עופר כרמל, מנכ"ל רשת זארה ופול אנד בר, פורש מתפקידו

אפריקה ישראל, שרכשה לפני כחצי שנה את הרשת מידי המשביר לצרכן, מנהלת מגעים עם גורמים שונים למינוי מנכ"ל חדש תחת כרמל

עופר כרמל, מנכ"ל רשת זארה ופול אנד בר, פורש לאחר חמש שנים בתפקיד. כך נודע ל"גלובס". עוד נודע, כי אפריקה ישראל, שרכשה לאחרונה את זארה ופול אנד בר מידי המשביר לצרכן, מנהלת מגעים עם גורמים שונים למינוי מנכ"ל חדש תחת כרמל. גם כרמל עצמו מנהל מגעים לקראת מינוי לתפקיד הבא שלו.

כרמל מופקד על 12 הסניפים של זארה ועל 15 סניפי פול אנד בר, שהיקף פעילותם נאמד בכ-250 מיליון שקל. החברה מעסיקה כ-550 עובדים.

רכישת פעילות זארה בישראל על ידי אפריקה ישראל נעשתה תמורת סכום של 57 מיליון שקל, במסגרת הסכם הבנות שנחתם עם החברה האם של זארה, קונצרן אינדיטקס. הרכישה כוללת את הזכיון העתידי לכל מותגי האופנה הקמעונאיים של קונצרן אינדיטקס, חברת האחזקות של זארה. על מותגי אינידטקס נמנים גם רשת האופנה הקלאסים מסימו דוטי, FTRATIVARIUS ,OUSHO ואחרים.

עופר כרמל שימש קודם כמנכ"ל רשת אייס, ולפני כן שימש מנהל המכירות של סלקום בעת הקמתה.

כשנשאל פיני כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל על כוונותיו לגבי מנכ"ל זארה לאחר רכישת פעילות החברה, אמר ל"גלובס" כי בכוונתו להשאיר על כנו את המנכ"ל הקודם. "זו הבעת אמון במנכ"ל. החברה יכולה להתפתח תחת מנהיגותו. למדנו להכיר אותו, ואני מקווה שיספק את הסחורה, הוא מאוד מעוניין להשתלב בכוחותנו". בסופו של דבר, כחצי שנה לאחר לאחר העברת הבעלות נפרדים הצדדים.

כזכור, ניגשה אפריקה ישראל יחד עם פוקס למכרז על רכישת זארה, מורכבות רבה מדי בעסקה והסתייגות של אינדיטקס גרמו לכך שבסופו של דבר סגרה אפריקה עיסקה ללא פוקס, אולם השאירה פתח לשילובה של פוקס בהמשך.