צנח תלתל לו

בשנים האחרונה נראתה תופעה מדהימה על מסכינו: שדרניות טלוויזיה בעלות תלתלים החליקו את שיערן ומיד עלה מעמדן. כיום כמעט לא נותרו מתולתלות באגפי האקטואליה. שלי יחימוביץ', איילה חסון, קרן מרציאנו, לינוי בר-גפן, רינה מצליח ויעל שטרנהל הן רק חלק מרשימה נכבדת של מתולתלות ניוז דעתניות שבחרו בפן. אירית דולב ביררה מי אשם במחדל ומסיקה שמעמדן של השדרניות בטלוויזיה שלנו עדיין סמוך לזה של עציץ יפה. וההוכחה: רינו צרור לא החליק

ב-28 בינואר הייתה ישראל עסוקה בספירת מנדטים. בו בזמן שהעם אומר את דברו ובוחר שנית באריאל שרון לראשות הממשלה הוא עושה היכרות עם נבחרת חדשה, רעננה ומלאת עזוז של כתבים וכתבות בחדשות ערוץ 10. הרגע הזה מסתמן בעיני רבים כאפשרות לתחילתו של עידן חדש בעיתונות האלקטרונית ולהתחדשותה של התחרות בענף. אבל הוא מבליט דבר נוסף - היעדרו של התלתל.

שורת העיתונאיות החדשות שהופיעו באותו ערב בנקודות שידור שונות הטיחה בפרצוף האומה ההמומה את העובדה שזה זמן רב הולכים להם התלתלים ונדחקים מן המרקע, וכשמאמירים אל תוכניות האקטואליה קשה לאתר רעמות מסולסלות.

אחת הנכנעות היא רינה מצליח, הכתבת הפוליטית של חדשות ערוץ 2. מצליח: "למרות שעכשיו אני מסתובבת בשיער חלק, אני עדיין תופסת את עצמי כמתולתלת באישיות ובנשמה. אף פעם לא היו לי תסביכים עם תלתלים, לא בילדות ולא עכשיו. אני מעדיפה את מראה השיער מתולתל הרבה יותר מן המראה החלק.

שלי יחימוביץ', איילה חסון, קרן מרציאנו, לינוי בר-גפן, רינה מצליח, יעל שטרנהל הן חלק מהמגישות שמופיעות על המסך בשיער חלק ואופיו המקורי של שיערן מתולתל. אחרות בוחרות למתן את המראה המסולסל על ידי איסוף השיער לקוקו מתוח כמו שעושה גל גבאי השקדנית מחדשות ערוץ 2.

נשאלת השאלה מה יש בשיער המתולתל, ואפילו בגלי, שהוא נהיה מוקצה. למה החיבור בין חדשות לתלתלים כל כך לא יעלה על הדעת. שרה חינסקי, חוקרת תרבות ומתולתלת בעצמה: "יצרו כאן תקן לאיך כדאי שאישה תיראה על המסך. יש בטלוויזיה שעתוק של נשיות שאוסר כל ביטוי שהוא לא בתקן הזה. זו דיקטטורה שלאט-לאט כולן נאלצות לשתף איתה פעולה. כבר אין לגיטימיות אפילו לשיער גלי".

- יישור השיער הוא בעינייך יישור קו, דרך לייצר אחידות חזותית, לסמל אחידות רעיונית בתוכניות החדשות?

"זה נורא בעיניי. כולן צריכות להתאים את עצמן לתקן הזה, וכך אנחנו רואים יותר ויותר נשים בשיער חלק, בלונדיניות בעיקר, עם סטנדרטים אחידים בלבוש. ראינו בשילוט גם את דמותה של מיקי חיימוביץ' עם כל כך הרבה ריטושים עד ששום דבר כבר לא נראה שלה. וכאן עוד מדברים על נבחרת העילית של הטלוויזיה, על אלו שצריכות להגיש חדשות".

- זו מדיניות ברורה מלמעלה למזעור התלתלים?

"יש לחצים וביקורת מתמדת, מה גם שלמתולתלות לעתים קרובות יש חוסר ביטחון בכל מה שנוגע לשיער. צריך לעבוד עליו הרבה כדי להרגיש טוב איתו. בטלוויזיה זה מתבסס כביכול על 'הבנות מקצועיות'. מגישה או כתבת שתופיע על המסך בתלתלים תזכה להערות בלתי פוסקות שהיא נראית פרועה או סתם לא טוב כי השיער שלה קופץ, ש'זה לא נראה מקצועי', וש'התלתלים מסיטים את תשומת הלב מהטקסט עצמו'".

