ייבוא הונדה סיוויק 2004 מטורקיה - בתוך כחודשיים

חברת "מאיר", יבואנית הונדה, תתחיל לייבא בשנת הדגם 2004 את דגם הסיוויק סדאן ממפעלי הונדה בטורקיה, במקום מיפאן עד כה. מקור הייבוא החדש יאפשר לסוכנות לפתוח את שנת הדגם 2004 של הסיוויק בישראל כבר במחצית הראשונה של השנה, במקום בחודש ספטמבר.

בנוסף, לא יחול על המכונית מס עודף בשיעור של כ-7%, שהוטל עד כה על הסיוויק היפאנית. פס הייצור של הסיוויק בטורקיה הוקם ב-1999 וכיום מיוצר בו רק דגם הסדאן של הסיוויק, עם מנועים מוגמרים, שמיובאים מבריטניה.

המפעל תוכנן לקיבולת ייצור של יותר מ-30 אלף מכוניות בשנה, אולם המשבר הכלכלי במדינה הביא לניצולת נמוכה של כושר הייצור - פחות מ-6,000 יחידות בשנה, ולהתמקדות בייצוא המכונית. דגם החמש דלתות של הסיוויק ימשיך להגיע לישראל מבריטניה. מכירות דגם הסיוויק בישראל הסתכמו בכ-3,500 יחידות, מרביתן מדגם הסדאן.

ייבוא ההונדה סיוויק מטורקיה צפוי להגדיל בשנה הבאה את סך ייבוא הרכב מטורקיה לשיעור של יותר מ-10% מכלל השוק.

השנה תתחיל דלק מוטורס לייבא מטורקיה גם את המסחרית הקלה "פורד קונקט" בהיקף משוער של כ-2,000 יחידות.

ֵתמונה רשמית ראשונה של הדור החדש של מכונית הסאלון "ב.מ.וו סדרה 5". המכונית ניצבת על פלטפורמה חדשה ומתקדמת עם בסיס גלגלים באורך 2.88 מ', והיא ארוכה, רחבה וגבוהה מהדגם הנוכחי. היא מצוידת בשורה ארוכה של טכנולוגיות מתקדמות, כולל מתלי אלומיניום, תיבת הילוכים בת שש מהירויות, מערכת שליטה ובקרה דיגיטלית על אבזרי הנוחות ועוד. המכונית צפויה להגיע לישראל במהלך הסתיו כדגם שנת 2004.

ֵחברת קמור רכב, יבואנית ב.מ.וו, קיבלה את זיכיון השיווק של מכוניות ב.מ.וו בבולגריה. הזיכיון הוצע לקמור על-ידי ב.מ.וו, בעקבות הצלחתה בהחדרת המותג לישראל. קמור תנהל את הזיכיון באמצעות חברה-בת בולגרית, שנמצאת כיום בשלב ההקמה, והפרויקט מנוהל על-ידי רפי פארן, בעבר מנכ"ל קמור רכב ובתפקידו האחרון מנהל השירות והלוגיסטיקה בחברת סמל"ת. שוק הרכב הבולגרי נמצא כיום בשלב של צמיחה מואצת, אם כי נתח רכבי הפאר מונה בו כמה מאות יחידות בשנה בלבד.

ֵחברת ה"מזרח", יבואנית רובר ולנדרובר, מבצעת היערכות מחודשת לקראת שנת הדגם 2004. החברה אמורה לעבור במהלך השבועות הקרובים לאולם תצוגה ראשי חדש ברחוב המסגר, במקום אולם התצוגה הנוכחי שלה, שיפונה לטובת רכבי המותג "דייהו" לשעבר, שישווקו על-ידי UMI. במקביל, הודיעה המזרח על פתיחת מרכז טרייד-אין חדש במרכז השירות של החברה בפתח-תקווה, בו ישווקו כלי רכב מיד שנייה עם אחריות היבואן.

ֵחברת הליסינג "אלבר" זכתה במכרז לאספקת כלי רכב לחברת הביטוח "מגדל". היקף העיסקה, שתתפרס על-פני שלוש שנים, הוא כ-35 מיליון שקל. החברה הודיעה, כי חתמה לאחרונה על עסקאות בהיקף של כ-10 מיליון שקל עם חברת "מטריקס" וסופרגז. חברת הליסינג "ניו-קופל" זכתה במכרז שירותי בריאות כללית להצטיידות ברכבי ליסינג. המכרז מקיף כ-350 כלי רכב בהיקף כספי של כ-35 מיליון שקל. חברת הליסינג "הרץ" דיווחה על זכייה בשתי עסקאות לאספקת כלי רכב לחברת הנסון (לשעבר פיוניר) ולחברת צ.א.ג. שווי העיסקאות כ-20 מיליון שקל.