הסתיימה חקירת המשטרה בפרשת "סיטי טאוור": צפוי כתב אישום נגד בלומנטל

בידי המשטרה ראיות המאפשרות, לדעתה, להעמיד לדין את המעורבים המרכזיים בפרשה ובראשם סגנית שר התשתיות לשעבר

המשטרה סיימה הערב (ד') את חקירתה בפרשת ה"סיטי טאוור" והעבירה את ממצאיה להכרעת פרקליטות מחוז ת"א, ובהם ראיות המאפשרות לדעתה להעמיד לדין את המעורבים המרכזיים בפרשה ובראשם סגנית שר התשתיות לשעבר, חברת הכנסת נעמי בלומנטל.

כזכור, החשד המרכזי שחקרה יאח"ה נגע למימון שהייתם של חברי מרכז ליכוד וקבלני קולות במלון שרתון סיטי טאוור ברמת גן ערב הבחירות הפנימיות לרשימת הליכוד. בשבועות האחרונים חקרה המשטרה את פעיל הליכוד מיכאל אל-נקווה בחשד ששילם בעבור שכירת חדרי המלון לאנשי הליכוד. זאת, למרות שאל-נקווה טען בחקירתו ובראיונות לתקשורת, כי שילם בעבור החדרים מכספו האישי.

חקירתם של פעילי ליכוד נוספים, ששהו במלון בלילה שלפני הבחירות לרשימת הליכוד, טענו כי מאחורי מימון שהותם עמדו פוליטיקאים בכירים שהתמודדו למחרת על מקום לכנסת הבאה.

החקירה הובילה עד מהרה לאבי אוסקי, נהגה ועוזרה האישי של חברת הכנסת בלומנטל, שנעצר בחשד שהעביר כספים מבלומנטל אל אל-נקווה שמימנו בחלקם את שכירת החדרים. בלומנטל, שנחקרה בעקבותיו שמרה, כזכור, על זכות השתיקה.

דוברת המשטרה מסרה הערב, כי תיק החקירה הועבר לעיונה והחלטתה של הפרקליטות. בשל הקירבה לבחירות וחששה של המשטרה להגרר לתעמולה פוליטית לא פרסמה את המלצותיה בתיק. עם זאת, העריכו גורמים המקורבים לחקירה כי ממצאיה מאפשרים את העמדתם לדין של המעורבים המרכזיים.