קרן מפעל הפיס תחלק פרס מחקרי ע"ש אילן רמון

הפרס יחולק לחוקר או לחוקרים מצטיינים בתחום האסטרו-פיזיקה, והוא יוענק מטעם שתי קרנות של מפעל הפיס, קרן ספיר וקרן לנדאו

קרן מפעל הפיס תקבע פרס מחקרי על שמו של אילן רמון ז"ל, שיחולק החל מן השנה הבאה. כך אמר יו"ר דירקטוריון מפעל הפיס, אברהם כץ-עוז, בטקס חלוקת פרסים של מפעל הפיס שנערך אתמול (א'). הפרס יחולק לחוקר או לחוקרים מצטיינים בתחום האסטרו-פיזיקה, והוא יוענק מטעם שתי קרנות של מפעל הפיס, קרן ספיר וקרן לנדאו.

כץ-עוז, המשמש גם כיו"ר דירקטוריון בשתי הקרנות, הזכיר כי היום (ב') תיערך הלוויתו של אל"מ אילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון, שנספה לפני כשבוע בתאונה בעת נחיתת מעבורת החלל "קולומביה".

למרות שרמון לא היה מדען בעצמו, אמר כץ-עוז, בכל זאת היה חלוץ ישראלי בתחום החלל, ושימש דוגמא למצוינות ולחלוציות. לדבריו, מטרת הפרס תהיה לעודד ולקדם את המחקר הישראלי באסטרו-פיזיקה.

בטקס שנערך אתמול חולקו פרסים הישגיים ומענקי מחקר מטעם קרן ספיר וקרן לנדאו ל- 18 חוקרים בתחומים שונים של המדעים והמחקר. קרן לנדאו הוקמה בשנת 1970 וקרויה על שם יו"ר הדירקטוריון הראשון של מפעל הפיס, ד"ר מיכאל לנדאו. הקרן מעניקה פרסים על השגים בתחומי האמנויות, המדעים והמחקר.

הקטגוריות בכל תחום נקבעות מחדש בכל שנה. השנה חילקה הקרן פרסים בארבעה תחומים: מדעי החיים, מדעים מדויקים, מדעי הרוח, מדעי החברה והמשפטים. סכום הפרס עמד השנה על 80 אלף שקל לזוכה. קרן ספיר הוקמה בשנת 1976 , והיא קרויה על שם שר האוצר המנוח פנחס ספיר. הקרן פועלת לקידום מטרות שונות בסדר היום החברתי, ובמסגרת זו מחלקת פרסי ספרות, מחקר מוניציפלי ומחקר רפואי. סכום מענקי הקרן נע בין 15-100 אלף שקל לזוכה.