פגז קומפוט

תיק דבקה הוא אחד הדברים המהנים היחידים שנותרו לנחם את תושבי ישראל ככל שהמצב הביטחוני מידרדר. האתר הוא מעין שירות ריגול עם אינפורמציה רבת מעוף עד מופרכת שמנהל מדיניות חוץ עצמאית בניסוח חסמב"אי. הקו נוטה לאזור הימין הקיצוני, אבל עם מכוריו נמנים לא מעט אנשי שמאל ומרכז בזכות היצירתיות והתושייה של הכותבים, בני זוג ירושלמים. טל זלמנוביץ' ותמר לוריה מביאות את המיטב מן המיטב של האתר, שלא מפסיק להפתיע. לא נגענו

אף על פי שברוב הפורטלים הישראליים הם מכונים אתר הקונספירציות הישראלי, דיאנה שלם, מעורכות אתר תיק דבקה (www.debka.co.il), לא חובבת את ההגדרה. "אנחנו לא קונספירטיבים, אנחנו מקוריים", היא מתקנת. "העיתונות הרגילה שכחה מהם כללי עיתונות והפכה לשבויה בידי דוברים, ואילו אנחנו בודקים כל סיפור מכל הצדדים, משתמשים במקורות מחו"ל ומספקים את הזווית הגלובלית לכל ידיעה".

האתר מוקדש לטרור, למודיעין, לסכסוכים בינלאומיים, לאיסלאם, לנושאים צבאיים, לביטחון, למדע ולפוליטיקה. המשותף לכולם הוא שהם נותנים הרגשה שהעולם עומד לחרוב בדקות הקרובות.

האתר עלה לאוויר בשנת 2000 לאחר שבני הזוג גיורא שמיס ודיאנה שלם (המוגדרת גם כ"מנהלת תחום המחקר") הרגישו שיש דרישה ל"תכנים חזקים ברשת המבוססים על תחומי ההתמחות שלנו, מתוך שימוש בכישורים עיתונאיים מקצועיים".

בין מיליון הקוראים הנאמנים (ליתר דיוק, האתר מוסר את המספר 1,050,000) שבני הזוג מדווחים עליהם הם מונים גם שני קוראים בחלל, המצויים בתחנת החלל הבינלאומית. על הידיעות באתר לא חתומים כתבים, אלא כינויים כמו "הכתב המדעי של תיק דבקה" ו"הכתב של דבקה לענייני הקווקז".

אם המציאות בעיתונות המוכרת היא פחות או יותר דומה וההבדלים ניכרים בעיקר בפרשנויות, קוראי תיק דבקה המסורים יודעים שיש הרבה מתחת לפני השטח. על פי תיק דבקה, המלחמה של ארצות הברית באפגניסטן הייתה בעצם נגד סין, הסכנה הגדולה לעולם מגיעה מבוסניה ולא מעיראק, מבצע חומת מגן היה ההצלחה המקצועית הכי גדולה של צה"ל, הרבה יותר מששת הימים. דרך אגב, בשורה אופטימית של דבקה היא ששרון לא דואג לכלכלה, שכן אחרי כיבוש עיראק ישראל תהיה אחראית על בניית רשת הסלולר באחת מארבע המדינות (הטורקמנית) החדשות שיקומו במקומה. "פירמה", עיתון חובב קונספירציות, נבר בארכיוני תיק דבקה ומצא בשבילכם את הסיפורים הכי מעניינים שעליהם לא תקראו בשום מקום אחר.

איפה בכירי אל-קעידה עושים קניות?

בכל יום חמישי בשבוע, בשעות אחר הצהריים, נכנס לחנות הכלבו הגדולה הנמצאת במרכז סקופיה, בירת מקדוניה, אדם כבן 45, בעל זקן עבות שחור, לבוש גלימה לבנה ארוכה ושכפ"ץ. בשני הכיסים הקדמיים הגדולים של השכפ"ץ תקועים שני רימוני יד המבצבצים בצורה מופגנת. על גבו רובה אוטומטי טעון מדגם קלצ'ניקוב.