הספר שי גרינברג בעד תלתלים

ישראל, יצרנית לחות מובילה, ידעה כמה וכמה ראשים מתולתלים. נזכיר שמבעד לכובע הטמבל של דמות הצבר, שרוליק, מבצבצים דרך קבע תלתלים. מכת ההחלקות הנוכחית מעוררת זעם עצום אצל מעצב השיער שי גרינברג, שמתוקף עבודתו צמוד למגישות משלושת הערוצים שלנו.

גרינברג נרעש: "זה מאוד מוזר בעיניי, כי בתור מגמה התלתלים מאוד חוזרים לאופנה, יש ממש התעוררות כזו. אין לי הסבר לתופעה הזו למעט העובדה שאני יודע ששיער חלק נתפס בעיני רבים כמראה יותר רשמי, יותר מחויט. זה בולט בחדשות, כי בתוכניות אחרות את רואה שתלתלים דווקא מתקבלים בברכה".

חינסקי: "באופן כללי תלתלים נקשרים עם מראה פרוע, לא מסודר. יש במתולתלים משהו שנראה מורד ואלטרנטיבי, לא תמיד במובן הטוב של המילה. כל זה עומד בסתירה מוחלטת למסר שמבקשים להעביר בשידורי אקטואליה ובחדשות. שיער חלק מקרין סדר, שליטה וארגון".

- רינה מצליח, כמי שהסתובבה שנים בשיער מתולתל וגאה עד שנשברה, את מסכימה שבתלתלים יש נופך של מרד?

"לגמרי. אי אפשר להתעלם מהעובדה הזו. אני לא אוהבת דברים ממושמעים ומסודרים, והתלתלים בהחלט מביעים את זה. לא סתם אצל ילדים תמיד קושרים תלתלים עם שובבות ועם קופצנות. רוב שנותיי הבוגרות, בין גיל 20 ל-35, היה לי שיער ארוך ומתולתל ואהבתי את זה בטירוף, הרגשתי עם זה הכי נוח כי זה התיישב עם האופי שלי. הבעיה היא שבטלוויזיה זה נתפס אחרת, זה לא עובר כאלטרנטיביות, אלא כמשהו לא מסודר. שיער חלק באופן טבעי משדר סולידיות ואפילו מרובעות, ואת אלה הטלוויזיה מקבלת הרבה יותר בקלות".

חינסקי: "התפיסה לגבי תלתלים היא שזה מראה לא אסתטי. לא פעם אני שומעת אפילו מתולתלות שאומרות שזה נראה מלוכלך. תלתלים נתפסים כסטייה מהתקן האסתטי. גם בסטראוטיפ המזרח אירופי אחד המאפיינים של המראה היהודי לצד האף הקמור הוא השיער המקורזל. התיאור הזה יושב אצלנו בראש כסימון לנחיתות גנטית".

מפת הדרכים דורשת שיער חלק

אורלי וילנאי-פדרבוש, כתבת הערוץ הראשון, החלה את דרכה בערוץ ככתבת לענייני תרבות. באותם ימים הרבתה להופיע בשיער פזור רווי תלתלים. עם קידומה לתפקיד כתבת הרווחה של הערוץ נאספו התלתלים לקוקו מתוח בקפידה, והיום היא מהכתבות היחידות המופיעות בשיער מתולתל.

וילנאי-פדרבוש: "אני מופיעה גם בשיער פזור וגם באסוף. יש נטייה אצלנו בערוץ שכולן ייראו אותו דבר. הבנות אצלנו די כורעות תחת נטל הפן, אבל אין הוראה מפורשת שחייבים להחליק את השיער. רפיק חלבי (מנהל מחלקת החדשות לשעבר, א"ד) העיר לי בעבר כמה פעמים שאני לא יכולה להגיש חדשות בתלתלים פזורים. הוא אמר שזה מסיח את הדעת ושקשה להקשיב לחדשות כי זה זוהר מדי, מנופח מדי ומוציא מריכוז.

