"קרן הלייזר של מד מהירות כלי הרכב עלולה לפגוע בעיני הנוסעים"

נטען בעתירה שהוגשה לבג"ץ לביטול השימוש שעושה המשטרה במכשיר הלייזר הידני

עתירה המבקשת לבטל את השימוש שעושה המשטרה במכשיר הלייזר הידני המודד מהירות של מכוניות בכבישים, הוגשה היום (ה') לבג"ץ.

מנהל מנכ"ל חברת גיאו בר, הנדסה אזרחית - בנימין ברכה, טוען בעתירה שהגיש, כי יש לבטל גם את כל הדו"חות שהוגשו לנהגים על נסיעה במהירות מופרזת אם מכשיר הלייזר מדד את מהירותם במרחק העולה על 250 מ'.

ברכה, המגדיר את עצמו כמומחה בנושא ואף הגיש עדויות מומחה בבתי המשפט בעניין, טוען, כי מעדויות של מומחה אחר (ד"ר בזדין) אשר מונה כמומחה בית משפט לעניין, עולה שהרעידות הטבעיות של יד מפעיל המכשיר יש בה כדי להסיט את קרן הלייזר מן המטרה עד כדי כך שבתנאים מסוימים המכשיר מציג אפילו בניין מגורים כמתנייע.

עוד טוען ברכה, כי בשל רעידות יד מפעילות המכשיר, עשויה קרן הלייזר לפגוע בעיני הנוסעים בדרך, דבר שיכול לגרום לפגיעה ממשית בראיה עד כדי עיוורון.

ברכה מציין, כי על-פי ממצאי התקן הישראלי לוחית הזיהוי איננה יעילה בהחזרת קרן לייזר למרחק העולה על 250 מטר ולכן כל מדידה מעבר למרחק זה איננה מדויקת.

לטענתו, מחזירי האור ומעקות הבטיחות בכבישים הבינעירוניים גורמים למכשיר סטייה מהמהירות האמיתית של הרכב ולעתים מעקות הבטיחות מסומנים במכשיר כנעים בשל צורת החזרת קרן הלייזר על ידי מחזירי האור.

מכאן, מסיק ברכה, כי בשל מתכונתם של הכבישים הבינעירוניים בארץ אין אפשרות לקבל תוצאה מהימנה ממכשיר הלייזר (ממל"ז) המוחזק ידנית על-ידי השוטר.