האיש לוקח עגלת קניות ומתחיל לעבור בין מדפי המזון והמצרכים ומרוקן אותם. בכל שבוע האיש ממלא בין עשר ל-15 עגלות מזון במצרכים שונים. הקונים האחרים מכירים אותו ומעמידים פנים שאינם רואים את האיש ואת כלי הנשק שלו. אולם מקורות לוחמת הטרור של תיק דבקה מוסרים כי כמעט כל סקופיה יודעת שהאיש הזה הוא אחד המנהיגים של כ-30 אנשי אל-קעידה וחיזבאללה בכירים המסתתרים בהרי צ'ארנה גורה, הנמצאים צפונית לעיר הבירה.

מי באמת התנקש בחייו של השגריר ארגוב?

מקורות לוחמת הטרור והמודיעין של תיק דבקה מוסרים כי עד עתה מקובל לחשוב, בייחוד אצל כלי התקשורת הישראליים, כי את ההתנקשות בחייו של שגריר ישראל בלונדון שלמה ארגוב, ביוני 1982, ביצעו אנשיו של אבו נידאל. אולם אבו נידאל ואנשיו לא ביצעו התנקשות זו למרות שלקחו עליה אחריות. את ההתנקשות ביצעו קבוצה של שבעה סוכנים של המודיעין הצבאי העיראקי. אבו נידאל קיבל מסדאם חוסיין סכום של רבע מיליון דולר בעבור לקיחת האחריות.

מה יקרה בישראל כשסדאם יחליט לארוז את המזוודות?

תסריט אפשרי על פי תיק דבקה: בוקר אחד, על פי החלטתו של סדאם חוסיין, תשודר בטלוויזיה בבגדד או באל-ג'זירה קלטת, והקריין יקריא הודעה שברגעים אלה מוצבים כבר בשתיים או בשלוש נקודות מרכזיות בארצות הברית, או בעולם, אנשים ובידיהם מזוודות ובהן נשק גרעיני וביולוגי. אם בתוך 12 או 24 שעות, יאמר הקריין, בוש אינו מכריז שהוא מבטל את כל תוכניות הפעולה הצבאיות שלו נגד עיראק, תינתן הוראה לנושאי המזוודות להפעיל אותן.

על פי האתר יש אפשרות שבערים הפלסטיניות המרכזיות בגדה המערבית ואולי בין ערביי ישראל ישנם סוכנים עיראקים כאלה או פלסטינים שהעיראקים הכשירו לשם כך ובידיהם מזוודות דומות. עוד נטען שיאסר ערפאת, באמצעות אנשיו בגדודי אל-אקצא, עזר למודיעין הצבאי העיראקי להחדיר את האנשים והמזוודות האלה לשטחי הגדה. בגלל זה גם התקבלה בישראל החלטה, שעדיין לא פורסמה, להתחיל בחיסון המוני של האוכלוסייה בפני אבעבועות שחורות לאחר חג הסוכות.

מה לא סיפרו לנו על ביקורו של קולין פאוול בארץ?

בידיעה בלעדית מוסרים מקורות תיק דבקה כי כוחות הביטחון הישראליים סיכלו ב-11 באפריל 2002 ניסיון של מחבלים פלסטינים להתנקש בשיירה של שר החוץ האמריקאי קולין פאוול שעה שנעה בכביש תל אביב-ירושלים ביציאה מנמל התעופה לוד. בשיירה היו גם שר החוץ הישראלי שמעון פרס, שגריר ארצות הברית בישראל דן קרצר וקונסול ארצות הברית בירושלים רון שלייקר.

