חשד: מוסדות חינוך חרדיים קיבלו כספים במרמה על סמך רשימות תלמידים כוזבות

המשטרה חוקרת חשד לפיו מוסדות חרדיים בירושלים הוציאו במרמה, מעיריית ירושלים ומהמדינה, סכומי עתק עבור תלמידים שאינם לומדים אצלם. לפי החשד, כללו המוסדות ברשימות תלמידיהם גם תלמידים ממוסדות של העדה החרדית האנטי-ציונית, שאינה מקבלת תקציבים מהמדינה.

מנהל עמותת "עם חופשי" וראש סיעת מרצ בעיריית ירושלים, ארנן יקותיאלי, שבדק בחודש האחרון את הפרשה, העריך כי מוסדות חרדיים השתמשו "במאות ואולי אלפי שמות" של תלמידים מהעדה החרדית, כדי להוציא מהמדינה כספים במרמה.

המשטרה פתחה בבדיקת הפרשה לפני כחודש, ככל הידוע בעקבות פרסום חוברת שהופצה בציבור החרדי, ובה ביקורת על חסידות פינסק קרלין. זמן קצר אחר כך העביר גם יקותיאלי למשטרה חומר בעניין. אתמול פנה יקותיאלי ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, בבקשה להורות על הרחבת החקירה גם לערים חרדיות נוספות ולמוסדות נוספים.

מ"מ ראש עיריית ירושלים חיים מילר (יהדות התורה) העומד בראש אגף החינוך החרדי, מסר בתגובה: "אני לא מודע לקיומה של חקירה בנושא". לדבריו, "יקותיאלי מנסה כל הזמן להשמיץ את הציבור החרדי, וכפי שלא הצליח עד עכשיו, לא יצליח בעתיד. אני מקווה שהסיפור הזה יתגלה כבלון נפוח". מחסידות פינסק קרלין לא ניתן היה לקבל אתמול תגובה. «הארץ« חשד: מוסדות חינוך חרדיים קיבלו כספים במרמה על סמך רשימות תלמידים כוזבות «