מירי כץ? ברשות ני"ע?

אנשי עסקים, עורכי דין ורואי חשבון העוסקים בניירות ערך, בקושי מכירים את עו"ד מירי כץ, שתהיה בקרוב יו"ר רשות ניירות ערך. מצד אחד, חוששים ש"התפקיד גדול עליה", ומצד שני מציינים לזכותה את יושרה והגינותה

נראה כי מזמן לא מונה לתפקיד חשוב כל-כך, מועמד אנונימי כל-כך: המירוץ לתפקיד יו"ר רשות ניירות ערך, במסגרתו הועלו שמו מוכרים כמו זאב אבלס, המפקח על הבנקים, מאיר יעקובסון, מנכ"ל נכסים מ.י, פרופ' משה ברונובסקי, מרצה למינהל עסקים, עו"ד תמר בן-דוד, לשעבר מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, זאב רפואה, גם הוא מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות ועו"ד עודד ערן - הסתיים בבחירתה של עורכת דין אנונימית, עו"ד מירי כץ.

עורכי דין בכירים, העוסקים בהנפקות ניירות ערך באופן שוטף, שמעו על המינוי בתדהמה. לא בגלל ביקורת שיש להם על עו"ד כץ, אלא להיפך: אין להם דבר לומר עליה, מטוב ועד רע, פשוט מכיון שהם שמעו את שמה לראשונה, עם מינוייה לתפקיד החדש. בשיחות סלון של יום ששי, בקרב עורכי דין תל-אביביים, לא נמצא כמעט אחד שידע למסור מידע על כץ.

אפילו עורכי דין בעלי משרדים בבניין אמות משפט, בו מחזיקה עו"ד כץ משרד, אינם מכירים את כץ, ואף התפלאו לשמוע ששכנתם לבניין, היא זו שמתעתדת לשמש כיו"ר רשות ניירות ערך.

משרדה של עו"ד כץ, בקומה החמישית בבניין אמות משפט, צמוד למשרדם של עורכי הדין עופר שחל ואיתן האזרחי. היא ובעלה, עו"ד אופיר כץ, רשומים כבעלי המשרד בבית אמות משפט. במסגרת עבודתה, התמחתה כץ בדיני מחשבים. זאת לאור נסיונה כיועצת המשפטית הפנימית של נציגות חברת המחשבים HP (היוליט פקארד) בישראל.

לזוג כץ יש גם משרד בירושלים, שם עובד בעיקר הבעל. עו"ד אופיר כץ, היה בעבר שותף במשרדו של עו"ד יהודה רווה, והוא פועל לא מעט כ"משקם" לפי חוק גל. ה"ירושלמים" מגיעים לעיתים לביתם של הזוג כץ, להשתתף בערבי השירה שהם עורכים.

כץ, בת 46, אם לשני ילדים, נכנסת לנעליו הגדולות של אריה מינטקביץ'. לפני שנים רבות היה מינטקביץ' הבוס שלה, עת כיהן כיועץ המשפטי של משרד האוצר, והיא שימשה כסגניתו. מי שבכל זאת מכיר מעט את כץ, מתקשה להאמין שהיא תפגין אותה מידה של דומיננטיות וכריזמטיות שהפגין היו"ר היוצא, מינטקביץ'. הטענה העיקרית נגד המינוי היא שלכץ אין המעמד, הניסיון המקצועי והאישיות הדרושים לתפקיד יו"ר הרשות, שצריך לעמוד לעיתים מול גורמים חזקים כמו בנקים, חתמים ומשקיעים גדולים בעלי קשרים עסקיים ופוליטיים.

עם זאת, יש האומרים, כי מתחת למעטה הלא תוקפני והלא מתבלט של היו"ר החדש, מסתתרת אישיות קשוחה, תקיפה ועצמאית, ו"הארד וורקר". האומרים כך מעריכים, כי לאחר שכץ תיכנס ל"עניינים", מינטקביץ' לא יוכל לצפות כי ימשיך לנהל את הרשות בשלט רחוק, באמצעותה. בכך הם מגיבים לסברה שהועלתה, כי מינטקביץ' העדיף את כץ כמחליפתו, מתוך מחשבה שככפופה שלו לשעבר, יוכל להמשיך ולהטביע את חותמו.

מזה כארבע שנים יושבת כץ במליאת רשות ניירות ערך. בישיבות, לא התבלטה במיוחד. אלה שפגשו בה בתוקף היותה חברת מליאה, קיבלו את הרושם שכץ היא "אשה הגונה וישרה". מתארים אותה כ"נעימת הליכות וסימפטית".

מבין פרקליטי פרקליטות מיסוי וכלכלה, למשל, הכפופים לרשות ניירות ערך, ואף לוקחים חלק באירועים של הרשות, מעטים מכירים את כץ. הם ממתינים בציפייה ליום ד' הקרוב, מועד מסיבת הפרידה של מינטקביץ', שתיערך במוזיאון המקרא בירושלים. שם יתוודעו לכץ רבים מאנשי הרשות, לראשונה. -ברשות אומרים, כי מבחינתם, כץ היא בחירה נוחה. ראשית, היא מכירה את הרשות, בתוקף ישיבתה במליאה; שנית, בתור מי שבאה מהאוצר, היא מכירה את המערכת השלטונית, על כל חלקיה. אם ליו"ר הרשות אין קשר עם האגפים באוצר, אומר גורם ברשות, זו בעייה.

היתרון השלישי עליו מצביעים גורמים ברשות, היא העובדה שכץ התנסתה בפרקטיקה פרטית. זה דווקא יכול להוות יתרון מבחינתם של עורכי הדין העובדים מול הרשות. עורכי הדין האלה, המייצגים חברות, מקווים שעם עזיבתו של מינטקביץ', יבוא סוף ל"טיולים הליליים" לרשות ניירות ערך, לאישור הנפקות. « הדס מגן « מירי כץ? ברשות ני"ע? « אנשי עסקים, עורכי דין ורואי חשבון העוסקים בניירות ערך, בקושי מכירים את עו"ד מירי כץ, שתהיה בקרוב יו"ר רשות ניירות ערך. מצד אחד, חוששים ש"התפקיד גדול עליה", ומצד שני מציינים לזכותה את יושרה והגינותה