לאחר חקירה קצרה התברר כי נהג האמבולנס ועוזרו עמדו לנסות להגיע לכביש ירושלים-תל אביב. אחד מהם היה צריך להישאר עם האמבולנס בשל תקלה טכנית כביכול, והשני היה צריך לחגור את חגורת הנפץ ולהסתתר על אחת הגבעות הסמוכות. כאשר שיירת המכוניות של שר החוץ האמריקאי תעבור במקום היה אמור האמבולנס להתפוצץ ליד השיירה. האמבולנס עם חגורת הנפץ וחומרי הנפץ פוצץ. עוצמת הפיצוץ הייתה כל כך חזקה, עד שדיירי בתים המצויים בצידה המערבי של גבעת זאב היו בטוחים כי מטען חומר נפץ גדול או טיל קטיושה נחתו ליד ביתם.

מי שכר את אבו נידאל להילחם באל-קעידה?

על פי דבקה, בסוף 1997 או תחילת 1998 קבע אבו נידאל את מקום מושבו בקהיר, לאחר ששירותי הביון המצריים, בהסכמה אילמת של ממשל קלינטון, שכרו את שירותיו כדי להילחם באנשי אל-קעידה ובאנשי הג'יהאד האיסלאמי המצרי. במשך כשנתיים הופעלו אבו נידאל ואנשיו על ידי המודיעין המצרי, בפיקוח אמריקאי בשלט רחוק, בתימן, בסודאן, באלבניה, בקוסובו ובמצרים. באמצע שנת 2000 גילו האמריקאים והמצרים כי אבו נידאל נשאר אותו אבו נידאל וכי הוא וכמה מאנשיו החלו למכור מידע מודיעיני ואולי אפילו נשק לגורמים שהם היו אמורים לחסל. לפני שהגיעו למסקנות אלו נמלט אבו נידאל באוקטובר 2000 מקהיר לטהרן ואחר כך לבגדד.

מי חיסל את אבו נידאל?

באתר טוענים כי שירות הביטחון הכללי חשף חוליה של מחבלים פלסטינים שהתאמנה בעיראק עם אנשי אל-קעידה בביצוע מעשי טרור נגד מטרות ישראליות. מחקירת אנשי טרור ושליחים פלסטינים ועיראקים שנתפסו בשבועות האחרונים בגדה המערבית, בגשרי המעבר בין הגדה לירדן ובתוך ירדן עצמה עולה כי מי שהחליט להוציא להורג את אבו נידאל ועוד ארבעה מעוזריו הבכירים ב-16 באוגוסט 2002 בדירתו בבגדאד היה יאסר ערפאת, והוא הטיל את המשימה על תאופיק טיראווי ועל אבו אל-עבס, לאחר שקיבל את אישורו ואת עזרתו של סדאם חוסיין לפעולה זו.

הנימוק: אבו נידאל יצר קשר עם גורמים אמריקאיים כדי להעביר להם מידע על הקשר בין סדאם חוסיין, יאסר ערפאת ואל-קעידה.

מה הייתה השלמת ההכנסה של הרב מאיר כהנא?

האמריקאים לא חקרו ביסודיות את רוצח הרב מאיר כהנא, סעיד אל-נוסאיר, טוענים בדבקה. רק ישראלים מעטים, הם אומרים, יודעים שבעיני בכירים בישראל כהנא לא נחשב ימני קיצוני מסוכן, אלא עובד של שירותי הביון האמריקאיים.

באתר אומרים שייתכן שההערכה הזאת נשענה על המידע שכהנא היה בשנות השישים ובתחילת שנות השבעים סוכן אף.בי.איי שאומן לחדור לקבוצת קיצוניות של מתנגדי המלחמה בווייטנאם. ייתכן שההערכה נשענה גם על חשד כבד ששרר אצל ראשי מנגנוני המודיעין הישראלי, ששירותי הביון האמריקאיים הצליחו להחדיר סוכנים בכירים אל המתנחלים היהודים ביהודה ובשומרון כדי שיתפסו עמדות מנהיגות בקרבם.

לאחר הרצח לא רצו האמריקאים והישראלים שהמידע על זהותו של כהנא תדלוף לציבור הרחב, ולכן אף אחד מהם לא חקר את הרצח או את הרוצח ביסודיות הרצויה.

מי עוד השתתף בפיגוע הראשון במגדלי תאומים?

