המחבלים חדרו לפאתי המבנה בשכם בו שהו הצנחנים והרגו הקצין והחייל

ההרוגים: סגן אמיר בן אריה ממכבים-רעות וסמ"ר עידן סוזין מקרית טבעון * 2 המחבלים נהרגו

קצין וחייל צה"ל נהרגו אמש (ד') בתקרית ירי בשכם. ההרוגים: סגן אמיר בן אריה, 21, ממכבים-רעות וסמ"ר עידן סוזין, 21, מקרית טבעון, הובאו היום אחה"צ למנוחות. בתקרית גם נפצעו שני חיילים באורח קל. שני המחבלים שביצעו את הפיגוע, נהרגו.

מתחקיר ראשוני עולה, כי אמש התקבלה במפקדת צה"ל בשכם התרעה כללית על כוונות של מחבלים לבצע פיגוע באיזור. בעקבות כך, תוגברה הכוננות באיזור שכם.

פלוגת החוד של גדוד הצנחנים 202 מוצבת בתוך מבנה בשכונה השומרונית בשכם, המכונה "הדיסקוטק", כיוון שבעבר, הוא שימש כמועדון ריקודים בבעלות רעייתו של יאסר ערפאת, סוהא. המבנה החד קומתי מוקף בכל צדדיו בחלונות גדולים וחשוף לירי מבחוץ.

שני המחבלים, שנשלחו ע"י "גדודי אל-אקצא" של הפתח', התקרבו סמוך לחצות מכיוון מזרח לעבר המבנה, תוך שהם מצליחים להסתתר בין העצים והסלעים המקיפים את המקום. שני המחבלים, שהיו חמושים ברובי קלצ'ניקוב וברימונים, לבשו בגדים אזרחיים והצטיידו מראש במגזרות תיל, כדי לחדור לתוך הבית בו שהו החיילים.

עוד עולה מהתחקיר, כי המחבלים הצליחו לחתוך גדר רחוקה המקיפה את הבית ולהתקרב עד למרחק של מטר אחד בלבד מן המבנה בו ישבו החיילים, שם נמצאת גדר נוספת. באותו הזמן יצאו חיילי הפלוגה לתרגולת של התקפת מוצב מחוץ למבנה. על-פי ההערכות, כאשר המחבלים שמעו את צעקות החיילים ואת התכונה הרבה במוצב, הם העריכו שגילו אותם ואז הם פתחו באש מטווח קצר לתוך חלונות המבנה והדלת האחורית, העשוייה מזכוכית.

החיילים, שהתעוררו מן הירי בתוך המבנה וניסו לקום ולהגיב, חשפו את עצמם מבלי לדעת לירי המחבלים. אחד ההרוגים, סמ"ר עידן סוזין, התרומם ממיטתו וספג פגיעה בחזהו. הוא נפגע באורח אנוש ומת מאוחר יותר.

החיילים החלו לנהל חילופי אש עם המחבלים מתוך המבנה ומחוצה לו. אחד הצלפים של הפלוגה זיהה את המחבל בתוך ביתן הצמוד לגדר המוצב, ירה בו, פגע בראשו והרגו. אתר האינטרנט "YNET" מציין, כי מתחילת האירוע ועד להריגת המחבל הראשון חלפו כ-20 דקות.

במקביל, התקבל דיווח על האירוע וסגן מפקד הגדוד, סרן אלון, יצא משבי שומרון, שם הוא שהה, לעבר המוצב. לאחר שהגיע לבית, הוא הורה לכל החיילים להתרכז באחד מאגפי הבית ולירות לעבר המחבל הנוסף ובמקביל, הוא יצא בראש כוח אחד באיגוף משמאל למבנה. ואכן, הכוח בראשותו הפתיע את המחבלים ומנע את חדירתם למוצב. אולם, מהתחקיר עולה, כי המחבלים הצליחו לחדור עד למרחק של מטר אחד מהמבנה החשוף בו שהו החיילים מבלי שהחיילים הבחינו בהם ובנוסף, הפלוגה לא איבטחה את צידו המזרחי של המבנה, ממנו הגיעו המחבלים.