בנק לאומי רכש מברנרד שרייר 20% בלאומי בריטניה ב-160 מיליון שקל

מימש הסכם עם הולדינגס-אנגליה * רווחי לאומי-בריטניה במחצית אשתקד: 32 מיליון שקל

בנק לאומי הודיע היום (ג') לבורסה לניירות ערך על רכישת 20% ממניות בנק לאומי-בריטניה, מידי החברה הבריטית C.P. HOLDINGS, תמורת 20.2 מיליון ליש"ט, כ-160 מיליון שקל. לאחר רכישה זו יחזיק בנק לאומי ב-99% ממניות לאומי-בריטניה.

הרכישה בוצעה על-פי הסכם שנחתם בעבר בין בנק לאומי ובין חברת סי.פי. הולדינגס הבריטית, הנמצאת בשליטת איש העסקים היהודי ברנרד שרייר.

על-פי ההסכם, התחייב בנק לאומי לרכוש את אחזקותיה של הולדינגס בבנק לאומי-בריטניה אם החברה תבקש זאת.

בנק לאומי מסר, כי הרכישה אכן בוצעה בעקבות בקשת הולדינגס הבריטית וכי היא תואמת גם את האסטרטגיה הבינלאומית של לאומי.

בהתחייבות שנתן לאומי לשותפתו הבריטית נקבע, כי הרכישה תיעשה על-פי השווי המאזני של המניות ביום המימוש. לכן ייתכן, כי לאחר פרסום הדו"חות הכספיים של לאומי-בריטניה לשנת 2002, שצפוי בקרוב, יחול שינוי קל במחיר העיסקה.

בנק לאומי-בריטניה נוסד בשנת 59'. הבנק מורשה על-ידי הרשות לשירותים פיננסיים באנגליה, לפעול כמוסד בנקאי. הבנק פועל בלונדון וכן באמצעות סניף בעיר מנצ'סטר וחברה-בת בנקאית הפועלת בעיר ג'רסי. ללאומי-בריטניה יש גם חברה לנאמנות שנמצאת בבעלותו המלאה.

לאומי-בריטניה עוסק בבנקאות מסחרית ופרטית, עם דגש על סחר בינלאומי, במיוחד על פיתוח עסקים הקשורים עם ישראל ועם חברות הפועלות באנגליה.

במחצית הראשונה של 2002 הסתכמו רווחי (נקי) לאומי-בריטניה, ב-32 מיליון שקל, לעומת שנת 2001 כולה, שבה הסתכמו רווחיו ב-60 מיליון שקל. היקף ההון העצמי של הבנק הגיע במחצית הראשונה אשתקד, ל-743 מיליון שקל.

שרייר הוא גם אחד השותפים של לאומי בבנק לאומי-שווייץ, שבו מחזיק בנק לאומי ב-69.3% מההון וב-88.3% מזכויות ההצבעה. ככל הנראה, אין לשרייר תוכניות לצאת מאחזקותיו בלאומי-שווייץ.

בנוגע ללאומי-שווייץ, לשרייר אין אופציית מכירה בדומה לאופציה שהיתה בנוגע ללאומי-בריטניה. שרייר היה בעבר שותף בבנק מרכנתיל-דיסקונט והתעניין ברכישת בנק דיסקונט.