עיתונאי הערוץ הראשון, איתן אורן ישלם 40 אלף שקל לעו"ד נדב העצני בגין פרסום לשון הרע

כך קבע שופט ביהמ"ש השלום בירושלים, נועם סולברג שחייב את אורן בנוסף בהוצאות משפט בסך 10 אלף שקל

עיתונאי הערוץ הראשון, איתן אורן ישלם 40 אלף שקל לעיתונאי מעריב עו"ד נדב העצני בגין פרסום לשון הרע. כך קבע שופט ביהמ"ש השלום בירושלים, נועם סולברג שחייב את אורן בנוסף בהוצאות משפט בסך 10 אלף שקל.

פסק הדין ניתן בתביעת דיבה שהגיש העצני נגד אורן על סך 200 אלף שקל. העצני באמצעות עוה"ד אמיר רוזנברג טען כי אורן אמר בתוכנית הכל דיבורים של כל ישראל בראיון לשלי יחימוביץ: "הרבה אנשים חגגו על הדם: ישנו אחד קוראים לו נדב העצני שראיין את האנשים שנשבעו שמה על הקבר והם הפליאו והפליאו בשקרים ואני לא יודע למה הוא נתן להם במה כזאת". התביעה התייחסה גם לכתבה שפרסם אורן במוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות בו כתב שבנו של אלייקים העצני, עיתונאי במעריב ששמו נדב העצני תרם לא מעט לפרסום השקרים וההסטה נגד רשות השידור ונגדי בפרשת טקס ההשבעה.

הפרסומים האמורים התפרסמו בעקבות כתבה שפרסם נדב העצני במעריב בה ראיין את אחד ממשתתפי טקס ההשבעה ששודרה קודם בתוכנית יומן במסגרת כתבה שהכין אורן. מדובר בכתבה ששודרה שבועות אחדים לפני רצח ראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל.

בראיון שנתן לנדב העצני נאמר כי טקס ההשבעה היה מבויים וכי הבמאי, המפיק והתסריטאי היה אבישי רביב. גם ועדת החקירה הממלכתית לעניין רצח רבין תבעה על אותו טקס השבעה שמדובר בהצגה.

השופט סולברג קבע כי כשבוחנים את הפרסומים באמת מידה אובייקטיבית עולה כי ההאשמות כנגד התובע שנתן במה לשקרים היא חמורה במיוחד על רקע הטענה שיש בין הצדדים "חשבון". סולברג קבע כי על אורן מוטלת האחריות בגין פרסום לשון הרע. לדבריו, "מדובר בפרסום לשון הרע, פרסום הולך ונמשך תיעודתו רבה ופגיעתו רבה. במקום להקטין את הנזק הלך הנתבע והעצימו. גם אם חש אורן כמתגונן ובצורך להשיב כביכול מלחמה, הרי שלא עשה כן בתום לב אלא בדרך עקלתון ותוך הלבנת פניו של התובע ברבים. עם זאת, תוכן הדברים איננו מן החמורים ביותר הנשמעים במקומותינו.

סולברג תבע כי אורן ישלם להעצני פיצויים בסך 40 אלף שקל ויפרסם התנצלות באחד מעמודי החדשות של העיתון ידיעות אחרונות במהדורת יום שישי. (ת.א. 17597/00).