ברודקום וקרן ההשקעות של אפלייד מטריאלס השקיעו ב-M-Stream הישראלית

זוהי השקעת הון הסיכון הראשונה של החברות, המחזיקות מרכזי פיתוח מקומיים, בישראל

הסטארט-אפ הישראלי M-stream השלים גיוס ראשון בסך 1.5 מיליון דולר, שבו השתתפו קרן ההשקעות של אפלייד מטריאלס (AMAT) ויצרנית השבבים האמריקנית ברודקום (BRCM). זוהי השקעה ראשונה של הקרן של אפלייד בישראל, לאחר שפתחה את משרדה בישראל לפני יותר משנה וחצי. ככל הידוע, זו גם השקעתה הישירה הראשונה של ברודקום בישראל.

M-stream מפתחת שבבים לשיפור הקליטה ברשתות סלולריות, האמורים לשפר את התפוקה הן בשירותי קול והן בשירותי מידע. החברה נוסדה בידי אריה היימן, המשמש כמנכ"ל.

היימן היה מנכ"ל נגה-טק, שנמכרה לצורן תמורת 170 מיליון דולר, כשלושה חודשים לאחר שהונפקה בנאסד"ק, במאי 2000.

קרן ההשקעות של אפלייד מטיריאלס מתמקדת בהשקעות בתחומי התקשורת, האופטיקה והאיחסון. הקרן השקיעה עד כה בשתי חברות בלבד: אינפינרה (לשעבר Zepton), מפתחת מערכת אופטית על שבב בודד, ו-Networks GlimmerGlass, גם היא עוסקת בתחום האופטי. לאפלייד מרכזי פיתוח בישראל, ונשיא החברה הוא דן מידן, המשמש גם כחבר במועצת המנהלים של הקרן.

ברודקום רכשה בנובמבר 2000 את ויז'נטק הישראלית, יצרנית שבבים לפריסת שידורי וידאו דיגיטלי, בעסקת מניות ששיקפה לנרכשת במועד הרכישה 777 מיליון דולר. ההכרזה על הרכישה בוצעה בספטמבר 2000, ואז שיקף שער המניה של ברודקום שווי של 2 מיליארד דולר לויז'נטק. בדיעבד התברר כי פחות משליש מהמניות הועברו לבעלי ויז'נטק, והשאר הוקצו כמניות ללקוחות עתידיים של החברה.

בנוסף, ברודקום השקיעה גם בקרן ארגוקווסט האמריקנית, שהשקיעה בחברות ישראליות. ארגוקווסט הגישה לפני מספר חודשים בקשה להגנה מפני נושיה בארה"ב, והפסיקה לבצע השקעות מזה כשנה וחצי.