משרד הפנים פרסם את רשימת הרשויות המקומיות שיאוחדו

התוכנית שאושרה קובעת צמצום מספר הרשויות מ-266 ל-200-150, באמצעות הליך חקיקה

משרד הפנים פרסם היום (ד') את רשימת הרשויות המקומיות שיאוחדו, על פי תוכנית איחוד הרשויות שאושרה על-ידי הממשלה בשבוע שעבר, כחלק מהתוכנית הכלכלית להבראת המשק.

התוכנית שאושרה קובעת צמצום מספר הרשויות מ-266 ל-200-150, באמצעות הליך חקיקה. הממשלה החליטה להסמיך ועדה בין משרדית לקבוע מי הן הרשויות המקומיות שיאוחדו, וכן את זהות הרשות הקולטת בכל איחוד ואיחוד. הוועדה תתבסס בהחלטתה על עקרונות הדו"ח שהוכן במשרדי ראש הממשלה והאוצר, עבודת המטה במשרד הפנים וכן המלצות ועדת שחר, שהוגשו לפני מספר שנים בנושא.

מבין 266 רשויות מקומיות, 140 הן בנות עד 10,000 תושבים, ו-66 מאכלסות עד 5,000 תושבים בלבד. היקף האוכלוסיה האופטימלי כלכלית ברשות מקומית הינו 50 אלף ומעלה. בין השאר, מדובר באיחוד הרשויות הבאות:

״קרית ים, קרית מוצקין וקרית ביאליק.

״רמלה ולוד.

״רחובות, מזכרת בתיה וקרית עקרון.

״רמת-גן, רמת אפעל וכפר אז"ר.

״הרצליה וגליל ים.

״פתח-תקוה וגבעת שמואל.

״מודיעין, מכבים-רעות ונוף איילון.

״צפת וחצור הגלילית.

״חולון ואזור.

״עוספייה ודליית אל-כרמל.

התוכנית קובעת רשות מקומית שתשמש "רשות קולטת". הכוונה היא, שהמערכות הארגוניות והמקצועיות של הרשות הקולטת ישמשו בסיס להקמת המערכת. השאיפה היא להוציא את התוכנית לפועל לפני הבחירות המוניציפליות הקרובות, בחודש אוקטובר.

הצעת חוק ההסדרים תכלול את הרשויות המקומיות שיש כוונה לאחדן, ובמקביל יתקיים הליך שימוע בין הקריאה השנייה והשלישית להשמעת הטענות, ובמידה ויהיה צורך, יפוצל החוק לאחר הקריאה הראשונה.

כמו כן הוחלט, כי המספר המינימלי של תושבים הנדרש להקמת רשות מקומית יהיה 10,000 תושבים במקום 5,000 כיום, ושר הפנים יהיה רשאי לסטות מהחלטה זו בנסיבות מיוחדות ובלבד.

משרד הפנים הודיע, כי הוא יפרסם בעיתונות ובאינטרנט את רשימת כל המקבצים עליהם סוכם. עד ה-30 באפריל ניתן יהיה להגיש השגות בכתב.