגולמי ההיגייני. ישראפייפר, חברה פרטית בשליטת עדיגר השקעות, עוסקת גם היא בעיבוד נייר גולמי היגייני למוצרים מוגמרים ובשיווקם והפצתם למקטע הקמעונאי והמוסדי. כמו כן, שולטת עדיגר בפנדה מפעלי נייר, העוסקת בייצור נייר היגייני גולמי.

על פי רשות ההגבלים העסקיים, לאחר אישור המיזוג, סנו ועדיגר הופכות לבעלי המניות היחידים בחברה.

בבדיקת שוק מוצרי הנייר הקמעונאי, הועלו חששות ע"י גורמים בענף כי המיזוג יביא לעליית מחירים בשוק היות וכפי שנטען, נוכחותה של ישראפייפר בשוק פועלת למשיכת המחירים כלפי מטה או למניעת עלייתם. יחד עם זאת, בחינת חששות אלה העלתה כי לאור מצבה הכלכלי והעסקי של ישראפייפר, העלתה כי ללא המיזוג המבוקש תפלט ישראפייפר ככל הנראה מן השוק.

על פי הרשות, גם בחינת השפעת המיזוג על שוק מוצרי הנייר המוסדי העלתה כי הוא אינו מעלה חששות תחרותיים בשוק זה לאור ריבויים של מתחרים בשוק זה, ונתחי השוק המצרפיים של הצדדים, כמו גם נוכח חסמי הכניסה הנמוכים לשוק ולכן אושר המיזוג.