בפברואר 1993, כשנתיים לאחר רציחתו של מאיר כהנא, אירע פיצוץ במגדלי התאומים בניו יורק. שישה אמריקאים נהרגו, 1,000 נפצעו, ולמגדלים נגרם נזק של 500 מיליון דולר. תדהמת החוקרים הייתה גדולה, אומרים באתר, כאשר גילו שעקבות המפגעים מובילות אל המרכז לפליטים מוסלמים בברוקלין וכי בהכנת הפיגוע לקח חלק פעיל, מתוך תא כלאו, סעיד אל-נוסאיר, רוצחו של מאיר כהנא.

מה באמת גרם להתרסקות המטוס הרוסי מעל הים הבלטי?

המומחים של תיק דבקה מוסרים בידיעה בלעדית כי המטוס הרוסי של חברת סיביריה איירליינס, טיסה 1812 אס.בי שיצאה ביום חמישי, 4 באוקטובר 2001, מתל אביב בדרכה לנובוסיבירסק התרסק מעל הים השחור משום שבתקרת תא הנוסעים הוטמנה טרם צאתו פצצה שאליה הוצמד טלפון עם מכשיר קשר אלחוטי. בהתרסקות נהרגו 66 נוסעים ישראלים ו-11 אנשי צוות.

חיזוק להשערה זו היא נקודת התרסקות המטוס - בדיוק בנקודה שהמכ"ם הטורקי מפסיק לכסות את השטח והמכ"ם הרוסי או האוקראיני רק נכנסים לפעולה ומתחילים לכסות. חוץ מזה, התפוצצות המטוס נגרמה בנקודה שהמים של הים השחור עמוקים במיוחד, כך ששברי המטוס צללו לעומק רב. הטייס הארמני שראה את התפוצצות המטוס סיפר שהוא בטוח שהיו שתי התפוצצויות.

אחת קטנה יותר שהפילה אותו, ואחת גדולה יותר כאשר המטוס פגע במים. התפוצצויות היו, לדבריו, פנימיות, ולא התפוצצויות חיצוניות שנגרמו מפגיעת טיל.

האמריקאים טוענים שיש בידיהם צילומי לוויין המראים את מסלול מעופו ופגיעתו של הטיל. אבל טיל זה הוא בעל טווח מרבי של 240 קילומטר, ואילו המרחק מהמקום שהטיל נורה ממנו, בחצי האי קרים, עד המקום שהמטוס נפגע הוא יותר מ-300 קילומטר.

בשיחות שניהל אריאל שרון באותו יום עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין סיכמו השניים שהם יודיעו שהמטוס הופל בגלל פעולת טרור. האמריקאים התנגדו לכך בחריפות, מכיוון שחששו שפוטין ינצל את ההכרזה על מעשה טרור כאמתלה לפתיחת מהלך צבאי רוסי בצ'צ'ניה לפני שהאמריקאים יפעלו באפגניסטן. לגבי שרון האמריקאים חששו כי הוא ינצל את האסון כדי להנחית מכה קשה על הפלסטינים או על חיזבאללה בלבנון.

מהי מטרתם האמיתית של הפיגועים בישראל?

ביום שבת, 30 במרץ 2002, בעת פיגוע ההתאבדות ברחוב אלנבי במרכז תל אביב, התברר סופית למודיעין הצבאי הישראלי ולסי.אי.איי כי ששת הפיגועים הגדולים שהתרחשו בחודש מרץ בערים הישראליות לאורך חוף הים התיכון נועדו לשמש פעולות הסחה להנחתה של חוליות טרור מהים שרובן מורכבות מאנשי אל-קעידה, חיזבאללה ופלסטינים שבאו ממחנות הפליטים בלבנון.

