מע"ץ, בשיתוף עם משטרת ישראל, החלה להפעיל מבצע להפרדת "הגורם האנושי" מיתר גורמי התשתית, לצורך איתור מוקדים מסוכנים הגורמים לתאונות דרכים. במבצע נבחנים 15 קטעי כביש במקומות שונים בארץ, באורך כולל של 200 קילומטרים, בהם אירעו תאונות דרכים בשיעור גבוה יותר מהממוצע.
הצוות המשותף, בראשותו של המשנה למנכ"ל מע"ץ, אינג' יוסי קופ, קבע כיעד מיידי את הפחתת מספר תאונות הדרכים בקטעים נבחרים באמצעות בדיקת סיבות ישירות ועקיפות לתאונות. עוד נקבעו צוותי בדיקה, הכוללים את המהנדסים הראשיים של מע"ץ בכל מחוז ומהנדסי התנועה המרחביים של אגף התנועה במשטרת ישראל. הצוותים יבצעו מיפוי מדוייק וחקירת ארועי תאונות, סקירה וניתוח המצב התשתיתי הקיים ואפשרות תרומתו לארוע. במידת הצורך, הצוותים ימליצו על ביצוע שיפורים באתר ויהיו אחראים על המעקב אחר בצועם.
הכבישים שנבחרו כיעד ראשוני הם קטעי כביש מספר 4, באזור הקריות ובדרום בין צומת אבא הלל לבני דרום; כביש מס' 2 בקטע החוצה את הרצליה ורמת השרון; כביש מס' 444 מאייל ועד טייבה; כביש מס' 70 בין צומת סומך לחניתה בגליל המערבי; כביש מס' 75 מצומת השומרים דרך טבעון ועד לצומת קישון במפרץ חיפה; כביש מס' 85 בקטע שבין עכו לכרמיאל; כביש מס' 60 בין באר שבע לצומת שוקת; כביש מס' 38 בין צומת שמשון ושער הגיא וכביש מס' 3965 בין צובה ומעוז ציון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.