יפו העתיקה: הוולנת"ע אישרה הקלות שיאפשרו הקמת בית מלון חדש

התוכנית משתרעת על 7 דונם בין הרחבות יפת, סמטת מזל תאומים ולואי פסטר. הקרקע במקום נמצאת בבעלות מסדר האחיות סן ג'וזף דה-אפרציון. על פי התוכניות, יבנה במקום מלון עם כמה עשרות חדרים, ברמת תיירות גבוהה

הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הולנת"ע), אישרה בישיבתה בשבוע שעבר תוכנית להקמת בית מלון חדש ביפו העתיקה. מדובר בתוכנית ת"א 3154, מלון "עדן יפו".

התוכנית משתרעת על 7 דונם בין הרחבות יפת, סמטת מזל תאומים ולואי פסטר. הקרקע במקום נמצאת בבעלות מסדר האחיות סן ג'וזף דה-אפרציון. על פי התוכניות, יבנה במקום מלון עם כמה עשרות חדרים, ברמת תיירות גבוהה.

לדברי יו"ר הוועדה, דורון ספיר, ההחלטה חשובה ותתרום לפיתוח האיזור. "אני מעריך שאם אישרו את התוכנית באינסטנציה הגבוהה ביותר, לא תהיה מניעה לקדם אותה ברמה המקומית. המגמה שלנו היא לפתח את יפו בכלל ויפו העתיקה בפרט, על מנת להפיח רוח חיים חדשה בכל האיזור", אמר.

אישור התוכנית הוא צעד נוסף בקידום האיזור כולו. לאחרונה פורסם ב"גלובס", כי מתקיימים דיונים בעיריית ת"א בנושא קידום תב"ע חדשה לכל מתחם יפו העתיקה. קידום ואישור של תב"ע חדשה יאפשרו לשווק קרקעות לשוק החופשי בתחומי המתחם.

מתחם יפו העתיקה משתרע על 180 דונם, שמרביתו בבעלות החברה לפיתוח יפו העתיקה וחלקו בבעלות הכנסייה הארמנית והכנסייה היוונית אורתודוקסית.

התב"ע הקיימת למתחם היא תב"ע משנות ה-60 (תוכנית 606), שאינה תואמת את צורכי המקום היום. על פי התוכניות, התב"ע החדשה תאפשר בין היתר הגדלת נפחים ותוספות בנייה, אך כולם במסגרת המרקם הקיים.