"לא הסכמתי להיכנע לטענות האלה, התלתלים שלי זה אני. אני כמו שמשון, כוחי בתלתליי. אני אומרת את זה אחרי שנים שנאבקתי בתלתלים, מה לא עשיתי, החלקות ואבו עגילה. בתור ילדה ממש שנאתי את התלתלים שלי עד שחל אצלי מהפך בגיל 18, ומאז אני שלמה איתם, ויותר מזה, אני לא מוכנה שיתקרבו אליי עם משהו שדומה לפן.

"בתחילת דרכי בטלוויזיה ניסיתי להתמודד עם ההערות ואספתי שיער, בעיקר בצילומי שטח, כי קשה לשלוט על השיער בחוץ. דווקא באולפן, כשהופעתי עם השיער כמו שהוא, פתאום זה עבד, לא התקשרו להגיד שאני נראית פרועה מדי".

- יש קשר בין תחום הסיקור למידת התלתול המותרת? התלתלים יתקבלו בהבנה בסיקור להקת מחול אבל יפריעו לדיווח על השינויים במפת הדרכים?

"יש מגמה כזו, והיא נובעת מתפיסה מעוותת שמקוממת אותי. נראה לי אידיוטי שלא יאמינו לי לחדשות אם לא אהיה חלקת שיער. אני חייבת להיראות כמו שנוח לי. אני לא ארכיב משקפיים כדי להיראות חכמה יותר.

"השיער האסוף הגיע דווקא עם ההיערכות למלחמה בעיראק. לשידורים שהגשתי באולפן פיקוד העורף אמרו לי שכדאי שאהיה עם קוקו, זה נראה מצוין והרבה יותר מתאים, זה פחות מתבלגן. אני מסכימה שצריך לדאוג שהשיער ייראה תמיד מסודר ומטופח".

- רפיק חלבי, כשעמדת בראש מחלקת החדשות של הערוץ הראשון הנהגת מדיניות של יישור קו?

"ממש לא. אני לא דורש מאף אחת להיות בתקן של כלום. כששרון וקסלר הייתה בהריון כולם אמרו לי, 'השתגעת? איך אתה מאפשר לה לשדר כך?' זה לא היה מקובל אז, ואני עמדתי על כך שהיא תשדר. אני לא מנסה לטשטש שום דבר אצל נשים שמשדרות בטלוויזיה, לא שיוך או אקצנט או תלתול או כל תופעה אנושית אחרת כמו הריון".

- תיזכר טוב, לא ביקשת מאף מגישה או כתבת להחליק את השיער?

"בשום אופן לא. מיעל שטרנהל ביקשתי להסתפר כי היא לא ידעה מה לעשות עם השיער. אני חושב שבמדינה רב תרבותית ורבגונית זו תהיה כפירה בישראליות. כל ניסיון לאחד את השונות הוא לא חכם. אותי באופן אישי מרגיזה הבלונדיניות שהשתלטה על המסך שלא משקפת את החברה הישראלית".

רינה מצליח מתלוננת על העבודה הקשה

חינסקי מוסיפה עניין נוסף: "נכנס מאוד חזק המראה של 'כאילו מתולתלות'. תלתלים רכים, גדולים ופתוחים בסגנון השיער של אורנה דץ, מה שנקרא בייבי ליס. למועמדות לתחרות מלכת היופי עושים את אותו ליין של תלתלים רכים. זה טאץ' סמלי של תלתול, הוא מעניק מראה של בובה".

מצליח: "תלתלים זה עניין של אופנה, והיום תלתלים הרבה פחות באופנה, הם נעלמים לא רק מהטלוויזיה אלא בכלל. כשהייתי נערה לא הייתה בכלל לגיטימציה להסתובב בתלתלים. היה רק שיער חלק. כולן הסתובבו בשיער חלק, כל הזמן התעסקנו בהחלקות ובאבו עגילה. רק כשנכנסה אופנת האפרו יכולתי ללכת במראה השיער הטבעי שלי. כמתולתלת גאה אני בטוחה שהתלתלים יחזרו. זה אמנם יקרה אחרי כמה סיבובים, אבל הם יחזרו בגדול".

- איך מסתדרת הגאווה הזו עם הקארה החלק?

"תלתלים זה המון עבודה. כדי שזה ייראה מסודר את חייבת לחפוף כל בוקר ואז לשים כל מיני חומרים כדי להגיע למראה מסודר. בתקופת מערכת הבחירות הקודמת עדיין הייתי מתולתלת. כדי לייצב את התלתלים השתמשתי במוס שמאוד מקשיח את השיער. בוקר אחד הייתי בכנסת, ואברום בורג עבר לידי ובמקרה נגע לי בראש ואמר 'אוי זה דוקר'. באותו רגע אמרתי לעצמי שמגעיל אותי שהשיער צריך להיות כזה קשה ודוקר, ובאותו יום החלטתי על השינוי. אף אחד לא בא והורה לי להחליק.

