גם לשניידמן יש חברת ברוקרים: ביטוח ישיר רכשה את מוריץ טוכלר ב-23 מ' ש'

דורון שניידמן: "יש סינרגיה בין הפעילות הנרכשת לחברת הביטוח"

חברת ביטוח ישיר השקעות פיננסיות, המשתייכת לקבוצת צור שמיר, אישרה הבוקר את הידיעה שפורסמה אמש באתר האינטרנט של "גלובס", לפיה רכשה החברה את חברת הברוקרים מוריץ טוכלר שהינה חברה בבורסה לני"ע בת"א.

ביטוח ישיר סיכמה עם יעל מוריץ וילדיה, המחזיקים 80% ממניות מוריץ טוכלר, כי תרכוש מידיהם את הבעלות המלאה בחברת הברוקרים (לאחר שמשפחת מוריץ תרכוש את מניות המיעוט מידי אמפא השקעות) תמורת 23 מיליון שקל. ההסכם כפוף לתנאים מתלים ולקבלת האישורים הנדרשים, לרבות הבורסה והממונה על ההגבלים העסקיים.

צור שמיר נשלטת ע"י משפחת שניידמן. דורון שניידמן, ממנהלי הקבוצה, אמר היום כי "בחנו מזה זמן מה רכישת חברת ברוקרים, יש סינרגיה בין הפעילות הנרכשת וחברת הביטוח".

מוריץ טוכלר, חבר בורסה ותיק ועתיר מעללים, שקרנו ירדה בשנים האחרונות, מנהל כמעט מיליארד שקל באמצעות תיקי השקעות וקרנות נאמנות. החברה מעסיקה למעלה מ-20 עובדים ולדברי שניידמן צפוי הצוות הניהולי שלה להישאר בתפקידו בשלב זה. בני משפחת מוריץ ייצאו מהחברה עם השלמת העיסקה.

רכישת מוריץ טוכלר בידי ביטוח ישיר, עולה בקנה אחד עם מגמת ההיעלמות של ברוקרים קטנים יחסית מנוף שוק ההון מחד ועם הצטיידות חברות הביטוח הגדולות בגופים העוסקים בניהול השקעות מאידך. בעקבות הראל השקעות (שבבעלותה אייל ני"ע), מגדל (קרדן הון) וכלל ביטוח (אילנות-בטוחה, אוורגרין השקעות) מגיע כעת תורה של ביטוח ישיר לרכוש לעצמה חברת ברוקרים.

מגמת הקונסולידציה בשוק ההון, הנובעת מהתחרות הגוברת והמרווחים המצטמצמים, צברה תאוצה מאז תחילת השנה כשכמעט בכל חודש נרכשת חברת ברוקרים. קדמו למוריץ טוכלר רכישתן של דש ני"ע (ע"י ברגר הולדינגס), נשואה זנקס (ע"י אקסלנס), גמול סהר (ע"י בנק הפועלים) וכאמור, אילנות-בטוחה.

הרוכשת בעיסקה הנוכחית, ביטוח ישיר השקעות פיננסיות, הינה חברה להשקעות בתחום הביטוח והפיננסים שבעלי מניותיה העיקריים הם צור שמיר (52%) ובנק לאומי (כ-20%). החברה, בעלת הון עצמי של 162 מיליון שקל, פועלת באמצעות שלוש חברות בנות אליהן תצטרף מוריץ טוכלר: ישיר-אי.די.איי, שהיא החברה לביטוח ישיר הפועלת בישראל; GDI הפועלת בתחום הביטוח הישיר בפולין ועידית טכנולוגיות אשר באמצעותה פועלת החברה לשיווק טכנולוגיות ביטוח מחוץ לישראל (מוחזקת 55%).

את הרבעון הראשון של 2003 סיימה ביטוח ישיר השקעות פיננסיות עם הפסד של 1.2 מיליון שקל, לאחר שרשמה רווח נקי של 12.7 מיליון שקל מעיסקי הביטוח בישראל, שקוזז עם הפסד של 11.3 מיליון שקל מהפעילות בפולין והוצאות נוספות של 2.5 מיליון שקל מפעילות שלא בעיסקי הביטוח. את שנת 2002 כולה סיימה החברה ברווח נקי של 6 מיליון שקל. ביטוח ישיר, דיווחה כי בשנים 2004-2003 יושקע בפעילות הביטוח בפולין סכום של 10 מיליון דולר, לאחר שסכום דומה כבר הושקע בהתאם לתנאי הרישיון בהונה העצמי של החברה הבת הפועלת בפולין.

החברה האם של ביטוח ישיר, צור שמיר, הפועלת גם בתחום הנדל"ן בארץ ובחו"ל, סיימה את הרבעון הראשון בהפסד של 1.8 מיליון שקל, לאחר רווח של 14.3 מיליון שקל בשנת 2002 כולה. הסיבה העיקרית להפסד הרבעוני היתה הפחתה של 12 מיליון שקל כתוצאה מיישום הוראות תקן חשבונאות מספר 15 המתייחס לירידת ערך נכסים, וזאת בגין מבנים להשכרה.