אגודת התעופה הכללית: העברת השדה בהרצליה לנגב תחסל את התעופה האזרחית בישראל

התגובה הגיעה לאחר ששר התחבורה, אביגדור ליברמן, החליט לתמוך בהעברת כל הפעילות המתנהלת כיום בשדה שצמוד להרצליה ולכפר-שמריהו - לאתר בדרום הארץ

אגודת התעופה הכללית טוענת, כי כוונת משרד התחבורה להעביר את שדה התעופה של הרצליה לשדה-תימן הסמוך לבאר-שבע, תביא "לחיסול התעופה האזרחית הכללית בישראל". התגובה הגיעה לאחר ששר התחבורה, אביגדור ליברמן, החליט לתמוך בהעברת כל הפעילות המתנהלת כיום בשדה שצמוד להרצליה ולכפר-שמריהו - לאתר בדרום הארץ.

יו"ר האגודה, עו"ד ירון אפרת, טוען כי החלטת השר התקבלה כשבוע בלבד לאחר שבג"צ דחה את עתירת ראשי העיריות של הרצליה, רעננה וכפר-שמריהו, לסגור את השדה ולמחוק אותו מתכנית המיתאר הארצית של שדות תעופה.

"עמדת השר הינה סטירת לחי לשופטי בג"צ", אמר אפרת, "שקבעו כי הפעילות האווירית בשדה הרצליה מתנהלת בהתאם לכל תקני הבטיחות ובהתאם למערכת תקינה המקובלת בכל שדות התעופה בארץ - שהיא גם התקינה המוכרת והמומלצת על ידי הארגון הבינלאומי לתעופה".

לדבריו - בג"צ קיבל את העמדה המדגישה את חשיבות השדה לתחבורה האווירית ולתעופה האזרחית בכלל, וקיבל גם את עמדת המשרד לאיכות הסביבה, שהפעילות בו אינה מהווה מטרד שמצדיק את הסגירה.

"אגודת התעופה תברך על כל יוזמה לפתח את שדה תימן", טענה האגודה בתגובה לעמדת ליברמן, "שהוזנח על ידי הרשויות במשך שנים. יש לחדש את התשתית התעופתית באתר אך לשם כך כל אין צורך לסגור את השדה בהרצליה. שדה תימן אינו יכול להוות תחליף מתאים לשדה התעופה בהרצליה, שכן הוא מרוחק מאיזור המרכז ונמצא בלב איזור של פעילות אווירית צבאית". (הכוונה לתנועת מטוסי הקרב והתובלה בבסיסי חיל האוויר בחצרים ובנבטים ד.מ.).

האגודה קובעת כי "העתקת הפעילות התעופתית מהרצליה תגרום לסגירת השדה ותביא חיסול התעופה האזרחית הכללית בישראל. "תפקידו של שר התחבורה הוא לקדם ולפתח את התחבורה האווירית, ונראה שהשר ליברמן חוטא לתפקידו ופועל לסגירה ולצימצום התעופה בישראל".

מלשכת שר התחבורה נמסר בתגובה: "אכן ליברמן מעוניין להעביר את השדה בהרצליה לשדה-תימן, בין השאר כדי להיענות לטענות תושבי הסביבה על ההפרעה מהפעילות האווירית, והרצון לראות בפיתוח הנגב. השר נפגש לדיון בנושא עם שר הביטחון, שאול מופז, ועתה ממתין המשרד לקבלת עמדת מערכת הביטחון".