"ואני חייבת לציין שלמרות הגעגועים למראה המתולתל יש בזה סוג מסוים של נוחות, זה כמעט לא דורש השקעה. את הטענות הפמיניסטיות אני דוחה על הסף, עשיתי את זה מטעמי נוחות. כששלי יחימוביץ' הצטרפה אלינו אמרתי לה, אני האחרונה שאשכנע אותך לעשות פן. בסופו של דבר לי זה לקח כמה שנים, לשלי הרבה פחות".

שרה חינסקי נגד המראה התאגידי

וכמו בתיאור של מצליח, קרמים ומוסים לשיער הם מנת חלקן של מתולתלות רבות המבקשות לשמור על מראה מוקפד. אפשר להבין שריטואל יומי כזה מאוד מעייף והדרך להחלקת שיער קצרה.

ספר העל גרינברג: "ברור שמי שיש לה שיער חלק טבעי, אז קל לה הרבה יותר. אבל אם את משתמשת בחומרים או עושה פן זה היינו הך, שניהם כרוכים בהתעסקות ובהשקעה בשיער. יכול להיות שיש בזה משהו יותר פרקטי. פן מקנה שקט לשבוע, ולסדר שיער מתולתל צריך בכל בוקר. אצל נשים בטלוויזיה, כמו אצל נשות עסקים ופוליטיקאיות, אורח החיים הוא לעתים כל כך לחוץ ואינטנסיבי, שהן יעדיפו פן מאשר להתעסק עם חומרים כל בוקר".

- יכול להיות שהבעיה היא בכלל אצלכם, מעצבי השיער, והדרך הנוחה היא להציע החלקה? הרי לנשים אתיופיות יש ספרים שיודעים מה נכון לעשות לשיער מקורזל.

"בכלל לא. אני מאוד אוהב להתמודד עם שיער מתולתל, ואפשר להגיע לתספורות ולתוצאות מצוינות. לטעמי הרבה מהמגישות עושות טעות כי הן נראות טוב יותר בשיער מתולתל. מלבד זה, תעשיית התכשירים היום מוציאה הכי הרבה חומרים לשיער מתולתל, ובתחום הזה יש כל הזמן שיפור. הצרכניות הכי גדולות של חומרים הן מתולתלות, וזה הרבה פחות מסורבל מבעבר".

עוד טיעון שמטיחים בבעלות שיער מתולתל הוא שהן נראות ילדותיות. עולם האופנה מרבה להשתמש במראה מתולתל כדי לחזק את המראה הילדותי של הדוגמנית. בתחומים כמו עריכת דין, עסקים וטלוויזיה העניין הוא בבחינת תאונה של ממש.

חינסקי: "אם את אישה מבוגרת ומסתובבת עם תלתלים זה בעייתי, זה משדר ילדותיות. המראה שלך אינו מראה תאגידי, כל תלתל או גל הוא סטייה. אפשר לראות נשות עסקים בשיער קצר או קארה חלק ומסודר, אבל לא בחליפה ותלתלים. בחדשות זה מתנגש עם התכנים. את, עם תלתלייך הילדותיים, רוצה לשדר תכנים הרי גורל? כביכול מתעוררת שאלת אמון, איך אפשר להאמין לחדשות שיוצאות מפיה של מישהי בעלת מראה ילדותי? את טוענת לרצינות, אבל המראה שלך משדר משהו שעומד בסתירה מוחלטת. מובן שזו תפיסה מעוותת, ויש מספיק דוגמאות כדי להפריך אותה".

קרן נויבך לא רוצה לעמוד בציפיות הטעם שלכם

קרן נויבך, הכתבת המדינית של ערוץ 1 שעד לאחרונה הופיעה בתלתלים, היא דוגמה מובהקת לכך. מחלפותיה ליוו במשך שנים משברים מדיניים ותככים בזירה הבינלאומית. מעכשיו גם היא בשיער חלק.

- קרן נויבך, יש מדיניות או הנחיות מגבוה שצריך לוותר על התלתלים?

