בריטיש איירווייס מתכננת הצעת רכישה לווירג'ין אטלנטיק כדי למנוע מיזוג שלה עם בריטיש מידלנד

הנהלת BA דנה בדרכים למנוע מיזוג בין שתי היריבות הגדולות ביותר שלה בנמל היתרו

צוות ההנהלה הבכיר של בריטיש איירווייס התכנס היום (ב') לדיון בהצעת מחיר עבור וירג'ין אטלנטיק איירווייס (Virgin) של ריצ'ארד ברנסון, במטרה למנוע מיזוג בין וירגי'ן ו-BMI בריטיש מידלנד.

מנכ"ל בריטיש איירווייס, רוד אדינגטון, החליט לערוך פגישת חירום עם ג'ון רישטון, מנהל הכספים הראשי, ורוג'ר מיינארד, מנהל המיזמים המשותפים וההשקעות, כדי להחליט כיצד להגיב לאפשרות המיזוג בין שתי יריבותיה הגדולות ביותר של בריטיש איירווייס בשדה התעופה היתרו.

בשבוע שעבר אישרו וירג'ין ו-BMI כי דנו במיזוג, אולם לדבריהן צומצם המו"מ, ועתה הוא עוסק בבדיקת תחומים שבהם יכולות שתי החברות להרחיב את שיתוף הפעולה ביניהן.

מיזוג בין וירג'ין ו-BMI, שתי חברות פרטיות, ייצור איום חמור לבריטיש איירווייס בשדה התעופה היתרו, המשמש ציר מרכזי לחברה. אתמול (א') אמר מקור בבריטיש איירווייס שאדינגטון אינו מתכוון "לפסול שום אפשרות".

אדינגטון ישקול מספר דרכי פעולה, כולל הגשת תלונה לרשות הפיקוח על התחרות בבריטניה בנוגע למיזוג בין וירג'ין ו-BMI, ואף הצעת מחיר עבור BMI או וירגי'ן.

אולם בכירים בתעשיית התעופה טענו כי תלונה לרשות הפיקוח תהיה צעד קנטרני וחסר תוחלת. לדבריהם, לא תאתר רשות הפיקוח על התחרות פגיעה כלשהי בתחרות עקב מיזוג בין וירגי'ן ו-BMI.

לעומת זאת, אם תצא בריטיש איירווייס בהצעת מחיר עבור BMI, אין סיכוי שרשויות הפיקוח בבריטניה ובאיחוד האירופי יאשרו את העסקה, מכיוון שהשתיים מתחרות על כל הנתיבים מנמל התעופה היתרו.

בריטיש איירווייס תתקשה לשכנע את בעלי המניות שלה לתמוך בהצעת מחיר עבור וירג'ין, בייחוד לנוכח העובדה שחלק נכבד משוויה של וירגי'ן, 1.5 מיליארד דולר, נובע מהמותג שלה.

בשבוע שעבר התריעה בריטיש איירווייס מ"אתגרים" עתידיים, כאשר הודיעה על ביטול הדיבידנד זו השנה השניה ברציפות, בטענה כי עליה לקיים רמת מזומנים מסוימת כדי להגן על עצמה מפני השפל החמור ביותר בתולדות תעשיית התעופה.

בריטיש איירווייס גם כורעת תחת חובות בסך 5.1 מיליארד ליש"ט. חובה הנוכחי של החברה נמוך לעומת 1998, אולם הוא עדיין הגבוה ביותר בקרב חברות התעופה האירופיות.