הדואר: חומר בנקאי סודי שנשלח באמצעות חברת מסר - מושלך ברחוב

חברת מסר: רשות הדואר מכפישה; גורמים מטעם הרשות מחבלים בזדון במשלוחים שלנו

יו"ר רשות הדואר והמנכ"ל בפועל, יוסי שלי, ביקש היום (ג') מהמפקח על הבנקים, יואב להמן, להורות לבנק דיסקונט ולאומי קארד לחדול לאלתר מחלוקת דואר באמצעות חברת מסר, המתחרה ברשות הדואר בחלוקת מכתבים.

לדברי שלי, מדובר ב"תופעה חמורה ומדאיגה, לפיה מידע בנקאי סודי ורגיש של לקוחות פרטיים, שנשלח על-ידי לאומי קארד, נמצא מושלך ברחובות או שנמסר במענים שגויים". למכתבו צירף שלי שק ובו דוגמאות של דברי דואר שנאספו מהרחובות על-ידי דוורי רשות הדואר.

במכתבו אומר שלי, כי בשיחה שקיים עם בנק דיסקונט, נמסר לו כי הבנק, שהחל ב"פיילוט" עם מסר לפני כחודש, שוקל מחדש את המשכו לאור הנתונים שהוצגו בפניו על ידי רשות הדואר.

שלי מוסיף: "הבנקים הנמצאים תחת פיקוחך משתמשים בשירותי חברת מסר, שמנכ"ל משרד התקשורת קבע מפורשות, כי פעילותה בניגוד לחוק והורה לו להפסיק לאלתר את הפעילות בתחום חלוקת הדואר".

חברת מסר נמצאת בבעלות אביב יעל דרומה (אביב שיגור), בר שיווק והפצה ודפוס בארי. משרד התקשורת הודיע לחברה, כי עליה לחדול מפעילותה מאחר והיא מנוגדת לחוק, והחברה עתרה בנושא זה לבג"ץ.

מסר אומרת בתגובה: "מדובר בהשמצות פרועות וחסרות שחר. לדאבוננו, מונופול רשות הדואר עושה כל מאמץ לחבל בתחרות, כולל שימוש בצעדים בלתי חוקיים, שמטרתם להכפיש את המתחרים. בידינו אינדיקציות לכך, שגורמים מטעם רשות הדואר מחבלים בזדון בדואר הנשלח ללקוחות מסר, תוך הוצאת דברי דואר מתיבות הדואר והשלכתם לרחוב".

לאומי קארד מסרה בתגובה, כי לא קיבלה תלונות של לקוחות בדבר אי קבלת דואר. בחברה סבורים, כי מכתבה של הרשות הוא חלק מהמלחמה במיזם הדואר החדש.