שטיינהרט וטופור הצטרפו לקב' אריסון במיכרז על השליטה בבנק הפועלים

נכסים מ.י מפרסמת היום את ההודעה על הליך מכירת הבנק, שאינו מוגדר כמיכרז; המטרה: מכירה עד אמצע אוגוסט

מייקל שטיינהרט ושמעון טופור הצטרפו לקבוצת תד אריסון, בהתמודדות על השליטה בבנק הפועלים. כך נודע ל"גלובס". שטיינהרט וטופור הצטרפו במקומה של קבוצת זיסר-ורטהיימר.

לפיכך, יחזיקו השניים ב-%19-17 מהקבוצה, בדומה לאחזקה של קבוצת קלארידג' וקבוצת דנקנר. השליטה בקבוצה תהיה בידי אריסון, ואילו ללן אברמסון מארה"ב ולקרן היפריום תהיה אחזקה קטנה, שתנוהל על ידי אריסון.

שטיינהרט וטופור מחזיקים כיום בשליטה בבנק הספנות. בסוף 1996 חתמו על הסכם למכירת השליטה בבנק הספנות לבנק כרמל, בשליטתו של ז'ק בר. ההסכם הסופי היה אמור להיחתם ב-15 לפברואר, אך הוא מתעכב בשל עיכוב במתן ההיתר של המפקח על הבנקים לבר. ההערכה היא, כי אם בר לא יקבל את ההיתר בחודש הקרוב, יבטלו שטיינהרט וטופור את ההסכם עימו, ויאתרו רוכש חדש למניותיהם.

נכסים מ.י מפרסמת הערב (ג') את המיכרז החדש למכירת השליטה בבנק הפועלים. על פי ההגדרה הפורמלית, אין ההליך החדש מוגדר כמיכרז אלא הצעה, ודיני המיכרזים לא יחולו על ההליך.

נכסים מ.י והממשלה יהיו רשאיות לקבל כל הצעה, לנהל מו"מ כרצונן או לדחות כל הצעה. הן לא יהיו מחוייבות למכור את המניות לפונה שיציע את התמורה הגבוהה ביותר, ויהיו רשאיות להביא בחשבון שיקולים נוספים שייראו להן.

בהודעתה מציינת נכסים מ.י את ההליך הקודם למכירת הבנק, שלדבריה "לא הבשיל לכלל מכירה". לפיכך, ובעקבות פנייה משתי קבוצות המעונינות להגיש הצעות, והראו לכאורה שהן מסוגלות להשתתף בהליך המכירה מיד עם היפתחו, החליטו בנכסים מ.י ובממשלה לפתוח בהליך חדש.

מדובר בקבוצת אריסון ובקבוצת קייל-פישמן. שתי הקבוצות צפויות להגיש את מועמדותן כבר בשבוע הקרוב. על פי ההערכות, בשלב זה אין קבוצה נוספת שעשויה להתמודד. על פי המיכרז, תמכור נכסים מ.י שיעור אחזקה מינימלי של %25 מהון המניות של בנק הפועלים, ועד לשיעור מקסימלי של %69.3 מהמניות. שתי הקבוצות כבר הודיעו בעבר, כי בכוונתן לרכוש למעלה מ-%50 ממניות הבנק.

תאריך הסגירה להליך המכירה נקבע ל-18 באפריל. הקבוצות יידרשו להפקיד פיקדון של 40 מיליון דולר. נכסים מ.י הודיעה, כי אינה מתכוונת להמציא למועמדים חומר בדבר הבנק, עסקיו ונכסיו.

בהודעה נאמר: "רכישת המניות תיעשה כפי שהן, ללא כל מצג או אחריות בקשר לערך הבנק או מניותיו. מתעניינים אשר יקבלו אישור מבנק ישראל, יוכלו למנות מעריך שיקבל מהבנק מידע מוגבל וימסור להם את חוות דעתו". לקבוצת אריסון כבר יש הערכת שווי שבוצעה עבורה בהצעה הקודמת ע"י גולדמן-סאקס. שתי הקבוצות מחזיקות בהערכות לגבי שוויו של הבנק, שמניותיו נסחרות בבורסה.

עוד מציינת נכסים מ.י, כי נקבעו לוחות זמנים ומתכונת, שמטרתם להביא לחתימת חוזה מכר, אם ייווצרו התנאים המתאימים, תוך כ-4 חודשים מהמועד האחרון להגשת הפניות, דהיינו - עד אמצע חודש אוגוסט. "על המתעניינים להביא זאת בחשבון ולהיערך לעמידה בלוחות זמנים אלה".

בהצעתה הנוכחית מציינת נכסים מ.י, כי היא שומרת לעצמה את הזכות לשנות את תנאי ההליך או לסיימו, בכל עת וללא הודעה נוספת, אם הדבר ייראה נכון לה ולממשלה, ולנקוט בכל הליך אחר למכירת מניות המדינה בבנק. « מאת אורנה רביב « שטיינהרט וטופור הצטרפו לקב' אריסון במיכרז על השליטה בבנק הפועלים « נכסים מ.י מפרסמת היום את ההודעה על הליך מכירת הבנק, שאינו מוגדר כמיכרז; המטרה: מכירה עד אמצע אוגוסט