גורמים באוצר: אין כל כוונה לבטל גביית האגרה המתוכננת בכביש עוקף קריות

ראשי הערים בקריות מתנגדים זה שנה לתוכנית של משרדי התחבורה והאוצר לגבות אגרה כלשהי בגין השימוש בכביש, וזאת בטענה כי הוא צריך להיות פתוח לכל תושבי האיזור, ולא להפוך לכביש לעשירים

גורמים באוצר אמרו בשבוע שעבר, כי "לא ידוע לנו על היוזמה החדשה של משרד התחבורה להפחית את האגרה המתוכננת להיגבות בכביש עוקף קריות. חבל שהמשרד משלה את ראשי הערים בקריות ואת התושבים, שכן מבחינתנו אין שום כוונה לבטל את גביית האגרה. הפחתת האגרה משמעותה ביטול הקמת הכביש, הנחוץ כל כך לחיסול הפקקים באזור המפרץ והקריות". הדברים נאמרו זאת בתגובה לידיעה שפורסמה בשבוע שעבר, לפיה משרד התחבורה שוקל להפחית את האגרה, כדי לסכל את התנגדות ראשי הערים בקריות.

ראשי הערים בקריות מתנגדים זה שנה לתוכנית של משרדי התחבורה והאוצר לגבות אגרה כלשהי בגין השימוש בכביש, וזאת בטענה כי הוא צריך להיות פתוח לכל תושבי האיזור, ולא להפוך לכביש לעשירים. לעומת זאת, בממשלה טוענים, כי בלתי אפשרי לסלול את כל הכביש מכספי תקציב המדינה, עקב הקשיים התקציביים, ויש לסלול אותו באמצעות המגזר הפרטי, וזה יחזיר את השקעתו באמצעות גביית אגרה. ועדת הפנים בכנסת תמכה באחרונה בעמדת ראשי הרשויות המקומיות, בעקבות דיון שיזם ח"כ איוב קרא (ליכוד), שאמר: "מבחינתי, בשום מצב לא תיגבה אגרה מהנוסעים בכביש".

אורך כביש עוקף קריות הוא 20 ק"מ. אם אכן תיגבה אגרה מופחתת, הרי שחלק מתקציב הכביש יצטרך לבוא מתקציב המדינה. בשלב זה, עד להבהרת המצב מעוכב המכרז ליזמים. גורמים באוצר הביעו תמיהה, "איך משרד התחבורה יכול לספר שהוא פועל להפחתת האגרה, כאשר עדיין לא קבענו מה יהיה גובה האגרה".