בעליה של רשת הצעצועים האמריקנית FAO Schwarz הגישו בקשה לפשיטת רגל

הסיבה: מכירות חלשות, תחרות אגרסיבית ביותר מצד יריבות זולות

FAO Schwarz, בעליה של רשתות הצעצועים האמריקניות היוקרתיות FAO Schwarz, זאני ברייני, ורייט סטארט, הגישה אתמול (ג') בקשה להגנה מפני נושיה, במסגרת סעיף 11 לחוק פשיטות הרגל בארה"ב (צ'פטר 11).

מכירות חלשות, תחרות אגרסיבית ביותר מצד חברות צעצועים זולות, והגבלות על יכולתה של החברה ללוות כספים, לא איפשרו לחברה להמשיך ולפעול.

צעדה של החברה היה צפוי, לאחר שהודיעה בדצמבר שתיכנס להליך פשיטת רגל במידה והמלווה העיקרית שלה, חברת וולס פרגו ריטייל פיננס, לא תקל את ההגבלות על לקיחת הלוואות של אף איי או.

בדו"ח שהגישה לרשות לניירות ערך בדצמבר, מסרה אף איי או שההגבלות הותירו אותה עם היקף נזילות של כמיליון דולר בלבד. ללא ההגבלות, החברה היתה מסוגלת ללוות 23 מיליון דולר.

על פי הבקשה לפשיטת רגל מאתמול, לחברה נכסים בסך 257.4 מיליון דולר והתחייבויות של 238.5 מיליון דולר.

השם אף איי או שוורץ נחשב לסטנדרד הזהב בענף הצעצועים. לחברה, הידועה במחירים היקרים שלה, חנות כלבו מפורסמת ביותר במנהטן, מול מלון פלזה, המושכת תיירים מרחבי העולם.

אולם החברה נתקלה לאחרונה בתחרות עזה ביותר מצד בתי כלבו זולים, הנוהגים להציע מבחר מגוון של צעצועים בהנחות גדולות.

"עם תחרות מצד חברות כגון וול מארט, טויס אר אס, וקיי בי, הם פשוט לא הצליחו לשכנע צרכנים מדוע כדאי להם לקנות אצלם ולשלם יותר עבור צעצועים שניתן לקנות במקומות אחרים במחירים זולים יותר", אמר כריס ברייאן, יועץ עצמאי בתחום הצעצועים.

בדצמבר, דיווחה החברה שפספסה את תחזיות הרווח שלה לרבעון השלישי, והזהירה שלא תעמוד בתחזיות הרווח של הרבעון הרביעי, הנחשב לרווחי ביותר בחנויות הצעצועים.

החברה האם גם דיווחה שמכירות אף איי או שוורץ ירדו ברבעון שנסתיים בנובמבר ב-10%, וביותר מ-25% בחנויות זאני ברייני.

אף איי או היא חברת אחזקות שהוקמה בינואר אשתקד, לאחר שג'ארי וולש, מנכ"ל החברה ומייסד חנויות הצעצועים רייט סטארט, רכש את מותג אף איי או שוורץ.