10 פלשתינים נהרגו בפעולות צה"ל בעזה, רפיח ויאטה; 7 חיילים נפצעו

8 מהפלשתינים נהרגו בשכונת ס'געיה בעזה, במהלך מצור אחר מבוקשי חמאס; 2 נהרגו ביאטה

עשרה פלשתינים נהרגו היום (ה') בעימותים קשים עם צה"ל בשכונת סג'עיה בעזה ובעיירה יאטה בהר חברון. בפעולה הנרחבת בשכונת סג'עיה נהרגו שמונה פלשתינים ונפצעו שבעה חיילים, בהם שלושה באורח בינוני.

החיילים הפצועים פונו לבתי החולים סורוקה בבאר-שבע וברזילי באשקלון.

לטענת הפלשתינים, בין ההרוגים, תינוק בן שנתיים ונער בן 14. אולם, הם הודו, כי לפחות חמישה מההרוגים היו חמושים.

עוד טוענים הפלשתינים, כי 18 בני אדם נפצעו במהלך העימותים עם צה"ל בעזה.

חילופי אש כבדים בעזה המבצע בשכונת סג'עיה החל הלילה, כאשר כוחות מיחידת הסיור של חטיבת גולני סגרו על מיתחם של שני בתים, בהם מתגוררים שלושה מבוקשים בכירים מתנועת החמאס. מיד לאחר שקראו החיילים במערכת הכריזה למבוקשים לצאת מן הבתים, נפתחה לעברם אש חזקה מתוך המיתחם.

במהלך שעות הבוקר נמשכו חילופי האש בין כוחות צה"ל לבין המבוקשים, שהתבצרו עם בני משפחותיהם, בהם נשים וילדים. במהלך הפעילות, הצטרפו אנשי חמאס רבים וזרמו לאיזור כדי להילחם עם חיילי צה"ל.

טנקים המשתתפים במבצע ירו כמה פעמים לעבר פלשתינים חמושים, ובחלק מאירועי הירי כמה מהם נפגעו.

לאחר קרב קשה פרצו חיילי גדוד גדעון של חטיבת גולני לתוך המיתחם והוציאו מתוכו את הנשים והילדים וכן בני משפחה נוספים של המבוקשים. בפריצה לא היו נפגעים בקרב החיילים או בני המשפחות. חילופי האש פסקו, אולם בשעות הבוקר התחדשו העימותים, כאשר התברר שחלק מהמבוקשים עדיין מסתתרים במיתחם. כוחות גדולים של צה"ל צרים על המיתחם ודורשים מהמבוקשים להסגיר את עצמם.

במקביל, צה"ל ערך הלילה מבצע להריסת שני בתים בפאתי רפיח, סמוך לגבול ישראל-מצרים, מחשש שישמשו לחפירת מנהרות. כוחות מיחידת הסיור של חטיבת גבעתי ומגדוד הסיור המדברי הבדואי פשטו על האיזור סביב הבתים ודחפורים משוריינים הרסו אותם בזה אחר זה.

אתר האינטרנט YNET ציין, כי גורמים בפיקוד דרום דיווחו כי בניגוד למבצעים דומים בעבר, הלילה לא נרשמו תקריות ירי ולא היתה התנגדות לכוחות. לפנות בוקר יצאו הכוחות מתוך רפיח.

שני פלשתינים נוספים נהרגו היום בקרב עם כוח צה"ל בעיירה יאטה.

עדי ראייה פלשתינים טענו, כי החיילים ניהלו קרב עם ארבעה צעירים.

במהלך הקרב נהרגו שניים מהצעירים ושניים נוספים הספיקו להימלט.

בית מחבל נהרס צה"ל הרס הלילה בכפר בית-סירא ממערב לרמאללה את ביתו של המחבל הית'ם חמדאן, שביצע פיגוע ירי בכביש 443 ב-25 באוגוסט 2001 ורצח שלושה אזרחים ישראלים. חמדאן ביצע גם פיגוע ירי סמוך לשכונת רמות בירושלים ב-15 לספטמבר 2001 ורצח אזרח ישראלי נוסף.

מסר מאבו-מאזן לשרון מקורות פלשתיניים הגיבו בזעם על פעולת ישראל, שעות ספורות לאחר בחירתו הרשמית של אבו-מאזן. הם הזהירו, כי פעולת צה"ל תקשה על אבו-מאזן לפעול למיגור הטרור.

לטענתם, מסרים ברוח זו יועברו מלשכת אבו-מאזן ללשכת שרון.