מקורות צבאיים של תיק דבקה מוסרים כי על חוף הים התגלו סירות קומנדו אשר כוסו היטב בחול כדי שלא יתגלו. לפי העקבות שנמצאו בחוף נראה שכל אחד מהלוחמים שהגיעו בסירות נשא עימו משא כבד מאוד, לפחות 70-40 ק"ג. ההנחה היא שרוב החודרים נשאו מטעני נפץ גדולים מאוד או כלי נשק כבדים, כמו טילים. לפי עקבות החודרים והדרך שנעו בה מדובר בלוחמים מיומנים ביותר. מתי אנשי טרור אלה יפעלו, איש אינו יודע. ההנחה היא שהם פזורים בעשרות מקומות מחבוא והם ינסו לפעול בכמה מקומות בעת ובעונה אחת, מרגיעים באתר.

כיצד ניסו למנוע את בחירתו של בוגי יעלון לתפקיד הרמטכ"ל?

את הפיגוע שהתרחש במחסום המשטרה הבריטית ליד ואדי חרמייה, ובו נהרגו שבעה חיילי צה"ל ושלושה אזרחים ונפצעו עוד ארבעה אנשים, לא ביצע מחבל אחד כפי שדווח, אלא שלושה, טוענים בדבקה.

אם כן, שואלים באתר, מדוע לא מספרים לכם שמדובר בשלושה מחבלים? "מה, עוד לא הבנתם? אם צלף אחד מסוגל לפגוע ב-14 ישראלים נושאי נשק, הרי כל תפיסת הביטחון של הרמטכ"ל שאול מופז ושל סגנו אלוף משה יעלון, המיועד להחליף אותו, התמוטטה, ועימם תפיסת הביטחון של ממשלת שרון. כמוצר לוואי של כל הישגים אלה, אולי 'אגדת הצלף הבודד' גם תצליח לעצור את מינויו של אלוף משה יעלון לתפקיד הרמטכ"ל".

האם לסדאם יש חוש הומור?

בעוד הנס בליקס, ראש משלחת פקחי האו"ם לעיראק, אינו יכול למצוא מדענים או אזרחים עיראקים שיוכל לראיין מחוץ לעיראק, ובדיווחו לאו"ם טען שהפקחים שלו לא מצאו smoking gun שיראה שלעיראק יש מערכות נשק להשמדה המונית, הרי שמערכת דבקה-נט-ווקלי מצאה לפחות איש אחד כזה - חסן אבדוללה, משומרי ראשו הקרובים של סדאם חוסיין. "עכשיו הוא נמצא ברבת עמון, בירת ירדן, חיוור, טבעות שחורות מתחת לעיניו. הוא אינו מעשן, כי כך חינכו אותו, איש אינו מורשה לעשן ליד סדאם חוסיין. אבל הוא מפחד על חייו", מדווח האתר. אבדוללה פגש את אנשי האתר בסוויטה ברבת עמון. בנוסף לשיחה על מצבורי הנשק של סדאם, שאלו המראיינים על חוש ההומור של השליט.

- סדאם מספר בדיחות?

"סדאם תמיד היה רציני ומדייק בזמנים. כאשר סיפר בדיחות, זה היה סימן שהוא כועס, ואז תשכח מסדאם חוסיין, אל תראה לו את הפרצוף שלך".

- איזה בדיחות הוא היה מספר?

"אם היה רואה טלוויזיה והיה בא אליו מישהו והוא היה אומר, ראיתי אותך אתמול בבצרה כאשר שחית בבריכה, וסדאם אמר לו: 'איך הייתי? מפחיד? מפחיד מאוד, האנשים פחדו ממני?' הוא רצה להעביר מסר בבדיחה הזאת; להגיד בבדיחות שלו שהוא נשיא נוקשה והוא אהב שהאנשים יחשבו עליו בדרך הזאת".

מי הדליף את מקום הימצאותן של הרקטות העיראקיות?

אולי תתפלאו לשמוע, אבל את הגילוי של 12 ראשי רקטות 122 מ"מ המסוגלות לשאת חומרים כימיים, שנמצאו במאגר התחמושת של הצבא העיראקי ביוקאיידר, לא גילו פקחי האו"ם, כי אם העיראקים עצמם.

