ברגע האחרון: אמריקן איירליינס, חב' התעופה הגדולה בעולם, לא תפשוט רגל

ועד העובדים של הדיילים הצטרף לשני הוועדים האחרים ואישר הקיצוצים בשכר

חברת התעופה האמריקנית אמריקן איירליינס הצליחה לחמוק, ככל הנראה, מהליך של פשיטת רגל, לאחר שוועד העובדים של הדיילים הצטרף לשני הוועדים האחרים ואישר תוכנית רחבת היקף לקיצוצים בשכר.

תוכנית הקיצוצים צפויה לחסוך לחברת התעופה הגדולה בעולם 1.8 מיליארד דולר בשנה. אמריקן איירליינס תבצע גם שינויים מבניים נרחבים, שיאפשרו חיסכון של 2 מיליארד דולר נוספים - וכאמור, הימנעות מפשיטת רגל ברגע האחרון.

"עדיין לא יצאנו מכלל סכנה", הגיב דון קארטי, מנכ"ל אמריקן איירליינס, על התפתחויות האחרונות. "בהתחשב בסיכונים הגלומים בסביבה העיסקית והפיננסית העוינת שבה אנו מצוים כעת, הצלחת המאמצים שלנו אינה מובטחת".

הנהלת אמריקן איירליינס הצליחה לשכנע את כל ועדי העובדים בחברה להסכים לקיצוצי שכר כואבים. הקיצוץ הנרחב ביותר יתבצע בגזרת הטייסים, שיוותרו על 23% משכרם. החברה הודיעה כי תחסוך 660 מיליון דולר מהקיצוץ בשכר הטייסים, 620 מיליון דולר מהקיצוץ בשכר המכונאים ו-340 מיליון דולר מהקיצוץ בשכר הדיילים. כמו כן, ייחסכו 180 מיליון דולר מהקיצוץ בשכר ההנהלה.

אמריקן איירליינס רשמה הפסדים של מיליארדי דולרים מאז פרוץ משבר התעופה העולמי, לאחר מתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר 2001. ב-2002 הפסידה החברה 3.5 מיליארד דולר.