אושרה תוכנית נחל הירקון

שתי התוכניות הוכנו לנחל ברמה המחוזית, והן מהוות כלי תכנוני שמכוון את שימושי הקרקע והפיתוח לאורך הירקון בראיה של שטחים פתוחים, ריאה ירוקה וציר מרכזי לפעילות פנאי ונופש

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה בשבוע שעבר את תוכנית המתאר המחוזית החלקית לנחל הירקון במחוז מרכז (תממ 3/10). התוכנית משלימה למעשה את תכנית המתאר של הירקון במחוז תל אביב (תממ 5/2), אשר אושרה, הופקדה ונמצאת בשלב דיון בהתנגדויות שהוגשו.

שתי התוכניות הוכנו לנחל ברמה המחוזית, והן מהוות כלי תכנוני שמכוון את שימושי הקרקע והפיתוח לאורך הירקון בראיה של שטחים פתוחים, ריאה ירוקה וציר מרכזי לפעילות פנאי ונופש. חידוש חשוב וחלק בלתי נפרד מהתוכנית הוא נספח שמגדיר את השטחים שעתידים להיות מוצפים בשטפונות.

התוכנית משתרעת על 1,900 דונם במחוז המרכז והיא כללה ארבע רשויות מקומיות: פתח תקווה, דרום השרון, הוד השרון וג'לג'וליה. המועצה הארצית הוציאה את ג'לג'וליה מתחום התוכנית על פי בקשתה, מאחר ולטענת הרשות, כ-600 דונם מתוכה מצויים בשטחה.

לדברי מנכ"ל רשות נחל הירקון שיזמה את התוכנית, דוד פרגמנט, מדובר בתוכנית המאפשרת גן לאומי ופארקים עירוניים במרכז הארץ. על-פי הערכות, הפיתוח הכולל של התוכנית ימשך כעשר שנים והוא כולל גם את התוכנית למחוז ת"א המקודמת במקביל. לדברי פרגמנט, שתי התוכניות הן למעשה מקשה אחת הכוללת פארק מטרופוליני חשוב.