בדבקה אומרים שלאחר שסדאם חוסיין שמע את ג'ורג' בוש אומר כי "נמאס לי ממשחקי הרמייה והטעייה של סדאם חוסיין. וזה אומר משהו על לוח הזמנים שלי", הוא הבין שכדאי לזרוק לו איזו עצם.

"שירותי המודיעין העיראקיים, שהם בין הטובים ביותר בעולם בתחומים של רמייה, הטעיה ודיס-אינפורמציה, ארגנו מיד לפי הוראת הנשיא כמה ארגזים חתומים של ראשי רקטות כימיות, ושתלו אותם בבונקר תחמושת של הצבא העיראקי. באמצעות סוכנים כפולים העובדים למענם ושתולים בין פקחי האו"ם, הם הדליפו לפקחי האו"ם את המידע 'המרעיש' על מקום אחסונן של הרקטות הריקות", טוענים באתר.

מי התנקש בנציג השוק האירופי?

הירי על הג'יפ המשוריין של הדיפלומט הגרמני איש נציבות השוק האירופי, כריסטיאן ואלדראס, הוא ההתנקשות הראשונה בדיפלומטים או אישים מערביים שתכננו אנשי אל-קעידה בגדה המערבית וביצעו אנשי הפת"ח-גדודי אל-אקצא, טוענים בתיק דבקה. "אנשי הפת"ח בג'נין מודים כי אחד מאנשיהם הוא שירה בדיפלומט הגרמני, אבל בטעות! המתנקש חשב שהוא מסתערב ישראלי. זו כמובן הטעיה מכוונת".

מי הם הפירטים החדשים?

טכניקת השוד הימי שעשויה להירתם בנקל לתורת הלחימה של ארגוני טרור עולמיים כדוגמת אל-קעידה אינה נחלת הדמיון והעבר, מתריעים באתר. מדובר, הם אומרים, בכנופיות פירטים אכזריות וחמושות, מקצתן ארגונים חצי צבאיים הנתמכים בבעלי עמדות במשטרי מדינות עולם שלישי. כנופיות אלה מצוידות במיטב הטכנולוגיה ובאמצעי לחימה מודרניים. מקורות העוקבים אחר התפתחותה המדאיגה של התופעה טוענים כי נזקי התרמיות והשוד הימי הגיעו בשנת 2001 לסכום המבהיל של 16 מיליארד דולר אמריקאי. האזור הגאוגרפי שבו ממדי התופעה מדאיגים ביותר הם אינדונזיה, שבה התרחשו 91 אירועי שוד ימי בשנת 2001, מלזיה ומצר מלקה. בנוסף, התגברה תופעת חטיפת אוניות, עם אנשי צוותן או בלעדיהן. בשנת 2001 נחטפו כ-20 אוניות. הפירטים המודרנים אלימים. כל שנה רוצחים שודדי הים כ-20 ימאים.

ג'והן ברנדון, מומחה לדרום מזרח אסיה, טוען כי במדינות מסוימות שבהן נפוצה תופעת שוד הים יש להניח כי קיימים קשרים בין הפירטים ובין ארגוני טרור מקומיים. שלטונות אינדונזיה מאשימים בחלק מהתקפות השוד הימי לאורך מצר מלקה את הארגון לשחרור בני אצ'ה שבצפון אינדונזיה, ארגון טרור מקומי המכונה בשם ג.א.אם, המשתמש בשיטות שמזכירות פיגועי טרור של אל-קעידה. המקורות ללוחמת טרור של תיק דבקה מוסרים כי זו הסיבה שהפנטגון מיהר השבוע לשלוח לאזור אצ'ה שבאינדונזיה את הגנרל אנתוני זיני. המשימה שהוטלה על זיני, כמו אצלנו, היא להשכין שלום בין השבטים והפלגים היריבים במקום, אולם בעצם עליו להילחם בגורמי הטרור ובפירטים הימיים המשתפים פעולה עם לוחמים של אל-קעידה. מאחר שהממשל בוושינגטון מודאג כי אינדונזיה וקבוצות הפירטים שבה הופכת לחממה שאליה זורמים מאות לוחמי אל-קעידה מחלקי אסיה, הודיע הממשל השבוע כי הוא מחדש את הקשרים הצבאיים בין אינדונזיה לארצות הברית וכי מדריכים אמריקאים יאמנו מחדש יחידות של הצבא האינדונזי.

