היקף הנזקים בפיגוע בשוק מחנה יהודה - 7 מיליון ש'

היקף הנזקים מהפיגוע בשוק מחנה יהודה מגיע ל-7 מיליון שקל. נציבות מס הכנסה ומס רכוש קיבלה 89 תביעות של אזרחים וסוחרים.

מהערכות סופיות של הנזקים עולה כי למבנה השוק נגרם נזק של 3 מיליון שקל. נזק של 4 מיליון שקל נגרם ל-15 דירות ול-90 חנויות ודוכנים. כן ניזוקה מכונית. בעלי החנויות והסוחרים יפוצו על מלאי הסחורות שהיה ברשותם בעת הפיגוע, בהתאם למסמכים שהציגו.

עיקר הנזקים לרכוש הפרטי נגרמו עקב ניפוץ שמשות, סדקים בקירות ומרפסות שקרסו. נציגי מס רכוש ועיריית ירושלים שיתפו פעולה באופן מלא בהליכי השיפוץ והבנייה. הוחלט כי מבנה השוק והשטחים הציבוריים ישופצו על ידי העירייה, על פי הסכם עם מס רכוש. במסגרת זו ישופצו חזיתות הבתים במטרה ליצור פנים חדשות לשוק.

כ-20 עובדי מס רכוש, שמאים, זגגים וקבלני שיפוצים עובדים מאז הפיגוע בתיקון והערכות הנזקים. עד כה תוקנו כל נזקי השמשות בדירות וכ-%90 ממבני העסקים. מס רכוש איפשר למי שנפגעו להשתמש בקבלנים מטעמו או בקבלנים עצמאיים, בכפוף לאישור הצעות המחיר שהגישו.

לדברי נציב מס הכנסה, דורון לוי, התיקונים בוצעו באופן מהיר ויעיל כדי לאפשר חזרה מהירה לשיגרת העסקים בשוק. הליך הגשת התביעות קוצר, ותוך ימים אחדים מאישור התביעה יקבלו הסוחרים פיצוי מלא על כל הנזק שנגרם להם. « הארץ « היקף הנזקים בפיגוע בשוק מחנה יהודה - 7 מיליון ש' «