"אין שום מדיניות בעניין. ולראיה, אורלי וילנאי-פדרבוש עדיין עם התלתלים הנפלאים שלה, אני הייתי עם שלי די הרבה זמן. השינוי בא ממני. האמת היא שבלי תכנון הלכתי עם חברה למספרה, והיא אמרה, בואי תעשי פן. הספר אבי מלכה עודד אותי לנסות. ניסיתי וזה נראה לי מוצלח. בשום אופן לא עשיתי חשבונות אם הציבור יאהב את זה או לא.

"אני חושבת שזה עניין של אסתטיקה. אם זה נראה טוב ומטופח לא חשוב אם השיער חלק או מתולתל. תלתלים לא מסיטים את תשומת הלב אלא אם השיער לא מטופח ולא אסתטי".

- מה את אומרת על הטענה שיש כאן ניסיון ליצור מראה אחיד על המסך?

"זו קונבנציה מאוד נוחה, אבל לי באופן אישי יש קושי עם תאוריות מהסוג הזה. הרי לא מדובר במחקר של 100 נשים, מדובר בכמה נשים. לצערנו אנחנו אפילו לא 50 אחוז מהדמויות על המסך. אז להסיק מסקנות מכמה מקרים יחידים, זה בעייתי. אני דווקא רואה שמבחינת טרנדים, אם תסתכלי במגזינים כמו 'ווג' ו'קוסמופוליטן', תלתלים מאוד מובילים.

"עם זאת, אין ספק שמצער שנשים בכל תחום - עיתונות, עסקים, עריכת דין וטלוויזיה - נשפטות הרבה יותר על סמך המראה החיצוני. מייחסים לזה משקל משמעותי, וזה עצוב ומקומם. יכול מאוד להיות שתלתלים משדרים יותר חופש וילדותיות לעומת שיער חלק, בהחלט יכול להיות. אבל בעיניי אם השיער מתולתל, ארוך או קצר, ברונטי או שוונצים, זה עניין שולי לעומת הנושא החשוב באמת, שנשים עדיין נשפטות קודם כול על סמך המראה שלהן.

"כשתצאי משידור יעירו לך על המראה שלך הרבה יותר מאשר לעמיתך שישב סביב אותו שולחן. בסופו של דבר העולם עדיין נשלט על ידי גברים, הדומיננטי הוא גברי, החשיבה היא גברית, ובטלוויזיה עדיין שולטים קווי מחשבה גבריים. בתוך כך גם נשים כמובן מיישמות את החשיבה הזו, עם זה אין לי ויכוח".

- ומה באשר לאפשרות שתלתלים נעדרים מהמסך כי הם מזוהים יותר עם עדות מסוימות, תלתלים על רקע קיפוח?

"אני חושבת שממש לא. אנחנו הרי כור ההיתוך האמיתי. אדם כמוני, עם סבים וסבתות מטורקיה, מצרים, גרמניה ובולגריה, יכול להעיד על זה. העניין העדתי הוא לא שיקול בנושא התלתלים".

- הקהל בכלל מגיב לשינוי? באמת אכפת לו אם זה מתולתל או חלק?

"באופן כללי מתייחסים למגישי טלוויזיה כמו חלק מהריהוט, ויש כאן חופש בלתי רגיל של אנשים שמרשים לעצמם לבוא ולהעיר, השמנת, רזית, לא יפה לך משקפיים. זה קשור לחוסר נימוס בסיסי, ההערות הן לא רק על תלתלים, וגם פה זה בא משום שמנשים יש ציפייה להיות יפות".

שילה דה-בר מאשים את הכרומקי

מנקודת מבטם של קובעי המדיניות בערוצי הטלוויזיה, הבעיה היא בכלל טכנית, כמו שמסביר שילה דה-בר, רכז הכתבים של ערוץ 10: "אני מסכים שהתלתלים נעלמים מהמסך פרט למספר מקרים, כמו למשל רינו צרור. לעומת זאת, לינוי בר-גפן, שהיא מאוד מתולתלת, הגישה כך את המבזקים הראשונים, זה לא עבר טוב, ומצאנו שבשיער חלק זה נכון יותר.

