הוצאות רה"מ והפמלייה בשווייץ: ציוד סקי ומורה צמוד - 7,800 שקל; מיני-בר ומספרה - 4,200 שקל

משלחת ראש הממשלה לוועידה הכלכלית שנערכה באחרונה בדאבוס, שווייץ, רשמה לזכותה הצלחות כלכליות מרשימות, אך גם הותירה אחריה חשבון בסך 5,270 פרנקים שווייצרים (למעלה מ-12 אלף שקלים) עבור בילויי סקי, עיצוב שיער ושימוש במיני בר בסוויטות.

לאחר שהמשלחת הישראלית בראשות נתניהו חזרה ארצה, שלחה הנהלת המלון את חשבון ההוצאות עבור האירוח למשלחת הקבועה של ישראל הפועלת במוסדות האו"ם בשווייץ. המשלחת נדרשה לשלם עבור אירוח ראש הממשלה ופמלייתו סכום של 75,652 פרנקים שווייצרים, כ-174 אלף שקל.

העתק מן החשבון הגיע לידי יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, חבר-הכנסת רן כהן ממרצ. לדבריו, נדהם לגלות כי ההוצאות המשרדיות של משלחת ראש הממשלה, שכללו צילומים, שימוש בפאקסים, שכירת מכונות צילום, טלפונים וכו' היו נמוכות מההוצאות עבור "עינוגים ופינוקים אישיים", כלשונו.

כזכור, ניצל ראש הממשלה את הביקור בשווייץ לצורך גלישה באתר סקי יחד עם רעייתו שרה. החשבון שהגיע לידי ח"כ כהן כולל דרישה לתשלום של 518 פרנקים שווייצרים עבור שכירת ציוד ספורט, 1,815 פרנקים שווייצרים עבור ציוד הסקי וסכום של 1,080 פרנקים שווייצרים ששולם למורה לסקי.

מתברר, שראש הממשלה ופמלייתו נזקקו גם לשירותיו של ספר המלון שגבה 850 פרנקים. בנוסף, השתמשו ראש הממשלה וחברי הפמליה במיני-בר בחדרים הוצאה של 1,007 פרנקים שווייצרים.

ח"כ כהן פנה אל שי טלמון, החשב הכללי באוצר, בבקשה לברר האם ההוצאות עבור "העינוגים האישיים", כלשונו, שולמו על-ידי המשתמשים ובכללם משפחת נתניהו". לדבריו, להוצאות האלה אין ולא כלום עם עבודת המשלחת הישראלית בוועידה הכלכלית.

בתגובה הביע שי בזק, יועץ התקשורת של ראש הממשלה, זעם על מה שהוא מכנה "הניסיון להכפיש בכל פינה ובכל דבר את ראש הממשלה, בלי שהעובדות נבדקו קודם לכן, ובלי שנערכה השוואה עם הוצאות שהיו בנסיעות של ראשי ממשלה קודמים.

"מאז ומתמיד נהוג שהנציגות הישראלית המקומית משלמת את חשבון ההוצאות של משלחות ראש הממשלה. החשבונות מועברים למשרד החוץ, ולאחר מכן נערכת התחשבנות עם החשב במשרד ראש הממשלה. תהליך כזה נמשך חודשים אחדים".

לדבריו בדק עם החשב, והתברר כי החשבון עדיין לא הגיע ממשרד החוץ. כשיגיע החשבון, הוא מבטיח, ישלם ראש הממשלה מכיסו עבור הוצאות הסקי. "ראש הממשלה מאוד נזהר בכספי ציבור והוא דורש תמיד לשלם את חשבונותיו בעצמו. הוא יצא לייצג את המדינה בחו"ל ובמשך שעה אחת התפנה לגלישה. שיפסיקו לחפש אותו בנרות. הוא ישלם עבור השעה הזו כשהחשבון יגיע". « ידיעות אחרונות « הוצאות רה"מ והפמלייה בשווייץ: ציוד סקי ומורה צמוד - 7,800 שקל; מיני-בר ומספרה - 4,200 שקל «