אאורה: החברה הבת קיבלה אישור FDA לשיווק מנשם חדש

לשם הקמת פס הייצור מתכננת החברה לגייס בקרוב 5 מיליון דולר

גם על רקע העליות החדות בשוק כולו, בלטו היום (ג') מניות אאורה בזינוק של כ-%10. הסיבה לזינוק היתה הודעה שהעבירה אאורה, לפיה החברה הבת ורסמד קיבלה את אישור רשות המזון והתרופות הפדרלית בארה"ב, ה-FDA, לשיווק מכשיר הנשמה מסוג 201 Smartvent בארה"ב.

מדובר במנשם רפואי ממוחשב נייד שפותח על ידי ורסמד, ואשר הניסויים עליו מתקיימים במוסדות רפואיים ובבתי חולים בארץ ובארה"ב. אאורה מציינת בהודעתה כי האישור שהתקבל הוא רחב, וכולל אישור לשווק את המכשיר להנשמת מבוגרים וילדים ולשימושים שונים כגון טיפול נמרץ, מחלקות פנימיות בבתי חולים, טיפולים במחלקות חוץ, טיפול בבית וטיפול תוך כדי העברת חולים.

בועז משעולי, יו"ר הדירקטוריון של אאורה, הסביר היום כי בניגוד למכשירי ההנשמה המקובלים היום, במכשיר הממוחשב החדש מבצעת תוכנה פעולות בקרה רבות, המבוצעות היום באמצעים מכניים או פנאומטיים. לפיכך, גודלו של המכשיר הממוחשב החדש קטן הרבה יותר, וגם זול באופן משמעותי - פרמטר חשוב כשקהל הלקוחות הפוטנציאלי הוא בתי חולים, מוסדות שתקציביהם מוגבלים תמיד.

בדו"חות לשנת 98', אותם פרסמה אאורה לפני כשבועיים, העריך משעולי כי אישור ה-FDA יתקבל במהלך הרבעון השני של 99' - הערכה שאכן התממשה. האישור יקל, מן הסתם, על מימוש תוכניותיה של ורסמד לגייס 5 מיליון דולר במהלך הרבעון השני. גיוס זה נחוץ לשם הקמת פס ייצור למכשיר ההנשמה, שאמור להתחיל לפעול לקראת סוף 99', וכן להקמת מערך שיווק למכשיר. פעולות שיווק ראשונות התקיימו כבר בשנת 98', עוד בטרם התקבל אישור ה-FDA.

משעולי מסר היום, כי בחברה התקבלו כבר פניות ממספר בתי חולים המעוניינים לשמש אתר בטא למכשיר. הצבת מכשירים באתרי בטא היא גם אינטרס של ורסמד, שתהיה מעוניינת לבדוק כיצד מתפקדים המכשירים, כמו גם לבנות מוניטין למוצר בדרך זו.

אאורה, המחזיקה כיום ב-%40 ממניות ורסמד, אמורה להשקיע בגיוס הקרוב 300 אלף דולר, וזאת בהמשך ל-700 אלף הדולרים שהשקיעה בהונה של ורסמד עד סוף 98'. בפועל, הועברו כבר 300 אלף הדולרים לורסמד, כהלוואת גישור, ברבעון הרביעי של 98'.

משעולי ציין כי מכשיר ההנשמה הוא רק המוצר הראשון של ורסמד, אשר מתכננת פיתוח מוצרים נוספים בעתיד. "לורסמד פוטנציאל להפוך לחברה מובילה בזכות עצמה, או שבסופו של דבר יהיה גוף אחר שיקנה אותה", הוא אומר. לדבריו, אחת האפשרויות היא הנפקתה של ורסמד, בסופו של דבר, בבורסה.

לצד השקעתה בורסמד, מושקעת אאורה בכמה חברות היי-טק נוספות, שהידועה ביניהן היא פאנדטק. אאורה מחזיקה ב-%10.6 ממניות פאנדטק, העוסקת בפיתוח תוכנה לסליקה כספית של מוסדות פיננסיים. אאורה השקיעה בפאנדטק עוד בשלבי חייה הראשונים, וליוותה אותה להנפקה בוול-סטריט. שווי השוק של אחזקותיה בפאנדטק מסתכם בכ-40 מיליון דולר.

השקעות אחרות של אאורה הן בחברות סקייליין, המפתחת טכנולוגיה שתאפשר להפוך צילומי לוויין או צילומים אוויריים למרחב תלת ממדי, ובפרנדלי מאשינס, חברה המפתחת מכשירי חשמל ביתיים המופעלים אוטומטית באמצעות טכנולוגיית ניווט רובוטיות