12 עבודות הגיעו לשלב הגמר של תחרות אפי

בין הקמפיינים שעלו לשלב הגמר: "ביסים עם ניסים", יופלה, מאזדה 6, לא היה כאל ו"בניקיון אין כמו פיירי"

בתום שלב השיפוט הראשון בתחרות השיווק והפרסום האפקטיבי - “EFFIE AWARDS” - המשותפת למרכז הישראלי לניהול (המי"ל), איגוד המפרסמים בישראל ואיגוד חברות הפרסום בישראל עלו לשלב הגמר 12 עבודות.

בקטיגוריית מוצרי צריכה-מזון יתמודדו הקמפיינים "ביסים עם ניסים" של חברת "מעדנות" שהפיק מק'אן קשר-בראל , "יופלה" של "תנובה" בהפקת מק'אן קשר-בראל ו"עמק ביס" של "תנובה" באמצעות גיתם BBDO .

בקטיגוריית מוצרי צריכה לא-מזון עלו לשלב הגמר הקמפיינים לווינר של המועצה להסדר הימורים בספורט באמצעות פובליסיס אריאלי , "אריאל-אבקת הכביסה המובילה" של פרוקטר אנד גמבל באמצעות באומן-בר-ריבנאי ו"בניקיון אין כמו פיירי" של פרוקטר אנד גמבל באמצעות אדלר חומסקי & ורשבסקי.

בקטיגוריית מוצרי צריכה בלתי-מתכלים יתמודדו הקמפיינים "יש רק חברת אחת שבונה אזורים" של חברת הבנייה "אזורים" באמצעות פוגל לוין OGLIVY , "מאזדה 6" של דלק מוטורס באמצעות באומן-בר-ריבנאי ו"נובו מעל הכל של חברת נגב באמצעות שמעוני-פינקלשטיין .

בקטיגוריית פיננסים, שירותים, תקשורת ומיחשוב, כולל מלכ"רים יתמודדו העבודות לאינטרנט המהיר בכבלים תחת הסיסמא "תתנתק מהטלפון" שנעשה עבור חברות הכבלים באמצעות טמיר כהן JWT , הקמפיין "לא היה קל" של CAL באמצעות ראובני פרידן IPG והקמפיין לרגל הרחבת רשת "זול פה" למגזר הכללי של קלאב מרקט רשתות שיווק באמצעות פרסום גל BSD.

תנובה ופרוקטר אנד גמבל הן שתי החברות שהצליחו להגיע לשלב הגמר עם שתי עבודות כל אחת. ושני משרדי פרסום - באומן-בר-ריבנאי ומק'אן קשר בראל הצליחו גם הם להגיע עם שתי עבודות לכל משרד.

השיפוט בשלב הראשון בתחרות שהסתיים זה עתה נעשה על פי חומר הכתוב שהגישו החברות ללא מתן ציון לחומר הקריאטיבי שליווה את המהלך וללא השוואה בין המועמדים מאותה קטיגוריה. בשלב השיפוט השני, שיתקיים במהלך חודש אפריל, יכללו השופטים את החומרים הקריאטיביים שליוו את המהלך השיווקי, והוא ייעשה תוך השוואת מועמדים מאותה קטיגוריה והענקת ציונים נפרדים להשגת היעדים השיווקיים ולצד היצירתי. גם השיפוט על הצד היצירתי יינתן בהתאם למידת השגתו את היעדים האסטרטגיים של המהלך השיווקי כולו. הציון המשוקלל של כל מועמד יחושב לפי יחס של 2:1 לטובת הצד השיווקי.