קבוצת MCM המתחרה במיכרז מנהרות הכרמל מתפרקת - עקב כוונת לבייב לצרף חברות נוספות

הקבוצה מורכבת מאפריקה-ישראל, מליבו, מחצבות כפר גלעדי, ואוטוסטרדה האיטלקית

קבוצת MCM, המתחרה בשלב הגמר במיכרז מנהרות הכרמל, עומדת בימים הקרובים להתפרק. ל"גלובס" נודע, כי הקבוצה הישראלית, המורכבת מאפריקה-ישראל, מליבו ומחצבות כפר גלעדי, פנתה לנציגי החברה האיטלקית אוטוסטרדה - השותפה לקבוצה. שני הצדדים ניסחו הסכם פירוק, ועומדים לחתום עליו בתחילת השבוע הבא.

בהסכם המקורי של הקמת MCM לפני כ-4 שנים, היתה אמורה הקבוצה הישראלית לממן כ-%80 מההשקעה בפרויקט, המוערכת בכ-150 מיליון דולר. שאר המימון היה אמור לבוא מהקבוצות הזרות - אוטוסטרדה האיטלקית, פארסונס אנד ברינקרהוף האמריקנית וחברה פנמית.

בינתיים הוחלפה הבעלות באפריקה-ישראל, ובעל החברה החדש, לב לבייב, החליט להקטין את התחייבויות החברה למימון, אם תזכה במיכרז. לשם כך, ביקשה אפריקה-ישראל לצרף לקבוצה 3 חברות זרות השותפות עמה בתאגיד דרך ארץ, המתחרה במיכרז היזמי של כביש 6. המדובר בסוסיטה ג'נרל דנטרפריס הצרפתית, יוז האמריקנית, ו-CHIC הקנדית. הכוונה היתה שארבעת החברות יממנו כ-%50 מהפרויקט.

אוטוסטרדה האיטלקית לא היתה מוכנה לשינויים, וביקשה לפרוש מהקבוצה כדי לעבור לקבוצת שיכון ובינוי, שהיא שותפתה במיכרז כביש חוצה ישראל. כאשר לא הגיעו הצדדים להסכמה, ביקשה אוטוסטרדה צו מניעה זמני מבית המשפט המחוזי בתל אביב, כדי למנוע כניסת השותפות הזרות של אפריקה-ישראל לקבוצה. הדיון אמור להתקיים ביום ג' הקרוב.

ל"גלובס" נודע, כי נוסח כבר הסכם פירוק של הקבוצה. על פי ההסכם, כל חברה יכולה לפנות לדרכה בלא התחייבות כלשהי. לא ניתן יהיה להקים את הקבוצה מחדש, ובמיכרז יתחרו ארבע קבוצות במקום חמש שעלו לגמר. הדברים אושרו על ידי עוה"ד של אוטוסטרדה, יעקב לירז.

מיכרז מנהרות הכרמל הוא על תכנון, ביצוע והפעלה של שתי מנהרות מקבילות, ממת"ם בכניסה הדרומית לחיפה לצומת הצ'קפוסט בכניסה הצפונית לעיר.

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של דורון בלשה, מנכ"ל נתיבי אילון המנהלת את הפרויקט, ואת תגובתו של אהוד שילו, המנהל את קבוצת MCM. « מאת אפי לנדאו « קבוצת MCM המתחרה במיכרז מנהרות הכרמל מתפרקת - עקב כוונת לבייב לצרף חברות נוספות « הקבוצה מורכבת מאפריקה-ישראל, מליבו, מחצבות כפר גלעדי, ואוטוסטרדה האיטלקית