פול ניומן יפרסם את סלטי רשת מקדונלד'ס כדי לשקם את דימויה

שיתוף הפעולה עשוי להיות צעד גאוני, אומרים מומחי שיווק בארה"ב

שחקן הקולנוע האמריקני המפורסם, פול ניומן, יחל היום (ב') לפרסם קו חדש של סלטי איכות עבור רשת מסעדות המזון המהיר הגדולה בעולם, מקדונלד'ס, שיוגשו עם הרוטב של חברת און (OWN) של פול ניומן.

נשאלת השאלה מדוע שחקן הקולנוע המפורסם זוכה האוסקר, שחברתו ידועה בייצור מוצרי מזון איכותיים, ישתף פעולה עם רשת המסעדות למזון מהיר, שזכתה לאחרונה לביקורת בגין איכות מוצריה הירודה?

"מקדונלד'ס פונה כיום לכיוון מוצרי מזון בריאים יותר", אמר ניומן בראיון טלפוני. "ואנו היינו הראשונים שיצאו עם רוטב סלט שכולו טבעי".

העסקה עשויה להגדיל את רווחי און של ניומן ב-25%, אומר פול ניומן, ולהעניק דחיפה עצומה לענף הנדבנות. ניומן מפריש את כל רווחיו לצדקה. מאז אסון 11 בספטמבר, אומר ניומן שהבקשות שלו לתרומות עלו ל-6,000 דולר לתרומה, מ-2,000 דולר בשנה.

מקדונלד'ס היא רשת המזון המהיר הגדולה האחרונה המתחילה להגיש סלטי איכות. וואנדי היתה רשת המזון המהיר הראשונה שנקטה צעד זה אשתקד, וברגר קינג לא פיגרה רבות אחריה.

אנליסטים אומרים שמכירות סלטים אינן תורמות רבות לרווח הסופי של החברה. אולם הן הודפות הצבעות נגד אפשריות של מומחי מזון והורים הסוגדים למזון איכות בריא. שיתוף הפעולה של ניומן עם מקדונלד'ס עשוי להיות צעד גאוני, אומרים מומחי שיווק בארה"ב.

אנשים בוגרים מעריצים את מעשיו של ניומן ואת מחויבותו לנושא התרומות והצדקה. הם אף רואים במוצרי המזון של ניומנס און, מוצרי איכות משובחים.

"זאת היא בדיוק התדמית שמקדונלד'ס זקוקה לה", אומר בוב סנדלמן, יועץ בתחום תעשיית המזון המהיר. "היא מדגישה את העובדה שמקדונלד'ס לא מוכרת רק שומנים וטוגנים הגורמים להשמנת יתר". מקדונלד'ס מקווה שמקצת מהתדמית הזוהרת של ניומן תדבק גם בה.

"הוא ללא ספק תורם אמינות לאלה שלא ניסו עדיין את הסלטים שלנו, אך מכירים את הרטבים שלו", אומר ביל למר, מנהל השיווק הראשי במקדונלד'ס.

סלט הבריאות החדש, שמחירו 3.99 דולר, לא ייראה כמנה טיפוסית במסעדת מזון מהיר. צלחת סלט רגילה תכלול 7 סוגי חסה, יחד עם עוף חם - צלוי או אפוי.