בשבוע שעבר אמר במפתיע שר ההגנה האמריקאי, דונלד רמספלד, כי אי אפשר להוציא מכלל אפשרות כי בקרוב ינחתו על סיפונן של ספינות חשודות הנעות בלב ים אנשי היחידה המיוחדת האמריקאית - הסילס.

מי חטף את חיילי צה"ל ואת אלחנן טננבאום?

בחודש אוקטובר 2000 נחטפו שלושה חיילי צה"ל עומר סוועד, בני אברהם ועדי אביטן. עד היום לא ברור מי חטף את החיילים, אבל לעורכי דבקה יש השערה: אוסמה בן לאדן.

"מידע מפתיע החל להגיע למקורות מודיעין אמריקאיים בדבר שיתוף פעולה מודיעיני ומבצעי הולך וגובר בין אנשי מנגנון הביטחון של האייטולה חמנאי ובין אנשיו של אוסמה בן לאדן, כאשר הממונה על שיתוף פעולה זה הוא עימד מורנייה! המידע מסר שמנהיגה הרוחני של אירן הסכים להעמיד את מנגנון הביטחון והביון שלו לשירותיו של בן לאדן תמורת הסכמתו לקחת על עצמו לבצע את הפיגועים במטרות אמריקאיות במפרץ הפרסי ובמזרח התיכון. לפי מידע זה היה זה בן לאדן עצמו אשר ביקש מהאירנים לחטוף אנשי מודיעין אמריקאים וישראלים ולהסגיר אותם לידיו. חטיפת שלושת החיילים הייתה הפח שעימד מורנייה טמן לאלחנן טטנבאום שביקש ללמוד על גורלם של החיילים החטופים.

זמן קצר לאחר חטיפתם של החיילים הם הוברחו מלבנון, כנראה בעזרת מטוס או ספינה פרטיים, לאחת מארצות המפרץ, כנראה איחוד נסיכויות הנפט הערביות. שם המתינו עימד מורנייה, אנשיו והחטופים עד לחטיפתו של אלחנן טננבאום. כאשר הושלם השלב השני של המבצע, וטננבאום נתפס כשהוא חי, יצאו עימד מורנייה ואנשיו ואיתם החטופים על גבי ספינה לאירן. מאותו שלב "איבדו" מקורות המודיעין את קצה החוט של המידע הנמצא בידם. המקורות מניחים כי עימד מורנייה מילא את חלקו בהסכם והעביר את החטופים לידי אנשיו של אוסמה בין לאדן.

מי האיש מאחורי המדיניות של ערפאת?

האיש מאחורי מדיניותו של ערפאת, כולל הדרישה להצבת כוח בינלאומי בשטחים, הוא מי שהיה מזכ"ל האו"ם בוטרוס בוטרוס גאלי. גאלי הוא גם המתאם בין ערפאת לסדאם חוסיין. המקורות של תיק דבקה מוסרים כי המסקנה העיקרית בתיק (מודיעין שהונח בפני אהוד ברק) היא כי האיש אשר עומד מאחורי הקו המדיני והצבאי של ערפאת, האיש אשר מארגן למנהיג הפלסטיני את כל נסיעותיו בחו"ל והאיש אשר הציע לו לחדש את האינתיפאדה בצורה הנוכחית שלה ויצר את הקשר הנוכחי בין ערפאת לשליט עיראק סדאם חוסיין הוא לא אחר מאשר בוטורס בוטרוס גאלי, שהיה המזכיר הכללי של האו"ם והשר לענייני מדינה בזמנו של הנשיא אנואר סאדאת.