"הבעיה עם תלתלים בטלוויזיה ברוב המקרים היא שהם פשוט לא נראים טוב, קופצים לכל הכיוונים, מטרידים את העין. בתוכניות רבות, גם באקטואליה, משתמשים במסך כרומקי. בטכניקה הזאת הדמות לא נטמעת ברקע באופן הרמוני, ולפעמים רואים ריצודים מעצבנים בקצות הדמות. זה בולט בייחוד אצל מתולתלים ומקנה להם מראה של מחושמלים. יש מעין הילת זוהר לבנה שמרצדת סביב ראשם. זה בולט ומעצבן יותר עוד יותר כשהם מזיזים את הראש. בעיניי, זו בעיה טכנית, כמו חולצות פסים שאסורות לשימוש באולפנים בגלל האפקט המרצד, ולא בעיה תרבותית-אופנתית".

ההתנגשות בין תלתלים לאקטואליה כמעט לא נוגעת לגברים משום שרובם מתהדרים בשיער גזום היטב. על הרקע הזה בולט רינו צרור בתלתליו המפוארים. צרור: "כתבו על 'דין וחשבון' (תוכניתו של צרור בערוץ 10, א"ד) המון ביקורות, ולמעט אחת, בכולן הזכירו את התלתלים שלי. זה תפס נפח של לפחות 20 אחוז מהביקורות, ומדובר בתלתלים שאני מסתובב איתם למעלה מ-20 שנה. בעיתון 'אנשים' פרסמו תמונה שלי ממתין באוטו לאור ירוק והכיתוב מתחת אמר: 'תפסנו את תלתליו של רינו צרור מתבדרים ברוח'. זו בעצם השתלטות של התלתל על כולי. התלתל מייצר עניין".

- הטענה הרווחת היא שתלתלים דווקא מסיטים את תשומת הלב מהעניין עצמו, מהטקסט. תלתלים נתפסים כגורם מפריע.

"איך אפשר להגיד שהתלתל מסיט מהטקסט? כל מהותי היא טקסטואלית, ואני לא מרגיש או מקבל רושם שמחמיצים תוכן בגלל השיער. מי שיש לו מה להגיד, קולו יישמע עם או בלי תלתלים. אין קשר בין שיער ובין תוכן.

"לדעתי יש כאן צורך לראות מסך מסוג מסוים, עם משטר של תמונה ומשטר של מערכת. משהו שלא היה עולה על הדעת שיקרה בעיתונות הכתובה וברדיו, כי שם אנשים פחות מוותרים על דברים שחשובים להם, ובטלוויזיה כנראה התמונה היא בעלת משקל דרמתי".

- הפעילו עליך לחץ כלשהו? קיבלת הערות או בקשות לשינוי?

"היו כמה הערות בהתחלה שכדאי שאסדר את השיער. נפנפתי את המעירים מעליי די מהר. ההנחה שלי היא שבטלוויזיה הקו המנחה הוא של גברים. זו עין של בנים וזו עין מוטרפת. לי אף אחד כבר לא מעיר. מבחינת הצופה התלתל הוא לא חשוב, ברחוב מעירים לי על המון דברים, אבל הנושא של התלתלים לא עולה בכלל".

- אז למה הם נעלמים אט-אט מהאקטואליה?

"כי הם לא לפי המסדר. הם יוצאים מהשורה. אני מודה שאני לא מצליח לדמיין סיטואציה שלי כעורך חדשות יושב מול כתבת טובה בעלת שיער מתולתל ומבקש ממנה להחליק את השיער. מישהו הרי צריך להגיד את זה, להוציא את זה מהפה. ואני לא רואה את עצמי מסוגל לעשות דבר כזה.

"הערוצים היום סוחבים לתמונה בלונדינית, לבנה ,אמריקאית, זו משאת הנפש. ואז בא התלתל, והוא בדרך כלל כהה והוא שחור וקופצני ומזכיר תימני קטן. מאוד יכול להיות שזה נוגע ברבדים הרבה יותר עמוקים שלנו כחברה".

- למה אצלך זה עובר בשלום ועמיתותיך נאלצות להיכנע למגרסת התלתלים?

"זה באמת מטריד. אני חושב שאצלי זה הסתדר עם רוח התוכנית והגישה. התלתלים תאמו לאווירה. אבל אז באמת מתעוררת שאלה למה זה לא התקבל אצל מגישות אחרות. הרי לחלקן יש אמירה נוקבת לא פחות משלי, למה הן לא יכלו להישאר בתלתלים? אולי כי נשים מתבקשות תמיד להתאים לסטנדרט הרבה יותר מגברים. אני מניח שיש בזה אמת. עצוב לי לחשוב שזו הסיבה".